Gå til innhold

Lord of the Rings Online beta


Anbefalte innlegg

For min del tviler jeg på at opplevelsen blir like stor som da jeg begynte med wow, men det er nok fordi jeg har fått en seriøs dose med mmorpg de siste årene. Jeg tviler også på at det blir like populært, men det er på tide at et mmorpg "stjeler" litt av spillerbasen så håper det slår an.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er best TROR dere..

wow eller lotr online?

8474045[/snapback]

Sefølgelig er LOTRO bedre, tror du at du får et annet svar i en LOTRO tråd?

8474875[/snapback]

 

Det er selvfølgelig ingen selvfølge. Tror at man må ha spillt spillet en stund før man kan trekke noen konklusjon. Om spillet blir like populært som WoW, får man uansett ikke vite før spillet har vært på markedet en stund.

 

Jeg frykter at det skal mye til for at LOTR Online skal "toppe" WoW og at WoW`s posisjon blandt MMORPG blir for sterk, men jeg håper at det kan være med å kjempe om tronen og at de kanskje klarer å "stjele" noen spillere fra Blizzard! :)

 

Jeg blir nåkk uansett til å teste LOTR Online får å se om jeg får den samme store opplevelsen som WoW gav meg.

 

PS: Ex WoW spiller...

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
hva er best TROR dere..

wow eller lotr online?

8474045[/snapback]

Sefølgelig er LOTRO bedre, tror du at du får et annet svar i en LOTRO tråd?

8474875[/snapback]

Spørsmålet er jo da - hvorfor er LOTRO bedre enn WoW? Utifra videoene jeg har sett, ser de to spillene på overflaten veldig, veldig like ut.
Lenke til kommentar

Uff.. Syntes synd på dere..

Her har jeg sittet og spilt i 13dager alt, mens dere enda ikke har klart å fått hånda på en kopi.. Pluss at jeg hadde jo et par måneder i BETA også..

 

Fatter ikke hvorfor spillet ikke er gitt ut i Norge enda..

Jeg fikk jo min Collector's Edition den 19, eller så var det den 20. April..

Riktignok bestilt fra Codemaster's E-Shop (lokalisert i Storbritannia), men uansett..

 

Hvorfor i allverden er Norge, som er verdens nest rikeste land per innbygger, og kanskje ett av de landene hvor det selges flest PC-spill, til høyest pris ofte sent ute med utgivelse datoer kontra andre :nei:

 

Spillet ble jo offisielt lansert den 24. April her i Europa.. Også ikke før 26/27 her i Norge :roll:

 

Det holder bare ikke, kan forstå hvis utgivelsen var den 24 i Amerika, også 26/27 her i Europa.. Men at Norge skal henge etter flere Europeiske land.. Nei det er jo helt tragisk :thumbdown:

 

Dette er jo et MMO-spill også, hvor mange kan ha store ønsker å oppleve starten av spillet, kaoset, kjempe om å komme først opp til level xx osv.. Umulig for oss Nordmenn det, hvis vi ikke får spillet før 2-3dager etter alle andre :hrm:

 

Greit nok, dere kunne jo ha bestilt en "Pre-Order Bonus Pack" fra Codemaster's sin E-Shop, og mottatt en kode via e-mail for 50kroner, så du fikk spilt fra den 13. April tilogmed i morgen.. Og da hadde det ikke vært noe stort problem.. Men uansett..

Lenke til kommentar
hva er best TROR dere..

wow eller lotr online?

8474045[/snapback]

Sefølgelig er LOTRO bedre, tror du at du får et annet svar i en LOTRO tråd?

8474875[/snapback]

Spørsmålet er jo da - hvorfor er LOTRO bedre enn WoW? Utifra videoene jeg har sett, ser de to spillene på overflaten veldig, veldig like ut.

8477740[/snapback]

 

Hva mener du? :dontgetit:

 

Overflaten, det tenker jeg grafikk med engang.. Og hva du ser om likt da, fatter jeg ikke ;)

Lotro er per dags dato det beste visuelle MMO-spillet jeg hvert fall har sett..

Vet ikke helt hva jeg skal si om WoW, ikke det verste jeg har sett.. Men vakkert er det jo ikke.. :whistle:

 

Når du står å ser sola komme opp i (øst er det vell) og så senere går ned i vest.. Regnbuen, stjernene, månen.. Gresset som svaier i vinden.. Det tenner noen følelser som jeg aldri før har opplevd i noen spill, og hvert fall ikke WoW for å si det sånn..

 

The Old Forest er noe jeg aldri har sett maken til i noe MMO-spill, er så genialt.. Så levende, føles litt skummelt når du går inn.. Når du går inne sånne forskjellige "skrekk-moduser" osv.. Eller hva du skal kalle det.. Helt genialt, aldri vært borti makan..

 

Er vell knapt et eneste sted i Lotro som er likt med et annet, mens i WoW er jo hulene som er i vært eneste pokkers start-område helt identiske, bare andre farger og detaljer.. Når du går inn i et "nytt" område i WoW, så fikk jeg fort følelsen at her har jeg jo vært før :thumbdown:

 

Mens i Lotro har jeg til nå aldri fått en sånn følelse, det er alltid med stor entusiasme jeg nyter den vakre grafikken og de visuelle effektene mens jeg utforsker steder som jeg elsker fra filmene og bøkene.. Gå rundt å klarte opp Weathertop, gå inn i The Old Forest, se Bag End osv.. Det er bare en så ubeskrivelig følelse, og med den nydelige grafikken som er i spillet, blir det bare bortimot perfekt.. Hadde jeg sett Bag End med WoW grafikk, da hadde jeg nesten begynt å grine tror jeg..

 

Vivendi Universal og Turbine har gjort akkurat det samme som Blizzard gjorde med WoW, tatt ut alle gode aksepter fra tidligere MMO-spill.. Og derfor gir dette en general følelse av att det er litt "WoW-aktig".. Men det er jo ikke på langt nær det når du spillet.. Men interface ser jo ut som en rein kopi fra WoW, og det geniale med "customize UI" gjør sånn at du kan designe ditt helt egne utseende.. Du kan faktisk laste ned fra lotro-interface.com en rein kopi av WoW-utseende, så det ser helt identisk ut..

 

WoW er jo "grind for harde livet", mens i Lotro er grinding helt meningsløst, hvis du ikke grinder penger da.. Du får så lite EXP fra å drepe, og så mye mye mer fra quests at det er jo bortkastet tid å grinde.. Og poenget med en glider blir da også fort borte..

Alt du eventuelt grinder er "deeds", for eksempel så må du grinde 30 edderkopper i et område, da får du en bestemt tittel du kan ha etter navnet ditt, og dreper du 60 til, så får du en "trait" som du kan equippe, som vil gi deg forskjellige fordeler..

Når vil de fleste av deedsene, blir ferdig mens du quester.. Ellers må du ta med noen venner å drepe litt.. Veldig morsomt egentlig..

Qustene har mye mer "mening" føler jeg, egne historier bak hvert quest.. Questene er ikke bare "drepe, drepe", men også gjerne bære paier i The Shire osv..

Du må faktisk tenke en del selv når du gjør quests, må lese quest loggene en del ganger for i det hele tatt klare å komme deg til riktig sted.. Spillet er mye mer "realistisk" og "explorer" fokusert.. Ikke som i WoW hvor du visste egentlig akkurat hvor du skulle, og hva du skulle gjøre før du fikk questet i det hele tatt..

I WoW så unngikk du kanskje grupper, fordi da tapte du for mye EXP fra kills, i Lotro kan du godt være i en gruppe hele tiden.. Snakke over VoIP og kose deg, uten at det har noen særlige "negative" effekter..

Du har den "episke-quest linja" eller hva du vil kalle det, som følger boka.. Hvor du på en måte følger fellowshipet på dems ferd.. Genialt..

 

Craftig-systemet er veldig likt WoW da.. Og det er ingen enchants etter hva jeg har forstått, noe som jeg syntes er litt synd.. Du vil heller ikke finne de svære beistene av noen våpen, som er dobbel størrelse av deg selv.. Litt mer realistisk enn som så..

Spillet føles mye mer sosialt, folk er som oftest i grupper, snakker over VoIP.. Driver med "mini-games" i byer, danner familier osv..

 

Jeg syntes at det blir en massiv forbedring av WoW.. Hvert fall etter sånn jeg ønsker at et MMO-spill skal være.. Og at det er Lotr gjør ikke saken noe verre.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvor mye koster det i de forskjellige butikkene? Har bare sjekket nettet og det ligger på 400 kr. Hvor mye er månedsprisen? 79 kr?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=334451

8477934[/snapback]

 

Hmm.. var det ikke £8.99? :roll:

Ikke att jeg skal si det helt sikkert, har ikke tenkt så mye på de, siden jeg bestilte meg en Collector's Edition med engang.. Og dermed har jeg inkludert lifetime..

 

Husker hvert fall at det skal være identisk med hva WoW koster i måneden disse dager, ikke att jeg vet hva det er lengre heller da :roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...