Mr. Bojangles Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Meg og en kompis hadde en liten diskusjon for noen dager siden. Han påstod at det å dø av dehyndrering i Sahara var mer behagelig enn det å fryse ihjel på Syd-Polen (der det bor pingviner, ikke sør i Polen). Jeg var selvfølgelig uening, da man dør fortere av å fryse ihjel enn å tørke inn (ikke at jeg har prøvd). Hva ville dere valgt? La oss si at det er -60 grader på Syd-Polen, og rundt 40-45 i Sahara (var 48 når jeg var der, men da var det visst nok veldig varmt). Begge steder har man minimalt med klær. Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Sydpolen. Bare hoppa uti en iskald kilde og dø momentant. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Enig, å tørke ut tar jo dager.. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Vel, la oss se her: Sydpolen: Uten klær vil man ikke overleve lenge i -60 grader, så man er vel så godt som dø relativt fort. Sahara: Med klær (og uten for den slags skyld) vil man overleve i muligens 1 - 2 dager, da man kan holde seg så lenge uten vann. Ville nok godt for sahara. EDIT: Hvis hensikten med dette er å dø, så hadde jeg valgt den mest smertefrie løsningen, sydpolen, men hvis man skulle hatt en sjanse, så hadde jeg gått for sahara, da det kan rusle en kamel eller en eller annen vannselger forbi. ^^ Endret 11. februar 2007 av Thewiz Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Vis det er snakk om å dø raskest, og minst smertefullt, ville jeg valgt å hoppe i sjøen. har aldri prøvd, men det skal visst være grusomt, og kroppen skal ikke tåle påkjenningene av det iskalde vannet. å dø av tørste i sahara ville tatt veldig lang tid, og det ville være pining i en lang tid...vis det ikke kom en tilfeldig kamel med vann forbi da. Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 sydpolen såklart! når kropstempraturen synker til et kritisk punkt, mister du bevistheten og går inn i sjokk tilstand, aka null smerte. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Sydpolen, kort og ikke i nærheten av like smertefullt som å tørke ut i Sahara Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Sydpolen, rask og grei død. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg ville nok helst fryst i hjel på sydpolen. Har lest at man til slutt bare sovner inn og for meg virker det som en mer behagelig enn å bli kokt levende. Helt klart fryst i hjel. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Sydpolen. Enkelt, raskt og effektivt. Lenke til kommentar
Katabombos Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Tror jeg ville foretrukket syd-polen.. Sahara ville tatt mye lengre tid Lenke til kommentar
Northland Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Sydpolen uten tvil! Stunden før du dør, kjenner du ikke noe. I enkelte tillfeller av folk som har frøse i hel, eller vert i nærheten av det, har de prøvd å ta av seg klærne for de føler seg så varme! Når du er på det stadiet, er du temmelig nærme til å sovne rolig inn! I sahara vil jeg tro du går gjennom en lidelse av en aen verden før du i det hele tatt begynner å nærme deg døden. Både fysisk og mentalt. Å når du ikke lenger klarer å bevege deg, skal du nok ligge ei stund i solsteiken å bli god og svidd før du dør. Endret 11. februar 2007 av DarkerGlow Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Ville nok fryse ihjel. Sovner plutselig så er man død. Pluss at man kjenenr varme før man dør, som er nevnt over. Lenke til kommentar
hauska Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Detter er et vanskelig valg Hvis jeg ikke hadde hatt en sjanse ville jeg ha valgt Syd-polen og hoppet i vannet. Men jeg hater snø og kulde, så jeg kunne like så godt ha valgt Sahara Endret 11. februar 2007 av moone Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Fryse ihjel! Når jeg datt igjennom isen i NORGE så bare ble jeg slapp og ville sove, alså daue. når jeg var i hellas var det helt jævlig varmt. Er ikke tvil engang engang. Lenke til kommentar
ArizarD Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Ville nok fryse ihjel. Sovner plutselig så er man død. Pluss at man kjenenr varme før man dør, som er nevnt over. 7920743[/snapback] Lykke til å sovne, når du er i full gang med å være opptatt av å skjelve som bare faen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Ville nok fryse ihjel. Sovner plutselig så er man død. Pluss at man kjenenr varme før man dør, som er nevnt over. 7920743[/snapback] Lykke til å sovne, når du er i full gang med å være opptatt av å skjelve som bare faen. 7920972[/snapback] Hvis du ikke er klar over det så blir man søvning før man fryser i hjel. Alle sovner tilslutt når man fryser i hjel. Man blir bare trøtt. Dessuten blir man varm før man dør sovner og dør. Få deg litt kunnskaper. Endret 11. februar 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Sier det samme som mange andre her, sydpolen. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Som nevnt flere plasser over her, så er å fryse ihjel det beste alternativet. Er du kommet så langt at du fryser ihjel så er du langt forbi et kritisk punkt på sydpolen. Provianten er forsvunnet for flere dager siden, og de du er sammen med har ikke større mulighet til å varme deg enn deg selv. Tiden før er helt forjævlig, men i den tida like før, føler du ingen smerte. Du sovner bare inn og føler deg varm. Tro meg, nedkjølte personer er skummelt å være med :| Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Tiden før er helt forjævlig, men i den tida like før, føler du ingen smerte. Du sovner bare inn og føler deg varm. Tro meg, nedkjølte personer er skummelt å være med :| 7921084[/snapback] Så du har prøvd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå