Dipstick Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hei, har en Ford Sierra 2.0i SOHC 1990 som jeg hadde tenkt å bytte tennplugger på. Tenkte at dette sikkert var en grei sak, helt til jeg fant ut at hullet der tennpluggene sitter er for lite til å komme til med en vanlig tennpluggnøkkel. Noen som vet hvordan fremgangsmåten her er? Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 på ohcmotorene har jeg aldri hatt problemer med å bruke en vanlig tennpluggnøkkel (?) Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 på ohcmotorene har jeg aldri hatt problemer med å bruke en vanlig tennpluggnøkkel (?) 7919910[/snapback] hmm, har du hatt problemer på dohcen da? Det er akkurat som om det sitter en slags brakett rundt pluggene. Mulig det er slik at denne skal bort først, men det var ikke helt innlysende hvordan det i så tilfelle skulle gjøres. Med vanlig nøkkel kommer jeg i hvertfall ikke inn til pluggene med, med unntak av den øverste pluggen som ikke har denne beskyttelsesgreia rundt seg. Har Haynes manualen, men det stemmer heller ikke helt med min bil. Tenkte jeg skulle spørre før jeg begynner å skru løs alt for mye Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Har du en dohc motor? Isåfall burde det holde med en lang forlenger Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Har du en dohc motor? Isåfall burde det holde med en lang forlenger 7921014[/snapback] Neida, jeg har SOHC, bare spurte siden du sa du ikke hadde hatt trøbbel med den. Hullet er rett og slett for lite... Lenke til kommentar
Blablablabla Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Kanskje prøve å slipe ned diameteren på pluggnøkkelen? Hvis det bare er snakk om bittelitt bør det ikke være kritisk å gjøre noen små forandringer på verktøyet Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Kanskje prøve å slipe ned diameteren på pluggnøkkelen? Hvis det bare er snakk om bittelitt bør det ikke være kritisk å gjøre noen små forandringer på verktøyet 7921365[/snapback] Tror det er mer enn bare bittelitt, men jeg skal ta en titt. Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Grunnen til at jeg ikke har hatt trøbbel er sannsynligvis fordi jeg har byttet plugger på motorer som er eldre enn 1989, da det kom masse miljødrit på/rundt/i motoren. Vet ikke hvordan det ser ut rundt pluggene på en sohc med egr, katalysator osv osv. Prøv å ta av varmeskjoldet over eksosmanifolden dersom det er trangt å komme til. Eneste jeg vet om som kanskje er i veien Endret 11. februar 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 jeg har 90 mod med egr og dritt, og det er ikke noe problem å bytte plugger for meg, funker med vanlig pluggnøkkel og forlenger Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Er du sikker på at du har rett pluggnøkkel? På et par biler jeg har vært borti hvor pluggene sitter nedi toppen, bruker litt slankere plugger hvor du må bruke 16mm eller 5/8" pluggnøkkel og ikke den vanlige 21mm (eller er det 19?) som ikke kommer nedi hullet engang. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Er du sikker på at du har rett pluggnøkkel? På et par biler jeg har vært borti hvor pluggene sitter nedi toppen, bruker litt slankere plugger hvor du må bruke 16mm eller 5/8" pluggnøkkel og ikke den vanlige 21mm (eller er det 19?) som ikke kommer nedi hullet engang. 7924432[/snapback] ja, for den øverste pluggen sitter helt åpen og der kommer jeg til med en vanlig nøkkel, og den passer perfekt på pluggen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå