Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan forwarde igjennom 2 routere ?

Anbefalte innlegg

Hei, har pr. dags dato 2 routere, mer eller mindre frivillig. Har en router innebygd i modemet mitt : ZyXEL 600 (650R-T3)

og en D-Link DI-634M

Jeg skulle gjerne ha routa igjennom begge disse, eventuelt greid å slå av routerfunksjonen i modemet, slik at den sender direkte til D-Link'en. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre dette... :hrm: Alle gode tips mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
zyxelmodemet/routeren må forwarde portene til D-Linken, og i d-linken til den lokale maskinen. ;)

Hadde et slikt oppsett selv før..

Du kan alltids skru av dhcp i d-linken og bruke den som en switch/trådløst. Da må du koble om tp fra wan til lan ;)

7917768[/snapback]

Kan ikke skru av DHCP i D-linken og koble om wan til lan, da mister jeg trådløstnettet. Jeg har prøvd å forwarde til D-linken og forwarde videre fra den til routeren, funker helller dårlig.. :no:

Lenke til kommentar

Hvis jeg kobler om fra uplink porten til lan porten på d-linken, så mister jeg trådløsfunksjonen på den.(Eller, trådløs funker, men jeg får ikke nett) Hvorfor vet jeg ikke. Ei heller om det skal være slik. Poenget med dlinken er jo at den skal dele ut nett trådløst, hvis ikke hadde jeg ikke hatt bruk for den.

Det "enkleste" hadde vært å slått av hele routingfunksjonen i modemet, slik at det bare hadde "forwarda" den ip'n som jeg mottar fra ISP. Jeg er overhodet ikke interesert i routingen fra modemet, så det må da være mulig å slå den av på en eller annnen måte...

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar

Du må kontakte ISP for brukernavn/passord.

"Kan dere åpne portene i ADSL modemet mitt ?

Som default er alle portene i modemet ditt stengt for tilgang utenfra.

Hvis du ønsker å sette opp tilgang fra utsiden til enheter på innsiden av modemet ditt kan du henvende deg til Monet for å få opplyst brukernavn og passord til modemet ditt.

Når du har det kan du selv gå inn og endre oppsettet på modemet.

Husk at hvis du endrer innstillingene og må ha hjelp fra Monet for å gjennopprette tilgangen til internett så er dette noe du vil bli fakturert for."

Lenke til kommentar
Du må kontakte ISP for brukernavn/passord.

*snip

7918932[/snapback]

Har brukernavn/passord, worst case, så må jeg resette modemet. Så jeg kan liksom ikke ødelegge for mye for meg selv.

Mixer du sammen den veiledningen her:

http://www.telenor.no/bedrift/veiledninger...tige650_01.html

og den her:

http://www.telenor.no/bedrift/veiledninger...ige660h_01.html

så burde det være mulig å få zyxel boksen i bridge..

Redigert:

Altho om du ikke kommer inn på zyxel boksen engang så utgår seff dette...

7918949[/snapback]

Skjønner ikke helt hvorfor dere tror jeg ikke kommer inn på den, når jeg tidligere ikke har nevnt det med ett ord. Skal teste de veiledningene litt senere.

Lenke til kommentar

Jeg har fått til å forwarde igjennom modemet, det var ett slit, men endelig fungerer alt slik det skal.. :) Takk for all hjelpen, det var mye nyttig, men det mest nyttige jeg gjorde var å få fatt på en Linksys WRT 54GL router som faktisk fungerte, istedenfor å plages med D-Link crap saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...