meastp Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hei! Kommer dette til å gå veldig tregt? Dette er en klasseside, så jeg regner ikke med så mange besøk på en gang.... Uansett... Jeg har en P2 300mhz m/ 64MB RAM og 3GB HDD Har installert linux Red Hat 8 (Ja, det går treeeegt :smile:) og Samba. Hw'n vil ikke forsinke? Hva trenger jeg? Bare Apache? Takker for svar, Mats Taraldsvik Lenke til kommentar
nakor Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Du trenger en webserver, anbefaler apache. og en måte å overføre websidene din til serveren på. Her er scp, eller sftp som følger med openssh en god og sikker løsning. På tucows kan du finne en klient å bruke. Fjern så eller enda bedere ikke installer, pakker som du ikke trenger. Med andre ord, legg inn _kun_ det du trenger :smile: Lenke til kommentar
runeb Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hardwaren er mer enn god nok til å kjøre Apache på. At det går tregt antar jeg skyldes at du kjører grafisk brukergrensesnitt med Gnome/KDE, noe du ikke trenger på en webserver. 128kbit upload er ikke mye, men til normale websider med begrenset antall brukere burde det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg kjører Apache (m/PHP og MySQL) hjemme på en gammel P133 m/128MB RAM. Jeg har også 128kb upload, som du. Det går så det suser :smile: Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 12:25, skrev Scalpel:Jeg kjører Apache (m/PHP og MySQL) hjemme på en gammel P133 m/128MB RAM. Jeg har også 128kb upload, som du. Det går så det suser :smile: litt artig når man får mange besøkende og det meste ligger i mysql db'n , da slitern litt :wink: [ Denne Melding var redigert av: dr3as på 2002-12-04 12:35 ] Lenke til kommentar
meastp Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Ok, det var bra.... Kjører også Samba-server, men har ikke fått den til å starte automatisk enda... Når jeg har fått til det og fått konfigurert Apache serveren, kjører jeg på runmode 3 tenker jeg (hvordan bestemmer du hvilken run mode den skal starte med?) mvh, Mats Taraldsvik Lenke til kommentar
meastp Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Finnes det noen bra tutorials for dette? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Quote: Den 2002-12-04 14:26, skrev meastp:Kjører også Samba-server, men har ikke fått den til å starte automatisk enda... bruk ntsysv til å velge hvilke servere som skal starte automatisk. Lenke til kommentar
lif Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Vil du spare bandbredde? - da er bør du kikke på dette: http://leknor.com/code/php/view/class.gzip..._encode.php.txt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå