minotir Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Heisann. Jeg har netopp flytta hjem fra hybelen min. Når jeg bodde på hybelen så fikk jeg til og åpne porter som bare det (hadde en belkin der og) men når jeg gjorde akkurat det samme hjemme så går det bare ikke. kan noen please hjelpe meg? (hoved saklig bitcomet jeg skal åpne porter på) den jeg har nå: http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage...oduct_Id=329768 Den jeg hadde på hybelen: http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage...oduct_Id=329804 håper på hjelp Endret 11. februar 2007 av minotir Lenke til kommentar
minotir Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 poster et bilde hvordan jeg har gjort det.. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Kommer jo an på modemet ditt også. Hvilke isp og modem har du? Lenke til kommentar
minotir Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Har en eller annen Zyxel modem (er ikke sikker på hvilken modell) og NextGentel ISP. håper det hjelper litt Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Har en eller annen Zyxel modem (er ikke sikker på hvilken modell)og NextGentel ISP. håper det hjelper litt 7920978[/snapback] Da er det zyxel modemet som er problemet. Sett belkin routern til å vere accesspoint. Så går du inn på nextgentel sine sider og får åpnet portene i zyxel modemet (som har innebygd router). Eventuelt kan du bruke telnet til å komme inn på routern med. Lykke til Endret 11. februar 2007 av Aqidon Lenke til kommentar
minotir Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 kan du forklare litt nermere hvordan jeg gjør dette ? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Gå inn på belkin routern der finner du noe om accesspoint viss du roter litt rundt. Når det er gjort går du inn på nextgentel sine sider og roter litt. Det har en side som heter bredbåndportalen eller noe sånt. Husker ikke helt... Uansett det der du skal åpne portene. Edit: Du finner noe om router instillinger under kundeservice på kundesidene deres. Endret 11. februar 2007 av Aqidon Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Du kan forwarde zyxel modemet ditt... OBS OBS!! Det jeg anbefaler deg å gjøre nå, gjør du på egen risk! Reset zyxel modemet ditt, L/P blir da admin/1234 Nå vet jeg ikke hvordan Nextgentel har satt opp modemet, men, her har jeg resetta modemet ørten ganger. Det du kan gjøre er å bridge zyxel modemet til routeren. Jeg kan godt ta en howto på hvordan du gjør dette hvis du ønsker Lenke til kommentar
minotir Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Gå inn på belkin routern der finner du noe om accesspoint viss du roter litt rundt. Når det er gjort går du inn på nextgentel sine sider og roter litt. Det har en side som heter bredbåndportalen eller noe sånt. Husker ikke helt... Uansett det der du skal åpne portene. Edit: Du finner noe om router instillinger under kundeservice på kundesidene deres. 7921317[/snapback] gjort dette nå, men nå klarer jeg ikke og komme meg innpå instillingene for routeren hva er galt nå da mon tro? Lock-Aze: ja det kan du godt gjøre Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Du kan forwarde zyxel modemet ditt... OBS OBS!! Det jeg anbefaler deg å gjøre nå, gjør du på egen risk! 7922952[/snapback] Det er jo det jeg sier. Men det er mye lettere å gjøre det vi nextgentel sine nettsider. Når du har såtte belkin routern til accesspoint kommer du ikke inn på den lenger. Da må du resette den slik at den blir til router igjen. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det er jo det jeg sier. Men det er mye lettere å gjøre det vi nextgentel sine nettsider. Når du har såtte belkin routern til accesspoint kommer du ikke inn på den lenger. Da må du resette den slik at den blir til router igjen. 7923956[/snapback] Det enkleste for meg har iallefall vært å forwarda hele greiene, da setter man først modemet i bridge, for så å sette dhcp til forwarding. Da slutter modemet å route helt og holdent. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Det enkleste for meg har iallefall vært å forwarda hele greiene, da setter man først modemet i bridge, for så å sette dhcp til forwarding. Da slutter modemet å route helt og holdent. 7924390[/snapback] Ok da skjønner jeg. viste ikke at det gikk an. En anenn ting man kan gjøre r å sette ene ipadressen ut fra modemet til å vere dmz. Men viss det går an å fjerne hele routinga er jo det bedre med tanke på ping og sånt. Endret 12. februar 2007 av Aqidon Lenke til kommentar
minotir Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Det er jo det jeg sier. Men det er mye lettere å gjøre det vi nextgentel sine nettsider. Når du har såtte belkin routern til accesspoint kommer du ikke inn på den lenger. Da må du resette den slik at den blir til router igjen. 7923956[/snapback] Det enkleste for meg har iallefall vært å forwarda hele greiene, da setter man først modemet i bridge, for så å sette dhcp til forwarding. Da slutter modemet å route helt og holdent. 7924390[/snapback] kan du forklare litt nermere hvordan dette foregår? Lenke til kommentar
minotir Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Det er jo det jeg sier. Men det er mye lettere å gjøre det vi nextgentel sine nettsider. Når du har såtte belkin routern til accesspoint kommer du ikke inn på den lenger. Da må du resette den slik at den blir til router igjen. 7923956[/snapback] Det enkleste for meg har iallefall vært å forwarda hele greiene, da setter man først modemet i bridge, for så å sette dhcp til forwarding. Da slutter modemet å route helt og holdent. 7924390[/snapback] kan du forklare litt nermere hvordan dette foregår? 7924697[/snapback] ...? Lenke til kommentar
minotir Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 kan du (lock-aze) eller noen andre forklare hvordan dette med bridge gjøres? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Joda, jeg kan forsøke: Steg 1 : Gå inn på wan, endre fra routing til rely. Steg 2 : Gå inn på LAN stillinger, endre fra server til bridge. PS : Når du skal skrive inn remote DHCP server, så skal du skrive inn IP'n til den andre routeren din. Lykke til Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Nice... viste ikke at det var komt http grensesnitt til ngt routerne... Lenke til kommentar
minotir Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Joda, jeg kan forsøke:Steg 1 : Gå inn på wan, endre fra routing til rely. Steg 2 : Gå inn på LAN stillinger, endre fra server til bridge. PS : Når du skal skrive inn remote DHCP server, så skal du skrive inn IP'n til den andre routeren din. Lykke til 7941958[/snapback] prøvde dette nå, men alt føkka seg. måtte ressete både router og modem før jeg fikk nettet tilbake. men på min menu så er det Routing til reply på LAN og det andre på Wan, men alt det andre var likedan... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Oh, my bad... Hvis du ikke fikk det til. Så kan det være ett par ting. 1 : Sikker på at du satte riktig ip til routeren ? 2 : Du resetta routeren etter at du hadde reconfa modemet (og venta til det fikk tid til å "starte" seg)? Kan ta mellom 1-2 min. 3 : Routeren er instillt på å fungere som DHCP server ? Jeg hadde en del problemer med dette med D-Link routeren min, men når jeg gjorde dette på linksys routeren, så gikk alt som smurt. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 jeg satte IPen som er standar gateway. jeg restarta ikke routeren etterpå. (menner du og resette den helt da eller?) og har ikke peiling på det med innstilt på dhcp:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå