-Alex- Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hei, lurer på om noen vet om noen bra program eller lignende jeg kan bruke til å slå sammen partisjoner med i Vista? Satte av litt for lite diskplass når jeg skulle installere Vista. Kan jeg f.eks slå sammen en disk på 15gb sammen med partisjonen jeg fra før har Vista på? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Partition Magic ødelegger Vista partisjonen , ikke prøv på den. Bruk disk management og fjern partisjonen ETTER Vista . Etter det kan du extende Vista partisjonen inn i dette areaet med denne metoden. http://xphelpandsupport.mvps.org/extend_pa...g_vista_dvd.htm Dog, vær klar for reinstallasjon uansett og ta backup av viktige data først ved slike operasjoner. Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 hvordan kan partition magic ødelegge partisjonen? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 hvordan kan partition magic ødelegge partisjonen? 7936345[/snapback] Problemet med PM har tidligere vært at programmet ødelegger NTFS partisjoner fordi det ikke støtter siste versjon/revisjon av NTFS. Jeg har faktisk ingen dårlig erfaring med dette med siste versjon av PM under XP, men har tidligere mistet x-antall GB pga PM. Dersom jeg ikke husker feil, så har MS oppdatert NTFS enda en gang med Vista, så jeg vil tro det er god grunn til å tro at PM muligens ikke er kompatibel med Vista partisjoner. Årsaken til disse problemene er at MS har lukket kildekode, dvs evnt tredjepart NTFS støtte har hvertfall tidligere vært basert på noe liknende "reverse engineering". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå