Gå til innhold

Samlealbum - går det an å ha det som favoritt?

Gjest member-101642

Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Går det an å ha et samlealbum som favorittalbum? Jeg har sett poster her på forumet der man spør om hvilket album som er favoritten, og folk svarer for eksempel Bruce Springsteen - Greatest Hits. Min oppfatning er at dette blir galt. Det blir på en feil å anse et samlealbum som en enkelutgivelse. Et samlealbum inneholder et lite utvalg fra alle utgivelsene til en artist. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går selvfølgelig an, men jeg fatter ikke hvordan noen kunne like et bands samlealbum best. Med et album så hører sangene sammen, som bildene i en bilde serier. De kan nytes hver for seg, men de hører sammen. Å bryte dette opp og lage det sammen til et samlealbum blir på en måte litt syntetisk. Men det fungerer jo greit som Portofølje, men jeg synes på ingen måte at et samlealbum kan stå på egne ben.

Lenke til kommentar

Vil si det kommer ann på bandet. Noen band legger mye arbeid i at albumene skal ha en samlet enhet, at sangene hører sammen

som bildene i en bilde serier.
(kunne ikke sagt det bedre selv :p)

Andre band slenger sammen det de har tatt opp de siste tre årene på ei skive og er ferdig med det.

Endret av m_eide
Lenke til kommentar

Man kan jo kategorisere et album innenfor mange forskjellige sjangre. F.eks studioalbum, livealbum, greatest hits, remix og unplugged, mixtapes, album med gammelt ikke utgitt materiale og til og med intervjuer, videoopptak og andre obskure ting. Jeg synes det er greit å nevne en greatest hist cd som sin favoritt utgivelse fra en artist, på samme måte som at man selv kan brenne en cd med de beste låtene og si at den er best, men når man snakker om album synes jeg man bør velge et av studioalbumene evt livealbummene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...