Gå til innhold

PC til "dakking"

Anbefalte innlegg

Skal sette opp en pc som skal brukes til "dakking". Det må være en stabil og støysvak pc..

Har valgt ut følgende cpu:

Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533

- Socket PGA478, 512kB "Northwood"

Trenger hjelp med valg av RAM og hovedkort! Helst et hovedkort med integrert lydkort og nettverkskort, men ikke skjermkort.

Hvordan er vifta som følger med CPU'n?

Noen som har gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-03 22:57, skrev JenzBenz:

unnskyld at jeg spør, men hva pokker er "dakking"???

D.A.K. --> "dakking"

DAK = CAD = DataAnimertKonstruksjon = ComputerAidedDesign

AutoCAD feks... 3D-design. Krever som regel mye minne og et bra skjermkort.

Correct me if I`m wrong...

Lenke til kommentar

DAK=Data-Assistert-Konstruksjon

Dersom du skal jobbe med Autocad, som jo er den mest brukte plattformen, er det ikke riktig at det krever et godt skjermkort. Autocad har lenge lovet at de skulle komme med en oppdatering som gjør at det tar i bruk hardware (skjermkort) til grafisk akslerasjon. Så vidt jeg vet, jeg jobber i et firmma som selger Autocad, har ikke dette kommet enda. hvorfor vet jeg ikke. Resultatet er uansett at autocad baserer seg på software akslerasjon, og derfor blir kraftig prosessor mye viktigere enn et kraftig skjermkort. Har du råd, sats på et Dual system, feks dual Athlon. Det får man til en overkommelig sum kontra et dual Intel. Neste opsjon måtte være et dualhead skjermkort, altså til 2 skjermer. Verktøy og kommandolinje i det ene vinduet, og tegneflate i det andre. Det fungerer utmerket. 5 knappers mus er et minimum.

Når det gjelder menge ram avhenger det på hvor mange forskjellige tegninger man ønsker å ha oppe samtidig. 256Mb holder faktisk ganske lenge, men mer enn 512mb trengs sjelden.

Dakket opp hele Norges musikkhøyskole og Nadderud vgs m.fl. i 3D på et slikt oppsett, og det eneste jeg savnet var mer cpu kraft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...