Gå til innhold

For liten PSU til 8800 GTS?

MariusS

Anbefalte innlegg

Har et XFX 8800GTS og en Thermaltake TR2 550W PSU. Har opplevd diverse problemer i spill, blant annet i BF2 der textures blir gule etter å ha spilt en liten stund. Eller sliter jeg med flimring i andre spill (FS2004, FSX, Lomac og faktisk Deluxe Ski Jump 3).

Kortet krever 26 A, og min PSU har to 12V PCIex-koplinger på 14 og 15 A. Ettersom kortet bare har en 6-pin tilkobling, betyr det at kortet får maks 15 A eller er jeg bærtur nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et XFX 8800GTS og en Thermaltake TR2 550W PSU. Har opplevd diverse problemer i spill, blant annet i BF2 der textures blir gule etter å ha spilt en liten stund. Eller sliter jeg med flimring i andre spill (FS2004, FSX, Lomac og faktisk Deluxe Ski Jump 3).

Kortet krever 26 A, og min PSU har to 12V PCIex-koplinger på 14 og 15 A. Ettersom kortet bare har en 6-pin tilkobling, betyr det at kortet får maks 15 A eller er jeg bærtur nå?

7919378[/snapback]

Jeg ser at JM DATA selger komplette C2D pcer med 8800gts og en dårlig PSU 400 W så virker det rart at din PSU ikke skal klare dette.

Lenke til kommentar
Jeg kjører C2D E6600 @ 3,4 og 8800GTS på en Enermax 430W og har ikke merket noen problemer. Har også klokket opp skjermkortet til 600mhz uten at det har bydd på noen problemer.

7924836[/snapback]

Nå skal det sies at Enermax PSU'er er av en helt annen kvalitet enn Thermatake - selv om nyere TT PSU'er har kommet seg bra (Toughpower f.eks). Har vært borti ett F/S 550W 'server power' som har slitt med en E6600&8800GTS (begge overklokket riktignok)

Lenke til kommentar

Har følgende system:

MSI P965 Neo

Intel Core2 CPU 6600 @ 2.40GHz

XFX 8800 GTS

1024 MB DDR2 PC6400

Windows XP Home

To harddsiker (WD 80 GB IDE og Samsung 250 GB Sata)

1 DVD-brenner.

Prøve å koble ut DVD-brenneren (har ikke diskettstasjon), men kunne ikke se noen forskjell.

Systemet er forøvrig ikke overklokket.

pizzafordi: Hvordan ser jeg om de er serie/bro-koblet? (Nei, jeg har ikke veldig mye peiling på data...).

Lenke til kommentar

Kjører en X2 3800+ @2.6GHz og et 8800GTS på en 400W relativt billig nexus strømforsyning...og dette ser ut til å fungere bra så langt. Skjermkortet overklokker også til minst 650/1000 MHz, uten at noe har gått i stykker. Og til alt overmål er 12V-railen kun spec'et til 15A.

Får se hvor lenge det varer... :-)

Nå er det eneste problemet at CPU'en er for slapp. 9K i 3DMark06 er litt under det jeg håpet på :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...