Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blyant bly i fingen over lang tid, farlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er problemet til folk her, da? Det er da ikke normalt å stikke blyanter i seg til stadighet? Hvertfall ikke normalt å la de være igjen der. Ville tatt det ut om jeg var dere. Om "blyet" er farlig i seg selv eller ikke har vel ikke mye med saken å gjøre, dere vil vel ikke ha det der? Det er vel også mulig å få betennelse i det, da dere har puttet noe som ikke hører til i kroppen inn i den.

7940050[/snapback]

Ja, for vi stikker jo oss selv! .. :nei:

Og ikke er det at vi lar blyet stå igjen heller.. Vi trekker det jo opp, men det blir igjen støv i såret, som aldri vil forsvinne..

Regner med det er bare støv til alle andre også.. (?)

7940073[/snapback]

"Min" er en fast bit på ca 2 mm.

Lenke til kommentar

TRor ikke det er farlig så lenge du ikke har tegn til infeksjon i huden over "blyet" (hoven, varm, rød, smerte). Jeg ville ikke ha pirket med noe for å prøve å få det ut, for da lager du en kanal inn som bakterier kan gå inn i, og du har større sjanse for å få infeksjon. Tror jeg bare ville latt det være som det er, hvis det sjenerer deg, kan du jo be legen om råd for å fjerne det.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Gjest Alekplay

Jeg klarte også å få sånn blyant"bly" inn i hånda i dag. Det var fra en trykkblyant, og jeg skulle ta på den "gummien" igjen. Den var litt vanskelig å få på, så jeg pressa hardt også plutselig gikk den enkelt på. Da ble hånda mi spidda av en lang bit, men jeg fikk den raskt ut igjen. Desverre ble det igjen en bit, som nå er for langt nedi "kjøttet" til at jeg kan få tak i den selv. Men jeg tror ikke det er en bit som er der, men rett og slett sånn "støv" om jeg kan si det. Om du holder sånn blyant"bly" i hånda blir det raskt merke, som jeg tror er igjen der. Er ikke særlig rett, men skal nok kontakte en lege

Lenke til kommentar

Jeg var offer til gal bestevenn i femte klasse, som stakk meg rett under kneet på høyre siden med en ny-vesset fin blyant. går nå på videregående første året og tenker aldri over det. merket aldri noe vondt eller noe, så tviler sterkt på at det er farlig :) kan lett se at det er en liten bit "der inne" for det er liksom en mørk flekk der.

Jeg liker å kalle det et barndomsminne :)

Lenke til kommentar

Jeg har 1.5 trykkblyantbly i hodet og i albuen.. En gal veninne av meg som gikk amok for et par år siden på skolen. Etter at den stakkars jenta hadde fått kjeft, ble jeg kjørt i full hast til legekontoret, som sa at det ikke var noe stress. De prøvde imidlertid å operere ut delen i hodet, men fikk det ikke ut. Når de ville begynne på den 4 sprøyten i hodebunnen min, sa jeg nei.

Legen sa at det er ikke noe problem, det er akkurat som en tatovering :). Det går aldri bort, men gjør ikke noe skade. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...