Valkyria Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hallo. jeg kjøpte for en måned siden en gitar fra elkjøp... venner av meg som selv har gitar, sier at min gitar suger big time, og det begynner jeg selv å innse... da har jeg selfølgelig lyst til å kjøpe ny. Jeg har funnet hvilken gitar jeg vil ha, jeg har mer enn nok penger, men foreldrene mine sier at siden jeg akkurat har kjøpt gitar, må jeg vente til jeg blir bedre, før jeg får ny... (jeg kommer jo til å kjøpe en gitar før eller siden, så hvorfor ikke nå?) som 16åring har jeg vel noen rettigheter om hva jeg selv har lov til å disponere pengene mine til? kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Foreslå at du kan selge den "gamle" gitaren. Tror dessverre ikke du har mye du skulle ha sagt. Du får bare mase! Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Om dette er engentjente penger så kan du fritt disponere dette selv. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Du må nok bøye deg for dine foreldre... Og hvorfor i alle dager skal du ha ny gitar? Det er gitaristen, og ikke gitaren det kommer ann på hvor godt du spiller... Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Du må nok bøye deg for dine foreldre... Og hvorfor i alle dager skal du ha ny gitar? Det er gitaristen, og ikke gitaren det kommer ann på hvor godt du spiller... 7920176[/snapback] Ikke vist det er hans egne penger, da er det faktisk foreldrene som må bøye seg for han, da de ikke har noe de skulle ha sagt. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Såklart har de det. Det er jo de som har ansvar for ham! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Du må nok bøye deg for dine foreldre... Og hvorfor i alle dager skal du ha ny gitar? Det er gitaristen, og ikke gitaren det kommer ann på hvor godt du spiller... 7920176[/snapback] Det teller såklart på gitaren også. Har man en dårlig elkjøp gitar, er det begrenset hvor godt du kan spille med den. Åssen gitar er det snakk om? Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 http://www.sparebanken-hedmark.no/default.asp?p=4026 google is thy friend Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Never mind! Leste ikke langt nok ned Endret 11. februar 2007 av anietsoj Lenke til kommentar
butare Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Foreslår at du ignorer den holdningen til kompisene dine. Du virker som en ok kar. Lær deg å spille på den gitaren du har. Er interessen fortsatt til stede når du spiller bedre, tar du dette opp med foreldrene dine igjen. De er sikkert mere villige når de ser du har interesse for gitar spillingen. Hvis sønnen min hadde prøvd seg med noen sprell med pengene "sine", ville jeg ha kjørt knallhardt på andre områder. Det er en grunn for at vi har aldersgrenser og regler i samfunnet/livet. Ungdommer skal beskyttes mot seg selv! (oooops, håper jeg ikke høres alt for streng ut) Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 det er mine penger ja, så nå vet jeg at de ike har noe de skulle sagt loven er på min side! Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 hadde du vært lur hadde du levert gitaren tilbake før de 30 dager var gått. måtte bare nevne det for å gni det inn. Lenke til kommentar
butare Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) det er mine penger ja, så nå vet jeg at de ike har noe de skulle sagt loven er på min side! 7920341[/snapback] På din side? leste du ikke linken over? "Men foreldre har etter loven et ansvar for penger som tilhører umyndige. De kan overta styringen av pengene dersom de mener det bærer galt av sted. " Foreslår at du trekker pusten og ikke gjør noe du kommer til å angre på. Hvorfor blakke deg på en gitar, når du allerede har en gitar? Lytt på en som har gjort det samme med andre ting... Endret 11. februar 2007 av butare Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) "Lommepenger og penger du tjener etter at du har fylt 15 kan du selv disponere, men foreldrene (vergen) har ansvar for å følge med og sørge for at større beløp plasseres sikkert og slik at formuen din vokser." Slik jeg forstår det, kan du kjøpe en gitar, så lenge den ikke koster en formue Edit: Ædda bædda, jeg var før deg Endret 11. februar 2007 av anietsoj Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 "Lommepenger og penger du tjener etter at du har fylt 15 kan du selv disponere, men foreldrene (vergen) har ansvar for å følge med og sørge for at større beløp plasseres sikkert og slik at formuen din vokser. " jeg leste dette, og tolker det som det jeg vil høre Lenke til kommentar
butare Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) "Lommepenger og penger du tjener etter at du har fylt 15 kan du selv disponere, men foreldrene (vergen) har ansvar for å følge med og sørge for at større beløp plasseres sikkert og slik at formuen din vokser." jeg leste dette, og tolker det som det jeg vil høre 7920376[/snapback] Virker som du hadde bestemt deg på forhånd. Hold oss orientert hvordan dette går. Lykke til. Endret 11. februar 2007 av butare Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 skal vise dem link når de kommer hjem! Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Du kan regne med at det ikke har så alt for mye betydning for dem. De har vel for så vidt rett til å straffe deg, som f.eks. husarrest. Du risikerer bare at de lar deg kjøpe den, men tar den i fra deg for en god stund Nå kjenner ikke jeg foreldrene dine da.. Lenke til kommentar
butare Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 skal vise dem link når de kommer hjem! 7920395[/snapback] Anbefaler deg uansett og ikke gjøre et impuls kjøp. Tenk i gjennom før du kjøper ny gitar. Kanskje det er andre ting du ønsker å bruke pengene på? Lenke til kommentar
Katabombos Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Det er vel strengt tatt din avgjørelse siden det er dine penger.. Hvis du er helt nygegynner vil jeg foreslå at du lærer deg det grunnleggende på den gitaren du har og så kjøper du deg en bedre en når tiden er moden for det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå