Gå til innhold

Får ikke inst. Win XP på hovedkort MSI 706

husmann

Anbefalte innlegg

Denne trådene er også lagt under programmering - Windows, men jeg legger den her også ettersom jeg er svært usikker på om dette gjelder hovedkortet eller Windows.

xxxxxxxxxx

Har en litt eldre PC jeg sliter med å få installert Win XP P på.

Saken er at harddisken holder på å kollapse og jeg tenkte altså å bytte denne ut FØR den tok helt kvelden. Har brukt Norton Ghost og kopiert alle filer fra C over på en ny disk. Null problem. Operativsystemet i dag er det samme - nemlig Win XP P

Men når pc'n skal starte opp igjen er det helt umulig hvis jeg ikke har den opprinnelige harddisken i. Klarer heller ikke å formatere eller nyinstallere på andre disker. Har prøvd andre disker på 10GB til 250GB, men uansett kommer følgende melding opp:

Windows har ikke startet på grunn av problemer med konfigurasjonen av ARC-fastvare.:Genererte ikke navn på HAL og systembaner.

Se Windows-dokumentasjonen om alternativer for ARC-konfigurasjon og i brukerhåndbøkene til maskinvaren for ytterligere informasjon.

Nå har jeg ikke brukerhåndboken for hovedkortet mitt her lenger og ved søk på nettet finner jeg ikkeno' som sier meg noe om dette.

Hovedkortet er et MSI 7061 og prosessor er Athlon 1900MHz. Opprinnelig harddisk (med operativsystem) er på 20GB og tilleggsdisk på 160GB.

Det kan da ikke være slik at dette hovedkortet bare liker den gamle harddisken rolleyes.gif

Er det noen som har en god ide for å hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...