Zolrath Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Har (som sikkert mange andre her på forumet) en drøss med CD- og DVD-plater det ikke er ordentlig orden i. Har brukt noen greie mapper i myk plast, men det lar seg ikke gjøre å sette de inn i en perm f.eks., da siger de bare ned. Dermed er det begrenset hvor oversiktlig man får det. Så spørsmålet er: Har noen av dere lesere gode tips til ryddig lagring av CD-platene? Regner med det finnes en eller annen genial løsning, så kom med tips Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg bruker spindler og har satt de i en pappeske i boden. Alt innholdet har jeg overført til harddisk så CDene er bare en siste form for backup. Eksterne eller interne harddisker er faktisk en meget plassbesparende måte å lagre innholdet på CDer. Det er også langt raskere å lagre på harddisk enn på CD/DVD. Dra og slipp så er man ferdig. CDer og DVDer må først kjøpes, åpnes, innholdet må sorteres i passe mengder (700MB og 4,7GB), de må brennes, merkes og lagres. Veldig mye mer jobb enn å bare dra og slippe noen titalls GB over på en ekstern harddisk. CDer og DVDer har stor risiko for datatap og risikoen øker jevnt og trutt selv om de ikke brukes. Harddisker har også en risiko for datatap, men denne øker kun når disken er i bruk. Siden begge deler innebærer risiko for datatap bør man uansett ha en form for backup. Jeg har backup på harddisk av de samme grunnene som ovenfor. Enkelt, raskt og billig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå