Gå til innhold

Geforce 8800GTX henger seg opp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk at PSU'en din ikke klarer å levere 400W, selv de beste klarer kanskje å levere 80% av oppgitt effekt.

7920518[/snapback]

Det er ikke sant. Hvis en psu er oppgitt til å levere x antall amperé, så skal den klare det, ellers er det reklamasjon.

Ang. psu til din pc og ditt system, så tror jeg du sliter litt. Men det er likevel rart at du ikke klarer å load win. Ant. klarer den ikke levere nok på 12V railen. Du kunne prøvd å underklokke cpu, og sett om du kom inn i win da.

Lenke til kommentar
Har følgende komponenter:

- Intel qx6700 extreme

- Asus Geforce 8800GTX

- 4gb oCZ minne

- 1x Raptor X 150gb

og 1 vanlig dvd brennere

7920583[/snapback]

Herre..jeg hadde aldri TENKT å bruke mindre enn 500W på et slikt oppsett. Du bør finne deg en på 600W for å være sikker.

Lenke til kommentar
Det er ikke sant. Hvis en psu er oppgitt til å levere x antall amperé, så skal den klare det, ellers er det reklamasjon.

7920775[/snapback]

Vi lever desverre ikke i en perfekt verden. Kjøper du et stereoanlegg på Elkjøp er det ikke sikkert effekten som er oppgitt er helt reelt heller.

Tror jeg har vært borti ganske så mange power som IKKE leverer det de 'lover', blant annet har jeg sett Qtec 500W power som har gått i lufta ved 200w belastning, dette er ikke enestående.....

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Men da må jeg kjøre ekstern dvd brenner >.< finnes det ikke kraftigere barebone psu?

7923250[/snapback]

Jeg tror jeg vet hva slags Shuttle du har, og jeg har hatt samme. SilentX PSU'en er faktisk meget kraftig. Men til det strømkrevende oppsettet ditt funker ikke den PSU'en. Det blir rett og slett for lite strøm.

Forøvrig så lurte jeg på det samme, så jeg sendte en mail til Shuttle og spurte om det gikk ann å bytte ut PSU'en. Nei, det gjør ikke det. Det er heller ikke standard kontakter på hovedkort, så med mindre du er god i å lodde, så får du ikke en PSU med mer watt til systemet ditt. Du kan jo fjerne den du har, sette en ny en på utsiden, men da må du kunne koble om 24pin -> 8pin, som sitter på hovedkortet. Veldig merkelig opplegg, men sånn er det.

I min PSU satt det 1GB Corsair minnet, 1 stk 250GB SATA disk, E6400 og 7900GTO. Det ble fryktelig varmt, men det funka. Fikk spilt og sånt.

Ditt oppsett krever omtrent det dobbelte av strøm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...