Gå til innhold

Lord of the Rings Online beta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror også at US beta er sperret for folk uten for "US - områder.. Dog er jeg ikke helt sikker..

8241133[/snapback]

Jeg spiller vel i US beta nå, og sitter her i Norge. Regga meg både hos Codemaster og Turbine for en stund siden, og det var av Turbine jeg fikk key, så da spiller jeg der. Fikk vel også en mail om at jeg ikke var US Resident for noen dager siden, men får fortsatt spilt!

Lenke til kommentar

Spilte gjennom «INTRO»'en i går. Ekstrem lag på steder med flere enn 4 spillere, styringen er litt ufølsom eller hva jeg skal si. Mulig dette skyldes laggen. Uansett så virker dette som ett OK spill. Rekker nok bare WoW til kneet, men det er jo fremdeles Beta - og mye kan skje fremover.

Lekkert landskap (grafikk), og gøy med ett langt hovedquest, i tillegg til alle småguestene.

Vet ikke helt hva jeg skal sette fingeren på, men interface'et virker litt uferdig (eks. elendige skill-ikoner).

Plutono @ Nortmooor (Hobbit Guardian Lvl 6)

Lenke til kommentar
Rekker nok bare WoW til kneet, men det er jo fremdeles Beta - og mye kan skje fremover.

8247079[/snapback]

Det er vell en veldig individuell sak..

At det lagger på BETA serveren er vell ikke så rart, når det er over 100'000 BETA testere og det er kun to servere..

Dessuten merker ikke jeg selv tegn til lagg før det er en haug av spillere rundt meg..

Merker ikke allverden da heller, bare sånn av og til i Bree..

Kan også være noe med systemet ditt.. Nettverkstilkoblingen, brannmur, innstillinger eller noe i den duren.. For jeg kan hvert fall ikke si at jeg noen gang har opplevd sånne problemer som du har.. Hvert fall ikke i den grad som du opplever det..

Men selvsagt så er BETA serverne temmelig stresset..

Ser du bare er level 6.. Kanskje litt tidlig å da si at det bare rekker Word of Warcraft til kneet?

Hva er det som er så mye bedre med WoW egentlig?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

OK, det var en elendig setning av meg, og det innrømmer jeg gjerne.

Systemet mitt er godt som gull det (mulig grafikken klarer å drepe 6600GT kortet mitt??) - men, WoW og andre 3D online spill fungerer uten lag og med god FPS. Ingen brannmur, og en 6100/600 ADSL-linje.

Kan man se FPS i LOTRO?

Skal vi se om jeg klarer å ordlegge meg litt mer forståelig her da...

- Styringen

Vet ikke helt hva som gjør det, men det lystrer meg ikke helt - har ikke lekt med sensitivity osv, men det er basicly WASD-styringen som er veldig upresis, kan som sagt skyldes lagging.

- Interface

Synes dette har ekstremt "dårlig grafikk" i forhold til WoW/EQ. Kjempepotensiale her. (Jeg er blant dem som kun har brukt default-UI i WoW).

Og det var derfor jeg skrev hvor langt jeg var kommet, rett og slett fordi jeg vet jeg kun har sett starten og ikke har mer enn 2-3 timers erfaring fra spillet. Dette var altså mitt førsteinntrykk.

Håper dette ble ett litt mer saklig innlegg. ;)

Edit: Og ja, spillet var gøy - ikke uten grunn jeg forsov meg i dag :blush:

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Hvilken oppløsning kjører du på?

Hvilke innstillinger?

Jeg har selv:

ASUS P5N32-E SLi nForce680i

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.0GHz

2x 1024MB Kingston Value RAM DDR-533MHz

MSI GeForce 8800GTS 640MB

Creative Audigy 2 ZS

Telenor Online ADSL Pluss (4000x400kbs)

IP-Adresse er DMZ hosted (ingen sperring eller brannmur)

Jeg kjører spillet med alt på max.. Pluss at jeg har tweaket litt i "UserPreferences" filen..

Dette er på 1600x1200@60Hz (med vSync og Tripple Buffering aktivert)

Jeg har gjennomsnittlig 42-58FPS, og 24-38FPS i "byer" og befolkede områder..

Kan til tider droppe ned til 18FPS, men det er veldig sjeldent og varer aldri i mer enn et par sekunder..

Spillet er jo ikke fult optimalisert enda.. Er jo ikke det før release.. Så ytelsen kan jo forbedre seg en del til da..

Litt drastisk å sammenligne spill ytelsen med WoW, når dette spillet har en grafikk som er en del mer krevende.. WoW var jo veldig system vennlig, det vil jeg ikke si at Lotro er med alt på max.. Sett alt på Low / Very Low, så minner faktisk grafikken meg mye om WoW :p

Etter hva jeg har lest og hørt.. Så må en helst ha 2GB med RAM..

Det er i BETA'en selvsagt..

Lenke til kommentar

Det største "problemet" jeg hadde (bortsett fra at det var stress test og tok år å komme seg inn) var at jeg hadde, for å være helt ærlig.. Temmelig labre forventninger til spillet..

Tenkte dette skulle bli nok en skuffende melking av Lord of the Rings kua..

Dog enset jeg et lite fjernt håp, så lenge Vivendi Universal var de som utviklet spillet først, og det faktum at spillet hadde vært under utvikling i så lang tid..

Men jeg blei jeg utrolig positivt overasket..

Starter med et "Create a Character" system som ikke på langt nær er like detaljert som jeg kunne ønsket.. Men som hvert fall er litt bedre enn det som er World of Warcraft..

Også visste jeg ikke helt hva jeg skulle syntes etter den intro delen..

Har jo selve introen, som jeg bare.. Jaha, hva skjedde nå egentlig.. Etter jeg var ferdig med den.. Skjønte egentlig ikke helt hva det var for noe.. Grei intro, men så lenge hele interfacen er hovedsakelig en tweaka WoW-interface så kunne jeg jo alt fra før av..

Så det blei egentlig ingen intro for meg, skapte bare litt forvirring..

Også starter spillet da.. Eller trodde jeg.. Det første området er jo en slags intro området det også.. Kan jo knapt klare å dø om du så prøver.. Så de første levlene (jeg ble level 6 før jeg kom meg videre) er innenfor et begrenset område.. Som du aldri vil kunne komme tilbake til etter du har valgt å forlate det..

En ganske god ide egentlig.. Stopper en del WoW-Gold idioter, som da faktisk er nødt til å spille litt før de kan starte å spamme folk.. Hvert fall oss som er ferdig med det området..

Jeg fant spillet bare mer og mer morsomt etterhvert..

Syntes egentlig ikke selve spillet startet før level 10+..

Men i starten hadde jeg store problemer..

Jeg tenkte alt for mye WoW.. Og det er nok mange som kommer til å streve litt med det i starten.. Men det gjør ikke spillet på noen måte dårlig, selvom mange som ikke klarer å takle forandringen fra WoW særlig bra, fort spammer at spillet suger..

Problemet merket jeg først når jeg ble level 8, og skulle gå videre i spillet.. Og ut fra "start" området.. Frem til da har spille egentlig vært som WoW, bare litt mer sosialt, bakgrunns historie og mening i de questene man gjør og en fantastisk grafikk..

Men så.. Plutselig ender jeg opp med å ha over 20quest.. Hadde 0, også plutselig over 20.. Da fikk jeg litt panikk.. Ante ikke hvor jeg skulle starte, hvor jeg skulle gå eller noe.. Og det frustrerte meg litt.. Også har spillet mye mer fokus på at du selv må utforske, tenke litt selv, oppdage nye steder, gå rundt.. Så må lese quest loggen, for så å prøve å guide deg selv frem til hvor du skal.. I WoW følte jeg stort sett at jeg alltid visste hvor jeg skulle, og hva jeg skulle gjøre.. I Lotro følte jeg meg straks litt mer usikker.. Og det var en uvandt følelse.. Og av en eller annen merkelig grunn, bestemte jeg at dette var helt klart en dårlig ting.. WoW er ikke sånn i det hele tatt, så dette er helt feil.. Og sånn vil nok mange som har sunket dypt inn i WoW forbannelsen også føle det..

Men tilslutt bestemte jeg meg for at, nei! må jo prøve!..

Og det er jo egentlig bare snakk om en vane sak, for nå ser jeg ikke noe problem i systemet i det hele tatt.. Snarere tvert i mot! Syntes egentlig det er mye bedre enn i WoW, gir spillet mye mer menig og variasjon.. Blir mye mer RPG..

Det samme gjelder litt med grafikken.. Den er jo fantastisk, men i starten fant jeg den litt for overveldende.. Tenkte tilbake på hvordan WoW var, og syntes at.. Hmm..

Men det er jo bare en vane sak.. Du må bare få WoW ut av hodet.. Ikke tro at WoW er en slags fasit.. For det er den hvert fall ikke!

Etter jeg kom meg over den berømte "kneika", så syntes jeg alt i Lord of the Rings Online er mye bedre, og mer gjennomført enn i WoW..

Det er jo helt klart en smaks sak.. Men jeg syntes hvert fall det..

Men ikke gi opp etter de første timene.. Hvis du syntes at ting ikke føles helt riktig..

Du må venne deg til det!

Mitt gode tips til alle dere WoW-fanatikere :thumbup:

Lenke til kommentar

Det tror jeg er ett ufattelig bra tips RamGuy. Eneste som er utrlolig synd er at ett slikt spill slippes nå på våren, når man stort sett er ute...

Eller når jeg tenker på det, er det nok en god ting, mindre brukere i startfasen og når jeg evt. skal begynne å spille til høsten, så er de fleste bugsene borte :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...