Gå til innhold

Gaming PC- 13,5k - Ok oppsett?

Anbefalte innlegg

Hei.

En venn av meg har spørt meg om hjelp. Jeg har holdt meg litt oppdatert, men ikke fuldt så mye nå i det siste. Har laget et oppsett fra netshop. Pcen skal brukes til spilling og kansje musikk, men han har lydkort. Han trenger _bare_ pcen. Ikke mus, tastatur, skjerm, headset, høytalere osv. Ca. 14k, helst 13k. ;)

Listen:

Club3D Geforce 8800GTX 768MB PCIe

Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket775

Seagate 320GB S-ATA II NCQ 7200RPM

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Channel PC2-6400

Asus P5B-E PLUS P965 S-775

NEC AD-5170 bulk

Hiper Type-R strømforsyning 580W Sort

Thermalright ULTRA120 CPU-Kjøler

Mist Vifte 16db

Produksjon og testing

Kabinnet til ca. 1000kr også.

De tingene jeg lurer på:

Ser det greit ut?

Jeg er litt i tvil om cpu kjøler. 600kr, og han skal kansje ikke klokke. Har dere noen gode forslag til rimligere kjølere?

Har GeForce 8800GTS DX10? Er 76% sikker, men jeg vil være 100%. :thumbup:

Tror CPUen blir litt for liten iforhold til Grafikkortet ... Dermed kansje skifte til 8800gts og E6600? Kansje det blir litt dyrere, men men.

Kansje en annen harddisk?

Takker meget for hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg en ide brenner så slipper du evt. problemer som forsatt er med s-ata brennere.

Gå for thermaltake Big Typhoon VX, da slipper du å ta ut hovedkortet. Samme hvilken CPU kjøler du velger så må du montere den selv.

Av den enkle grunn at netshop velger å ikke montere, i frykt for at HK skal knekke under frakt.

Men jeg vet at Thermaltake Big Typhoon er meget god, jeg har den selv også faktisk.

Tror CPUen blir litt for liten iforhold til Grafikkortet ... Dermed kansje skifte til 8800gts og E6600? Kansje det blir litt dyrere, men men.

E6400 og GTX går bra det, kanskje en fordel å klokke opp E6400'en endel! :)

Ang. HDD kan jeg anbefale samsung spinpoint, den lager knapt lyd fra seg.

Hovedkortet ser bra ut, samme gjør resten av delene. Hovedkortet er jo også overlegent godt om du skal klokke :thumbup:

Når det gjelder kabinett er dette å anbefale:

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=42487

Viften over skjermkortet gjør at det holder seg ca 10 grader kaldere, noe som er en fordel om du f.eks skal overklokke litt på GTS kortet om du skal ha det. Kabinettet er fint, har det selv(aluminiumsfarget). Det eneste kabinettet jeg ville valgt isteden måtte vært Micro Cube, men det ble desverre litt for dyrt for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...