Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys router og 2 accesspoint.

Anbefalte innlegg

Kan ikke få internett selv pga full sentral, så låner nett av naboen, derfor har jeg en Linksys router hos naboen, så et accesspoint i et vindu i 2 etasje hos meg. Men pga at jeg får veldig dårlige signaler der jeg har pcen på andre siden av huset, så har jeg kjøpt enda et a.point av akkurat samme type. På Accesspoint nr 1 så har jeg skrevet inn mac adressen til Routeren, slik at den videresender signalene, men på accesspoint nr 2 hvilken mac skal jeg ha der? Den som routeren har eller den som accesspoint 1 har? Prøvde isted med å legge inn mac adressen til Router 1, fikk opp trådløst nettverk men ingen kontakt med routeren. Dro så ut kontakten til Accesspoint nr 2 og vips så hadde jeg internett igjen (Men da med gamle oppsettet og lite signal)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Valgene jeg har er:

Access Point

Access Point Client

Wireless Repeater

Wireless Bridge.

Routeren har ip 192.168.2.1, Accesspoint 1 Har Ip: 192.168.2.3 og Accesspoint Nr 2 har ip 192.168.2.4.

Submask: 255.255.255.128

Gateway: 192.168.2.1 (Bortsett fra Routeren selvsagt)

Dns: --- || ---

Lenke til kommentar
Valgene jeg har er:

Access Point

Access Point Client

Wireless Repeater

Wireless Bridge.

Routeren har ip 192.168.2.1, Accesspoint 1 Har Ip: 192.168.2.3 og Accesspoint Nr 2 har ip 192.168.2.4.

Submask: 255.255.255.128

Gateway: 192.168.2.1  (Bortsett fra Routeren selvsagt)

Dns: --- || ---

7932742[/snapback]

Routeren har ip 192.168.2.1, Accesspoint 1 Har Ip: 192.168.2.3 og Accesspoint Nr 2 har ip 192.168.2.4. Ser ok ut.

Submask: 255.255.255.128 Hvorfor .128? Hvorfor ikke 255.255.255.0 (er ikke sikker på om det betyr noe fra eller til)

Gateway: 192.168.2.1 ser ok ut også

Dns: --- || --- Kan sette 192.168.2.1

Hva om du setter ap1 til Wireless Bridge. og ap2 som Access Point

Lenke til kommentar

Nå funker det,men ble ikke helt som jeg håpet men ikke verst heller;)

Router -

Access Point nr 1 (Repeater mode)

Access Point nr 2 (Access Point Client)

Trådløse pcer

Koblet Tv pcen min med kabel til AP Nr 2, så nå har den nett, og av en eller annen grunn økte signalstyrken på Pcen fra Dårlig til Bra nå;)

Men nå har jeg et annet problem. Skal dele en del mapper på Tv pcen min, som jeg skal ha tilgang til fra bærbar pcen, men siden jeg låner nett hos naboen får de også tilgang da, noen ide om hvordan jeg setter passord for å komme inn på de delte mappene? Er Xp på begge maskinene, men blir snart media center på tv pcen.

Blir totalt 3Tb med ting på pcen, så vil ikke at hvem som helst skal ha tilgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...