Lock-Aze Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hei, har pr. dags dato 2 routere, mer eller mindre frivillig. Har en router innebygd i modemet mitt : ZyXEL 600 (650R-T3) og en D-Link DI-634M Jeg skulle gjerne ha routa igjennom begge disse, eventuelt greid å slå av routerfunksjonen i modemet, slik at den sender direkte til D-Link'en. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre dette... Alle gode tips mottas med takk Lenke til kommentar
fiLLLipnet Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 zyxelmodemet/routeren må forwarde portene til D-Linken, og i d-linken til den lokale maskinen. Hadde et slikt oppsett selv før.. Du kan alltids skru av dhcp i d-linken og bruke den som en switch/trådløst. Da må du koble om tp fra wan til lan Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 zyxelmodemet/routeren må forwarde portene til D-Linken, og i d-linken til den lokale maskinen. Hadde et slikt oppsett selv før.. Du kan alltids skru av dhcp i d-linken og bruke den som en switch/trådløst. Da må du koble om tp fra wan til lan 7917768[/snapback] Kan ikke skru av DHCP i D-linken og koble om wan til lan, da mister jeg trådløstnettet. Jeg har prøvd å forwarde til D-linken og forwarde videre fra den til routeren, funker helller dårlig.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Nei, du mister ikke den trådløse. Det du ender opp med er en switch og en trådløs basestasjon. Så framt det ikke er noe helt spesiellt med din trådløse router. Gjør det samme hjemme med en annen trådløs router. Ørjan... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Hvis jeg kobler om fra uplink porten til lan porten på d-linken, så mister jeg trådløsfunksjonen på den.(Eller, trådløs funker, men jeg får ikke nett) Hvorfor vet jeg ikke. Ei heller om det skal være slik. Poenget med dlinken er jo at den skal dele ut nett trådløst, hvis ikke hadde jeg ikke hatt bruk for den. Det "enkleste" hadde vært å slått av hele routingfunksjonen i modemet, slik at det bare hadde "forwarda" den ip'n som jeg mottar fra ISP. Jeg er overhodet ikke interesert i routingen fra modemet, så det må da være mulig å slå den av på en eller annnen måte... Endret 11. februar 2007 av lock-aze Lenke til kommentar
s13 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Da kan du bare bridge modemet ditt. Dlinken må settes opp med ppoe, hvis det er det du har. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Nei, har ikke PPoE, har forsøkt å bridge en gang før, da fikk jeg ikke til. Noen som har vet om en plass der jeg kan få forklart bridging, jeg har lett, men ikke funnet noe som jeg syntes var særlig informativt. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 DMZ er løsningen dmz fra routermodemet ditt til wan ipen til dlinken Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Greit om du skriver hvilken ISP du har. Har du BKK, så skal du bruke en DMZ IP for å åpne alle porter i routermodemet. Det skal gå greit å slå av DHCP-LAN i D-link routeren og bruke den som ren switch + ap. Mulig du fikk problemer pga fast IP/DNS innstillinger på PC? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Har monet som ISP ( http://www.monet.no ) Det går å slå av DHCP lan i D-linken, men, så lenge jeg bruker uplink porten så slår den det ikke av. Bruker jeg noe annet, så funker ikke nettet over trådløst. Så aller helst så skulle jeg hatt mulighet til å slå av routerfunksjonen i modemet... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Du må kontakte ISP for brukernavn/passord. "Kan dere åpne portene i ADSL modemet mitt ? Som default er alle portene i modemet ditt stengt for tilgang utenfra. Hvis du ønsker å sette opp tilgang fra utsiden til enheter på innsiden av modemet ditt kan du henvende deg til Monet for å få opplyst brukernavn og passord til modemet ditt. Når du har det kan du selv gå inn og endre oppsettet på modemet. Husk at hvis du endrer innstillingene og må ha hjelp fra Monet for å gjennopprette tilgangen til internett så er dette noe du vil bli fakturert for." Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Mixer du sammen den veiledningen her: http://www.telenor.no/bedrift/veiledninger...tige650_01.html og den her: http://www.telenor.no/bedrift/veiledninger...ige660h_01.html så burde det være mulig å få zyxel boksen i bridge.. Redigert: Altho om du ikke kommer inn på zyxel boksen engang så utgår seff dette... Endret 11. februar 2007 av mysteq Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Du må kontakte ISP for brukernavn/passord.*snip 7918932[/snapback] Har brukernavn/passord, worst case, så må jeg resette modemet. Så jeg kan liksom ikke ødelegge for mye for meg selv. Mixer du sammen den veiledningen her:http://www.telenor.no/bedrift/veiledninger...tige650_01.html og den her: http://www.telenor.no/bedrift/veiledninger...ige660h_01.html så burde det være mulig å få zyxel boksen i bridge.. Redigert: Altho om du ikke kommer inn på zyxel boksen engang så utgår seff dette... 7918949[/snapback] Skjønner ikke helt hvorfor dere tror jeg ikke kommer inn på den, når jeg tidligere ikke har nevnt det med ett ord. Skal teste de veiledningene litt senere. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Det er ikke 'vi' som som ikke tror du kommer inn på routermodemet. Det er din ISP... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg har fått til å forwarde igjennom modemet, det var ett slit, men endelig fungerer alt slik det skal.. Takk for all hjelpen, det var mye nyttig, men det mest nyttige jeg gjorde var å få fatt på en Linksys WRT 54GL router som faktisk fungerte, istedenfor å plages med D-Link crap saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå