Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg har nå hatt en liten bit av blyant bly i langefingeren i ca 5-6 år. Det jeg lurer på er om det er farlig å ha den der? Den har ikke blitt mindre eller større under de årene og den ligger for langt under huden til at jeg kan ta den ut selv..... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hvis den hadde vært dødlig hadde du ikke skrevet nå... Men du bør ha tatt den ut før såret grodde... nå må du antagle vis ta den ut med operasjon. Ta kontatk med legen og spør om råd... viss det er hemende/farlig/vondt så er det nok en operasjon i vente på deg Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Er verken vondt eller irriterende på noen måte. Kanskje jeg finner fram en liten nål og pirker en dag ^^ Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Kan nevne at det ikke er ordentlig bly, det er bare en type karbon (som i kull) og noe leire. Bly er giftig, så ikke få biter av det inn i fingeren Endret 11. februar 2007 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Crex Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 ikke farlig. det er ikke vert å tro at ting er farlig. da blir du bare engstlig. mitt motto "det går over" Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 en kompis av meg har også en bit "bly" (grafitt) fra en blyant i håndflaten sin. man ser den som en liten gråsvart prikk, og han har ikke merket noe som helst, og skal visstnok være ufarlig, men hvis du merker smerte eller noe må du selvsagt gå til lege. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) En gal fyr i stakk meg i armen med en stor sylskarp blyant i 7 klasse. Har et merke der enda, kanskje litt blyant der enda, men har ikke hatt noe problemer og tror ikke det er farlig Endret 11. februar 2007 av DNA 1 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Sammentreff ... Jeg har en kompis som lurte på det samme på fredag faktisk. Han ble stukket med en blypenn i handa for 5 år siden, og har blyet inni handa enda. Jeg ville tro at man fikk infeksjon, men det kan være at kroppen rett og slett ikke reagerer på det. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hehe, ja.. Jeg ser jeg er ikke den eneste som har gått med et merke etter å ha blitt stukket med blyant\ blypenn i mange år ^^ Lenke til kommentar
DNA Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Ganske mange med samme tilfelle. Hadde vært kult med en liten klubb, haha 1 Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Grafitten fra blyanten er nesten rent karbon, og er ikke giftig på noen måte. Ikke i så små megnder i hvert fall. Har du aldri hørt om folk som har litt kull i maten om de er skikkelig dårlig i magen? Det hadde vært betydelig farligere om karbon var giftig. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Har også en bit med "bly" i ringfingern. Skulle kaste en sånn blyantpenn med sånne tupper du bare skifta ut i lufta, så tok jeg den i mot litt feil kan man si. Kan skimte en grå bit gjennom huden. Kan dog ikke si at den har vert til bry på noen som helt måte Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) når jeg tenker over det er det også mulig at jeg har litt "bly" i hånda. jeg spente en strikk mellom tommel og pekefinger i 7 klasse, og skulle skyte en sylskarp blyant, og den ble kjørt inn i håndflaten så det blødde skikkelig :!: har ikke merket noe siden. Endret 11. februar 2007 av khaffner Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Kjørte en sånn "trykkblyant" innunder neglen... var godt igrunn Fikk den ut da noen smertefulle dager seinere. Lenke til kommentar
Luv Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) Jeg har merke rett ovenfor kneet, midt på låret. En som dolka meg med en trykkblyant for 2-3 år siden. buhu Endret 12. februar 2007 av nEVERGOOD Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 13. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2007 ^^ Er tydlig mange trykkblyant "offere" her ja Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Jeg ble stukket med blyant i hånden i 7. klasse.. går på vgs nå Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Ble stukket med det i 8. .. har blyant der ennå... er vel.. hm.. 7år siden elns? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Er problemet til folk her, da? Det er da ikke normalt å stikke blyanter i seg til stadighet? Hvertfall ikke normalt å la de være igjen der. Ville tatt det ut om jeg var dere. Om "blyet" er farlig i seg selv eller ikke har vel ikke mye med saken å gjøre, dere vil vel ikke ha det der? Det er vel også mulig å få betennelse i det, da dere har puttet noe som ikke hører til i kroppen inn i den. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Er problemet til folk her, da? Det er da ikke normalt å stikke blyanter i seg til stadighet? Hvertfall ikke normalt å la de være igjen der. Ville tatt det ut om jeg var dere. Om "blyet" er farlig i seg selv eller ikke har vel ikke mye med saken å gjøre, dere vil vel ikke ha det der? Det er vel også mulig å få betennelse i det, da dere har puttet noe som ikke hører til i kroppen inn i den. 7940050[/snapback] Ja, for vi stikker jo oss selv! .. Og ikke er det at vi lar blyet stå igjen heller.. Vi trekker det jo opp, men det blir igjen støv i såret, som aldri vil forsvinne.. Regner med det er bare støv til alle andre også.. (?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå