EspenFe Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Heisann Jeg har tenkt å lage meg et eget kabinett. Det skal være i tre med et plexiglass. - Skal jeg lime på plexiglasset ? - Hvordan skal jeg få festa komponentene? - Hvordan holde varmen ute ? - Skal jeg bruke noe aliminium ? - Kan det bli brann ? - Har tenkt å bruke sånn hovedkortbord fra mitt gamle kabinett - Skal jeg lime sammen kabinettet ? - Hvordan feste ting ? -Espen Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Har tenkt til å lage et kabinett jeg også, i forbindelse med skolen.. -Hvordan matterieale har du tenk til å bruke, hvordan tre? Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Har tenkt til å lage et kabinett jeg også, i forbindelse med skolen.. -Hvordan matterieale har du tenk til å bruke, hvordan tre? 7919173[/snapback] Kanskje Furu ? Jeg tenkte at det skulle være langt. Hvilke utstyr trenger jeg ? - Stikksag ? - Pussemaskin Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Har tenkt til å lage et kabinett jeg også, i forbindelse med skolen.. -Hvordan matterieale har du tenk til å bruke, hvordan tre? 7919173[/snapback] Kanskje Furu ? Jeg tenkte at det skulle være langt. Hvilke utstyr trenger jeg ? - Stikksag ? - Pussemaskin 7919520[/snapback] Kan godt sage plexi og, men smelter fort, så pass på tempen. Se på microplex sine sider om du finner noe til casemods. Anbefaler å lime plexi. Går fort i stykker hvis du lager hull nær kantene. Tre kan du godt lime, men holder bedre med plugger eller skruer i tillegg. Med plugger blir det nok finere. Så pusser du etterpå. Du trenger noen vifter for å holde tempen nede. 1 stk. 250mm i plexi f.eks.? Tre og plexi leder varme veldig dårlig. Men faren for brann er ganske liten. Tre antenner ved ca 300 C. Blir litt arbeid med å feste harddisker, DVD-brenner etc.. Du kan jo lage noen skinner i Alu, med hull. Eller lag dem i tre. Det skal vel være fint å se på også. Men husk at du må ha kjøling av harddisker. Endret 11. februar 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
Nvidia_boy Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Du kan jo alltids kjøpe hengsler og lage slags garasjeaktige sidedører. Men det betyr jo at du må feste hovedkortplaten på en annen måte. Visst du har metallfil og titanborer, så kan jo du skjære ut "gulvet" med hovedkortbordet i behold på kabinettet du har knabbet hovedkortbordet frå (om tilgjenglig då) . Du kan tilslutt skru det inn i "gulvet" på selve trekabinettet. Men bruk skruer eller plugger som Loke sier. Personlig, så syns eg skruer tar seg best ut, lett å skru frå kvarandre også. Men det krever jo en del måling og arbeid. Fare for at kabinettet kan bli rimelig tungt også. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Et alternativ er jo å hengsle nede på venstre sidedør, sett forfra. (Den med plexi) Så kan du bruke magnet(er) for å holde på plass døra. (Oppe) Eller både oppe og nede. Du trenger vel 4 magneter da. Ingen skruer og lett å ta vekk, når du skal inn i kabinettet. Sånt finner du hos jernvare eller byggforretning. Skjær ut et håndtak. Eller skru fast et håndtak eller en knott. Hvis du har treskjærer-utstyr, lager du fort en fordypning til håndtak. Vet ikke helt hva du har tenkt deg. Hva med å bruke hele det gamle kabinettet, bortsett fra ene døra og så bygge rundt det. Bare fjerne evt. metallplater i midten hvis det er noen. Forenkler arbeidet enormt. Ser ikke like kult ut når du åpner da, men. Jeg tror nok dette kan bli et morsomt prosjekt, men tidkrevende ja. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hei Har en del hobby plater i uthuset. Hvordan tror dere de er å bruke til å lage kabinett? selv syntes jeg de ser ganske brukbare ut! Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hei Har en del hobby plater i uthuset. Hvordan tror dere de er å bruke til å lage kabinett? selv syntes jeg de ser ganske brukbare ut! 7934104[/snapback] Går vel bra. Puss og lakker? Pass på skjøtene. Topp dekker sider og sånn. Dere gjør det ikke akkurat enkelt når dere skal lage kabinetter. Hva med å bygge inn pc-en i et skatoll/nattbord/kjøleskap (kjekt med extra god kjøling). Eller et gammelt stereoanlegg. Bytte ut cd-spiller, med dvd-brenner. Trenger lite hk da. Men blir jo litt kult. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Har lyst til å bygge inn i noe, men må finne noe, samt at skoleoppgaven sier jeg må bygge fra bunn av.. kunne tatt en tur på et loppemarked og leita etter noen møbler å bygge i Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hei Har en del hobby plater i uthuset. Hvordan tror dere de er å bruke til å lage kabinett? selv syntes jeg de ser ganske brukbare ut! 7934104[/snapback] Går vel bra. Puss og lakker? Pass på skjøtene. Topp dekker sider og sånn. Dere gjør det ikke akkurat enkelt når dere skal lage kabinetter. Hva med å bygge inn pc-en i et skatoll/nattbord/kjøleskap (kjekt med extra god kjøling). Eller et gammelt stereoanlegg. Bytte ut cd-spiller, med dvd-brenner. Trenger lite hk da. Men blir jo litt kult. 7934163[/snapback] To delt hk og sånt i en receiver også dvd brenner i dvd spiller bare tre en sata og strømkabel opp også har man en ekte receiver under til anlegget som skal tilhøre dataen, nesten sånn som her (bortsett fra den innbygde pc'n) Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Mange muligheter for den som har litt ekstra tid og penger og hardware. Forsterker må være der og så har man fjernkontroll til pc-en også. Mye gratis her som man må betale dyrt for å få på en vanlig pc. Hvis du har rimelig stort stereoanlegg burde det gå å sette inn et lite hk og passiv kjølt CPU evt. støysvak, liten vifte. Mye luft i et stereoanlegg som regel. Bruke 2,5" hd og integrert skjermkort. Tar nesten ingen plass. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Mange muligheter for den som har litt ekstra tid og penger og hardware.Forsterker må være der og så har man fjernkontroll til pc-en også. Mye gratis her som man må betale dyrt for å få på en vanlig pc. Hvis du har rimelig stort stereoanlegg burde det gå å sette inn et lite hk og passiv kjølt CPU evt. støysvak, liten vifte. Mye luft i et stereoanlegg som regel. Bruke 2,5" hd og integrert skjermkort. Tar nesten ingen plass. 7936779[/snapback] Det skulle gått på min sony receiver som står på loftet.... Fikk lyst til å investere i mini atx nå fått meg en fin stue pc.... Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hei Har en del hobby plater i uthuset. Hvordan tror dere de er å bruke til å lage kabinett? selv syntes jeg de ser ganske brukbare ut! 7934104[/snapback] Jeg brukte hobby plater til hele Kabbinetet mitt. =) Funker fett det.. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Se heller bare i gamle worklogs du. Der finner du all infoen du tenger. hvis ikke er det bare å spøre om det du lurer der. hvis det ikke står forklart. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Forferdelig mange prosjekter i tre, hvis man leter litt. Noen linker du kan kikke på: http://www.silentpcreview.com/article237-page1.html http://www.instructables.com/id/EAGGY1YGSCEP287G7L/ http://www.techimo.com/forum/showthread.php?t=176643 Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Ligger jo mange tre kabinett prosjekter her på forumet til og med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå