BraKKa Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hey, Bror min har et skjermkort (Asus EN7800GT Dual). Han kjøpte kortet brukt for ca. en uke siden, og det har funket bra helt til i går kveld... Da stoppet plutsleig vifta på kortet, og den starter ikke igjen av seg selv heller. Har prøvd å spinne i gang vifta med finger'n, og da går den sakte et par minutter, så stopper den igjen. Har også prøvd å ta ut kortet, ta ut og inn strømmen til vifta. Fjernet alt støvet som var der, det hjalp heller ikke. Noen som kan hjelpe en stakkars, uskyldig gutt? Lenke til kommentar
Jacobbb Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg har samme prob med mitt.... Har renset det for hybelkaniner og tatt ut og inn strøm til vifta, men det funker ikke for meg da heller.. Så om noen har noen som helst anelse, så vær så snill og svar. -Jacob Lenke til kommentar
BraKKa Skrevet 14. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2007 Trenger virkelig hjelp her, brodern sitter uten skjermkort, han er nesten helt på gråten Virkelig synd om 1800kr skulle gå rett i vasken Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Rett i vasken vil jeg ikke si. Dersom dere ikke får løst problemet uten å ty til modifisering o.l. skal det ikke være noe problem å få nytt eller tilsvarende skjermkort på garantien. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 snakk med han du kjøpte det av. Siden det gikk så kort tid, så er nok det mulig å klage. Du kan nok få vite hvor han har kjøpt det, og muligens sendt det inn. Hvis jeg ikke tar feil, så kostet det kortet flesk når det kom og hvis de ikke finner ny orginal kjøler til det, kan du kreve pengene tilbake. I så fall kan du jo ha fått deg f. eks et 8800GTX til prisen av et brukt 7800GT dual. Hvor mye betalte du for kortet forresten? Lenke til kommentar
BraKKa Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Ja, skal gjøre det... Så vifta på kortet har rett og slett sagt takk for seg? Ga 1800kr for kortet btw Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Mulig den har sagt takk for seg ja Men som sagt prøv å reklamere på det. Lenke til kommentar
BraKKa Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Har nå snakket med karen som solgte kortet, han mente det kunne være noe software problemer, at driverne ikke fungerte helt som de skulle. Skal prøve med andre drivere og evt. styre vifta via Rivatuner i dag, får se hvordan det går... Er det vanlig at dette skjer? At driverne plutselig ikke klarer å spinne vifta rundt lenger, midt under et spill? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Nei. Tipper dette ikke er noe software problem. Dessuten ligger brukt på 7800gt kort på ca. 1000. 1800 høres ut som svindel Nye og bedre 7900gt kan du f.eks. kjøpe hos pcutstyr i dag for 1445,- Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 kjøpe ny vifte siden viften ike går er det jo bare og kjøpe ny Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Dessuten ligger brukt på 7800gt kort på ca. 1000. 1800 høres ut som svindel Nye og bedre 7900gt kan du f.eks. kjøpe hos pcutstyr i dag for 1445,- 7962182[/snapback] Men er ikke dette det kortet med to GPU-kjerner som det bare ble produsert 2000 stk av? Ut i fra det vil jeg tro at det ikke var noen dum handel. Synes det vil være svært synd om det er viften som er deffekt fordi jeg synes den er knalltøff. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Nei. Tipper dette ikke er noe software problem. Dessuten ligger brukt på 7800gt kort på ca. 1000. 1800 høres ut som svindel Nye og bedre 7900gt kan du f.eks. kjøpe hos pcutstyr i dag for 1445,- 7962182[/snapback] Det er ikke ett 7800gt kort han har, men ett ASUS EXtreme 7800GT DUAL kort. Dette er ett limitet edition-kort (2000 eksemplarer) som har to overklokkede 7800GT-kjerner og 512 MB minne. 1800 kr vil jeg faktisk si at var sykt billig viss det ble kjøpt for 1 og 1/2 år siden. For ca ett år siden kjøpte jeg ett slikt kort på lagersalg på psdata til 2500 kroner, men jeg fikk det ikke til å funke med begge kjernene, så jeg fikk sendt kortet inn og fikk pengene tilbake 4 måneder senere. Rent utsendemessig og var dette kortet heilt rått, og det fulgte ca 9 spill med kortet Rent ytelsesmessig er dette kortet også MYE bedre enn ett vanlig 7800GT (i realiteten er det to 7800GT i SLI), og ytelsen ligger omtrent på samme nivå som 7900GTX. Prøv å reklamer på kortet, mulig du kan få pengene som det kostet i utgangspunktet igjen, da jeg tviler på at de finner ett slikt kort nå... Om dette ikke nytter kan en enkel vannkjøling kansje være en mulighet... Endret 17. februar 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Hva med å sende Asus en mail? Hvis det er snakk om "super-duper-limited-edition" så er de sikkert ganske velvillige... Endret 17. februar 2007 av Ole-P Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Kan kjøpe det kortet der av deg jeg! Det er et sinnsykt fett kort! Selv om ytelsen ikke er så veldig syk, i forhold til 8800GTX så er det verdt mye mer spør du meg. På grunn av at det er Limited edition og alt det der Synd det med den vifta da Endret 17. februar 2007 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
BraKKa Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Ja, synd om kortet er ødelagt Prøvde meg fram med Rivatuner i dag, og har prøvd å reinstallere drivere, ingenting hjelper... Når jeg satte vifta til 100% i Rivatuner så spant kortet opp til max i et lite øyeblikk, så gikk det sakte nedover igjen, helt til vifta stoppet... Alt skjedde i løpet av 5 sek eln... Men, siden kortet er brukt, har jeg krav p å få igjen pengene hvis Asus/selgeren ikke kan erstatte det? Er ikke så inne i dette med kjøp/salg osv Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Ja, synd om kortet er ødelagt Prøvde meg fram med Rivatuner i dag, og har prøvd å reinstallere drivere, ingenting hjelper... Når jeg satte vifta til 100% i Rivatuner så spant kortet opp til max i et lite øyeblikk, så gikk det sakte nedover igjen, helt til vifta stoppet... Alt skjedde i løpet av 5 sek eln... Men, siden kortet er brukt, har jeg krav p å få igjen pengene hvis Asus/selgeren ikke kan erstatte det? Er ikke så inne i dette med kjøp/salg osv 7965072[/snapback] Du må heilst få kvitering eller liknende fra han du kjøpte kortet av, og kontakte butikken der kortet ble kjøpt i utgangspunktet. Er kortet over 2 år er det ikke sikkert det er garanti på det, men dette kan butikken svare på. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hey, Bror min har et skjermkort (Asus EN7800GT Dual). Han kjøpte kortet brukt for ca. en uke siden, og det har funket bra helt til i går kveld... Da stoppet plutsleig vifta på kortet, og den starter ikke igjen av seg selv heller. Har prøvd å spinne i gang vifta med finger'n, og da går den sakte et par minutter, så stopper den igjen. Har også prøvd å ta ut kortet, ta ut og inn strømmen til vifta. Fjernet alt støvet som var der, det hjalp heller ikke. Noen som kan hjelpe en stakkars, uskyldig gutt? 7919090[/snapback] Hallo der. Trykk på din egen link, der er det et ikon som sier 3 års garanti, send mail til Asus, de fikser biffen. Lenke til kommentar
BraKKa Skrevet 17. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2007 Jepp, har sett det. Men tenkte kanskje det var noe annerledes siden kortet er kjøpt brukt. Har han (selgere) liksom plikt til å erstatte/gi meg kvittering osv? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jepp, har sett det. Men tenkte kanskje det var noe annerledes siden kortet er kjøpt brukt. Har han (selgere) liksom plikt til å erstatte/gi meg kvittering osv? 7967235[/snapback] Egentlig burde du jo fikset kvitering når du kjøpte dette kortet. Men send en e-post til Asus og spør de hvordan det fungerer, og om det er noen plass du kan sende kortet ditt inn. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Jepp, har sett det. Men tenkte kanskje det var noe annerledes siden kortet er kjøpt brukt. Har han (selgere) liksom plikt til å erstatte/gi meg kvittering osv? 7967235[/snapback] Du kan jo spør han om å få kviteringen. Uansett kommer dette kortet fra Asus som produsent, hvordan du har fått fatt i det, har vell egenlig Asus lite med. Garantien skulle gjelde uansett. Om det er snak om webshop, så hadde kvitering vært mer aktuelt. Alt i alt, siden dette er et limeted edition special omg gief plx one of 2000 cards, så tror jeg Asus stiller opp, de BURDE ivertfall det. Endret 18. februar 2007 av guttorm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå