Gå til innhold

Hvor mange push-ups klarer dere?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så lurer jeg på hvor mange push-ups dere klarer sammenhengende?

Selv klarer jeg ikke flere enn 25-30 før jeg må ta pause. Merker at det hjelper å ta hver dag.. for anntal push-ups øker nesten annehver dag. (dvs jeg har ikke trent lenge)

Men jeg er akkurat fyllt 16 år. Hva er normalen for en 16 åring å klare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur ikkje det er noko å skryte over. Sjølv så klarte eg knappt ein og fant ut at det var litt forgale. Kver kveld så tok eg armhervinger klarte 2 første dagen 6 neste dag og på ferdagen klarte eg 15. Driver ikkje med nokon for fysik aktivitet eller trent siden gym timene på skulen som er eit halvt år sidan....

Lenke til kommentar

Tok 52 push ups for ti år siden, da jeg var 15, og aldri vært i nærheten av å ta det samme igjen. Så, det står som personlig rekord. Godt oppvarmet, og tømte meg helt ut for krefter. Aldri vært så sliten i armene som etter det.

Men vanligvis tar jeg rundt 20, 25 noen ganger 30 når jeg trener før jeg legger meg i fosterstilling og sutrer :roll:

Lenke til kommentar

kommer jo også an på hvordan du har hendene...

om du har de bredt eller smalt, (smalt er med hendene rett under skuldren, og bredt er med hendene litt lengre ut til siden.)

fonår du har hendene bredt fra hverandre så bruker du brystmusklene mer som du er sterkere i sså du klarer å ta fler. med smalt grep bruker du tri-ceps mer som da blir tyngre (er ikke helt 100% sikker på dette :innocent: )

selv så tar jeg (snart 15 år) rundt 40-50 med føttene på gulvet og 20 med føttene på senga, med hendene bredt.

Endret av the_odd
Lenke til kommentar

Bredt eller smalt ''grep''?

Push ups ifølge opptaksprøven til millitæret er: legg deg på magen,henda ned langs siden, få en til å plassere to vektskiver ved skuldrene dine, så kan du ta hendene der hvor vektskivene ligger og begynne. Du må ikke røre på deg da.

Enkelt sagt så skal du ha like bredt grep som skuldrene dine, og du skal ta dem i skulderhøyde.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...