Gå til innhold

Hvilket øye ser du på når du snakker med personer?

Bruktbilen

Anbefalte innlegg

Når du snakker med en person og dere står nokså tett, hvilket øye ser du på? Har lurt litt på dette. Vi kan jo ikke se på begge samtidig, så hvis dere skal se en person i øynene så må dere jo faktisk se på det, så hva blir det til? Jeg bytter rundt for å se om begge er like. Klarer ikke bare se på et øye, blir litt psykotisk å bare stirre på et øye..

Forklar helst hvorfor, så det ikke blir en stygg telletråd og blir stengt.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette varierer veldig fra person til person.

Står dere veldig tett, eller sitter, så er det nærmeste øye som gjelder. Står man front mot front, så pleier jeg å se på venstre øye (høyre for han andre, altså). Jeg har visstnok problemer med samsynet mitt, så jeg ser dårligere på venstre og at høyre faktisk "overtar" noe av synet, men likevel ser jeg på venstre som regel.

Jeg er også en person som ser på ett øye.

Endret av MRN
Lenke til kommentar

Man kan se inn i begge øynene til en person samtidig, men da ser du passe gal ut. Det er ikke vanskelig, bare å fokusere på et punkt langt bak personen, eller bare la være å fokusere øynene..

Jeg ser oftere på den personens venstre øye enn det høyre, tror jeg. Altså, det øyet som jeg oppfatter å være til høyre når jeg står rett fremfor personen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg ser på både høyre og venstre. Ser litt frem og tilbake. Eventuelt ser jeg litt bak dem. Men det har vært episoder hvor jeg ikke ser på folk men at jeg ser på noe som skjer bak dem (for eksempel at noen gjør noe, eller at jeg lurer på hva det er som skjer) men så tror de at jeg stirrer på dem. Som oftest spør de hva jeg stirrer på men av og til bare blunker de tilbake :wee:

Lenke til kommentar

En episode som tok sted på videregående en gang. Jeg drømte meg bort et friminutt vi satt på klasserommet, jeg stirret bare en vei i rommet, og den veien jeg stirret satt ei jente. Merket ikke at jeg stirret på hun, men det var så deilig å stirre den veien av en eller annen grunn. Hun stirret tilbake på meg i mange minutter, og der satt vi og stirret på hverandre. Jeg visste ikke at jeg stirret på henne, og hun satt og stirret på meg.

Når jeg kom tilbake til jorda etter et klask fra vennen min som spurte om jeg skulle til ICA så merket jeg at jeg hadde stirret på hun i mange minutter og at hun så meg på.. *rødme* og så dra til ICA for å handle mat :p

Litt mer fokusert på å ikke bare stirre ut i lufta nå...

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Ser på venstre øyet :p Vet ikke hvorfor, noen ganger ser jeg mitt mellom øynene.

EDIT: Verste jeg vet er å se folk i øynene. Hvertfall hvis de har en lang historie og fortelle. syens det blir for dumt å glo de i øynene da.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
En episode som tok sted på videregående en gang. Jeg drømte meg bort et friminutt vi satt på klasserommet, jeg stirret bare en vei i rommet, og den veien jeg stirret satt ei jente. Merket ikk............................

Hatt ett par sånne ubevisste jeg og, 2 ganger har det "funket" da ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Isbilen, hva betyr "interagere"? :hmm:

Jeg ser forøvrig på begge øynene vekselvis.

:)

Edit: Leif has left the building :hrm:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er verbalisering det samme som definisjon? Du skjønner at jeg sjekket opp uttrykket via tilgjengelige oppslagsverk, og ingen av disse "skjønte bæret" ...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...