Gå til innhold

Fryse i hjel på Sydpolen, eller tørke inn i Sahara

Mr. Bojangles

Anbefalte innlegg

Meg og en kompis hadde en liten diskusjon for noen dager siden. Han påstod at det å dø av dehyndrering i Sahara var mer behagelig enn det å fryse ihjel på Syd-Polen (der det bor pingviner, ikke sør i Polen). Jeg var selvfølgelig uening, da man dør fortere av å fryse ihjel enn å tørke inn (ikke at jeg har prøvd).

Hva ville dere valgt?

La oss si at det er -60 grader på Syd-Polen, og rundt 40-45 i Sahara (var 48 når jeg var der, men da var det visst nok veldig varmt). Begge steder har man minimalt med klær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, la oss se her:

Sydpolen: Uten klær vil man ikke overleve lenge i -60 grader, så man er vel så godt som dø relativt fort.

Sahara: Med klær (og uten for den slags skyld) vil man overleve i muligens 1 - 2 dager, da man kan holde seg så lenge uten vann.

Ville nok godt for sahara.

EDIT: Hvis hensikten med dette er å dø, så hadde jeg valgt den mest smertefrie løsningen, sydpolen, men hvis man skulle hatt en sjanse, så hadde jeg gått for sahara, da det kan rusle en kamel eller en eller annen vannselger forbi. ^^

Endret av Thewiz
Lenke til kommentar

Vis det er snakk om å dø raskest, og minst smertefullt, ville jeg valgt å hoppe i sjøen. har aldri prøvd, men det skal visst være grusomt, og kroppen skal ikke tåle påkjenningene av det iskalde vannet.

å dø av tørste i sahara ville tatt veldig lang tid, og det ville være pining i en lang tid...vis det ikke kom en tilfeldig kamel med vann forbi da.

Lenke til kommentar

Sydpolen uten tvil! Stunden før du dør, kjenner du ikke noe. I enkelte tillfeller av folk som har frøse i hel, eller vert i nærheten av det, har de prøvd å ta av seg klærne for de føler seg så varme! Når du er på det stadiet, er du temmelig nærme til å sovne rolig inn!

I sahara vil jeg tro du går gjennom en lidelse av en aen verden før du i det hele tatt begynner å nærme deg døden. Både fysisk og mentalt. Å når du ikke lenger klarer å bevege deg, skal du nok ligge ei stund i solsteiken å bli god og svidd før du dør.

Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Ville nok fryse ihjel. Sovner plutselig så er man død. Pluss at man kjenenr varme før man dør, som er nevnt over.

7920743[/snapback]

Lykke til å sovne, når du er i full gang med å være opptatt av å skjelve som bare faen.

7920972[/snapback]

Hvis du ikke er klar over det så blir man søvning før man fryser i hjel. Alle sovner tilslutt når man fryser i hjel. Man blir bare trøtt. Dessuten blir man varm før man dør sovner og dør. Få deg litt kunnskaper.

:)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Som nevnt flere plasser over her, så er å fryse ihjel det beste alternativet. Er du kommet så langt at du fryser ihjel så er du langt forbi et kritisk punkt på sydpolen. Provianten er forsvunnet for flere dager siden, og de du er sammen med har ikke større mulighet til å varme deg enn deg selv. Tiden før er helt forjævlig, men i den tida like før, føler du ingen smerte. Du sovner bare inn og føler deg varm.

Tro meg, nedkjølte personer er skummelt å være med :|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...