Åsmund Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hei. Jeg har en d-link dwl-g700ap. Når jeg setter denne i repetaer modus, er den mye dårligere til å finne nettverk enn om jeg bare bruker nettverkskortet i pc-en. Jeg antar at dette er fordi den skal repetere signalet. Er det mulig å la den kun ta i mot trådløst, og sende signalet vidre via kabelen? Jeg har prøvd å finne dette ut men uten hell. Jeg er også på jakt etter ett nytt AP med poe og avtagbar rp-sma kontakt som også kan ta i mot trådløst og sende vidre via kabel. Jeg har tenkt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=330692 Vil denne gjøre susen? Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Du trenger en sånn: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307211 Lenke til kommentar
hiper Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) har selv det aksesspunktet, naboen bruker det til og koble opp mot mitt nett, han bruker kabel fra puktet til switchen sin osv til maskinene i huset hans Edit: mitt står i repeat mode Endret 11. februar 2007 av hiper Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hei. Jeg har en d-link dwl-g700ap.Når jeg setter denne i repeater modus, er den mye dårligere til å finne nettverk enn om jeg bare bruker nettverkskortet i pc-en. Jeg antar at dette er fordi den skal repetere signalet. Er det mulig å la den kun ta i mot trådløst, og sende signalet videre via kabelen? Jeg har prøvd å finne dette ut men uten hell. Jeg er også på jakt etter ett nytt AP med poe og avtagbar rp-sma kontakt som også kan ta i mot trådløst og sende videre via kabel. Jeg har tenkt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=330692 Vil denne gjøre susen? 7918324[/snapback] Kommer an på hva den skal kommunisere med trådløst, er det et tilsvarende aksesspunkt (eller et annet D-Link produkt, router e.l.) kan det settes opp som en trådløs bridge/bro. Disse funksjonene virker imidlertid dårlig på tvers av produsenter, har jeg fått inntrykk av.. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Angående d-linken jeg har nå, så kan jeg få nett via kabel ja, men den er dårligere til å ta i mot enn bare nettverkskortet. jeg skal opprette link med broren min, og forhåpentligvis vil han dele internett med meg også Bruker 2 biquad antenner på parabol. Jeg må bruke to AP, og jeg har allerede ett uten poe. Altså den d-linken min. Jeg kan muligens kjøpe poe adapter til den elns, som kan stå hos broren min. Den andre skal oppi ett høyt tre. Så da trenger jeg vel ett AP som kommuniserer bra med min d-link. Den d-linken jeg har nå trenger jo da ikke repetere, bare la den være vanlig AP. Når du snakker om bridge/bro, er det det samme som repeater? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Angående d-linken jeg har nå, så kan jeg få nett via kabel ja, men den er dårligere til å ta i mot enn bare nettverkskortet. jeg skal opprette link med broren min, og forhåpentligvis vil han dele internett med meg også Bruker 2 biquad antenner på parabol. Jeg må bruke to AP, og jeg har allerede ett uten poe. Altså den d-linken min. Jeg kan muligens kjøpe poe adapter til den elns, som kan stå hos broren min. Den andre skal oppi ett høyt tre. Så da trenger jeg vel ett AP som kommuniserer bra med min d-link. Den d-linken jeg har nå trenger jo da ikke repetere, bare la den være vanlig AP. Når du snakker om bridge/bro, er det det samme som repeater? 7920352[/snapback] Nei, en trådløs bro er en radioforbindelse mellom to ellers kablede nettverk (eller flere enn to, da kalles det punkt til flerpunkt bro), mens en repeater sender signalet videre ut over radio. Du har også en modus som kalles trådløs klient, for å gjøre det ekstra komplisert. Et par eksempler: Bro: kablet nett-aksesspunkt-radiolink-aksesspunkt-kablet nett Repeater: kablet nett-aksesspunkt-radiolink-repeater-radiolink-en eller flere trådløse pc'er Trådløs klient: kablet nett-aksesspunkt-radiolink-aksesspunkt-kabel-en enkelt pc Om du kan kjøre en bro mellom G700 og DWL2200 vet jeg ikke, mulig G700 ikke er avansert nok. Vet at det går mellom en DI-624 router og et DWL2000 aksesspunkt, men det er så langt min personlige erfaring strekker seg.. Du skal altså ha et AP hos broren din, koblet til nettverket hans med kabel, trådløs forbindelse derfra til et AP forsynt via PoE i et tre utenfor huset ditt, og kabel fra treet inn til deg? Prøver å sette meg inn i situasjonen.. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Det stemmer edit: vel jeg regner med at D-Link AirPremier 2200AP er ett skritt i riktig retning ialefall. Venta lenge nå, så jeg bestiller denne. Endret 11. februar 2007 av Åsmund Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hvor lang avstand er det mellom de to punktene? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 ca 1,8 km + ett lite skogparti. så er ikke sikkert det går så bra, men... Morro å prøve. Funker det ikke så må jeg kansje lage passive speil..vi får se. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 ca 1,8 km + ett lite skogparti. så er ikke sikkert det går så bra, men... Morro å prøve. Funker det ikke så må jeg kansje lage passive speil..vi får se. 7922154[/snapback] Når vi snakker om trådløst så må det være 100 % fri sikt, altså antennene må "se" hverandre. Uten fri sikt vil det ikke fungere. Når det gjelder å konvertere fra trådløst til kablet nett så har jeg selv brukt noen D-Link DWL-900 bokser som fungerer helt perfekt. Men de er ikke i produksjon lenger, så en sånn en gjør susen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320042 Har selv brukt den og den er meget stabil. Du setter den bare opp i client modus. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 ok. kansje jeg bruker en slik om jeg trenger en til Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Hvorfor bruke aksesspunkt som må gjøres om til bridge-client når du kan få en som allerede er ferdig til bruk? Denne gjør jobben for meg (1 km): http://www.komplett.no/k/search.asp?q=wet54g Med grid-antenner Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Hvorfor bruke aksesspunkt som må gjøres om til bridge-client når du kan få en som allerede er ferdig til bruk? Denne gjør jobben for meg (1 km): http://www.komplett.no/k/search.asp?q=wet54g Med grid-antenner 7958078[/snapback] Blir jo egentlig det samme det bare det er stabilt og at prisen ikke er så forskjellig. Har selv satt opp en del wet11, og de fungerer helt perfekt. Endret 16. februar 2007 av rolvs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå