Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 jeg mener straffene for uprovosert vold ikke henger på greip her i landet. 3 personer kan skambanke en person med balltre, kniv etc og slippe ut etter 3 år. selv om denne personen aldri kan bli seg selv igjen. det er helt feil. av hensyn til tryggheten til folk flest og til denne personen som kan få sitt liv helt ødelagt så bør straffene 10 dobles. start diskusjon Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Klart det. Vold, både provosert og uprovosert, voldtekt, sedlighet, drap og annen mishandling osv. burde ha langt strengere straffer. For å få til dette trenger vi flere soningsplasser, og evt færre innvandrere Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Helt enig. For å ta en litt "artig" sammenligning: Piratkopierer man i USA får man lenger straff enn å drepe et menneske i Norge. Dette er rimelig sykt spør du meg... Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Helt enig. For å ta en litt "artig" sammenligning: Piratkopierer man i USA får man lenger straff enn å drepe et menneske i Norge. Dette er rimelig sykt spør du meg... 7919082[/snapback] Men så er jo USA rimelig sykt også da... Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Personelig mener jeg straffen skal variere litt, helst være litt fleksibel. He en viss tid som ikke er for streng, og videre kan den legges på om sykologiske undersøkelser viser att personen ikke har forbedret seg. De kan også jobbe og slite litt under dette oppholdet, gjerne med noe som er nyttig for staten. Er det en førstegangs forbryter så burde straffen ikke være for høy, særlig om han/ho viser tegn på att det er liten sjanse for gjentakelse. Er det derimot en som har vert inne før så burde straffen bli eksponsiellt øket for hver gang. Jeg er derimot enig i att mange av forbrytelsenne her i landet får feil styrke på straffen sin. En del ting er for milde, igjen syntes jeg noe er for strengt igjen. Men systemet i USA er i vertfall bedritent, funker gjør det heller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå