Gå til innhold

Hva er HDMI?

TheOats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Kommer vel litt an på hvor "trente" øynene dine er, og TVen. Ellers ligger vel den store forskjellen i at komponent sener analoge signaler, og HDMI digitale. Lyden blir vel merkbart bedre ville jeg tro.

7933495[/snapback]

Men er ikke alltid det er bedre med digitalt.

Så HDMI-lyden er altså bedre enn med en optisk SPDIF? :hmm:

Lenke til kommentar

Hdmi = digital overføring av bilde. - den beste måten og overføre bilde.

komponent = litt dårligere enn hdmi, men spørs om man ser noen særlig forskjell.

komposit = Elendig og foreldet måte og overføre bilde. Bildet går kun gjennom en kabel.

Hdmi blir brukt på alle nyeste dvd spillere og de nyeste tv'er.

Velgdig kort forklart :p

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Hdmi = digital overføring av bilde. - den beste måten og overføre bilde.

komponent = litt dårligere enn hdmi, men spørs om man ser noen særlig forskjell.

komposit = Elendig og foreldet måte og overføre bilde. Bildet går kun gjennom en kabel.

Hdmi blir brukt på alle nyeste dvd spillere og de nyeste tv'er.

Velgdig kort forklart :p

7934633[/snapback]

Hehe takker.

Lenke til kommentar
Kommer vel litt an på hvor "trente" øynene dine er, og TVen. Ellers ligger vel den store forskjellen i at komponent sener analoge signaler, og HDMI digitale. Lyden blir vel merkbart bedre ville jeg tro.

7933495[/snapback]

Komponent brukes kun til bilde, så lyden er nok ikke noe særlig å skryte av nei ;)

Lenke til kommentar

7933495[/snapback]

Komponent brukes kun til bilde, så lyden er nok ikke noe særlig å skryte av nei ;)

7936039[/snapback]

hahaha...not...Det er lyd for stereo på de fleste komponentkabeler til konsol...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...