Gå til innhold

Kjøpt tyvegods? - dårlig samvittighet


Lanka

Anbefalte innlegg

Scenario :

 

Var hjemme på perm fra militæret og jobbet litt på 7-eleven for å tjene litt penger. Er ikke mye man får i forsvaret. Jo, så kommer det en fyr inn og kjøper røyk. Han betaler, og samtidig så drar han opp et digitalkamera (Sony DCS-T10). Han lurer på om jeg vil kjøpe det. Jeg stiller han følgende spørsmål :

 

1) Hvor har du fått tak i den?

2) Har du kvittering?

3) Har du lader?

 

Han forteller meg at han har kjøpt den og at han har kvittering og lader hjemme.

Greit, da får du hente kvittering osv.. så skal jeg vurdere det sa jeg. Han trengte penger så kvikt som mulig fordi han skyldte penger sa han. Så han hadde litt dårlig tid. Jeg begynte å lukte lunta. Så jeg sa at jeg ikke var så interessert før han kom med kvitteringen. Jo, hør her sa han. Jeg kan legge igjen kortet mitt, så kan jeg komme tilbake og hente det når jeg kommer med kvitteringen sa han. Joda, det hørtes jo litt smart ut. Fordi da visste jeg jo hva han het og det var et tydelig bilde av han der. Det var ikke et bankkort, men et skolebevis for et par år tilbake. Har sett fyren et par ganger før, så jeg godtok det. Og hadde navnet hans.

 

Men fyren dukket jo aldri opp da. Og det feiler jo ikke kameraet noe som helst. Jeg betalte 1500 for den, og i butikken koster den nesten det dobbelte. Burde jeg anmelde saken? Men da vil jeg jo få pes for å være så ufattelig dum. Eller burde jeg bare la saken ligge og prøve å oppsøke han?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og smart som du er lufter du hele saken ut på nett.

Lurer på om NOKAS-gutta gjorde det samme  :hmm:

7919836[/snapback]

Ja får du tror virkelig alle nerder på diskjusjon.. Tror ikke akuratt han som solgte det eller "Politiet" leser dette, Og Nokas saken handla ikke akuratt om et kamera

 

Behold det du, samme om det er tyvgods eller ei

Lenke til kommentar
Og smart som du er lufter du hele saken ut på nett.

Lurer på om NOKAS-gutta gjorde det samme  :hmm:

7919836[/snapback]

Ja får du tror virkelig alle nerder på diskjusjon.. Tror ikke akuratt han som solgte det eller "Politiet" leser dette, Og Nokas saken handla ikke akuratt om et kamera

 

Behold det du, samme om det er tyvgods eller ei

7920141[/snapback]

Ja, det var jo ikke en smule sarkastisk innlegg da :roll:

 

Men tenk etter. Politiet sporer opp noen som har stjålet et par hundre kameraet fra et lager. Folka stikker, men politiet sitter igjen med tyvegodset, uten peiling på hvem tyvene er. En dag sitter en av de politifolka og loker på diskusjon.no, finner denne tråden, og ser en sammenheng. Da blir det stress for trådstarter-

 

Meeeeeen, alt er teoretisk og overdrevet :p

Lenke til kommentar
Og smart som du er lufter du hele saken ut på nett.

Lurer på om NOKAS-gutta gjorde det samme  :hmm:

7919836[/snapback]

Ja får du tror virkelig alle nerder på diskjusjon.. Tror ikke akuratt han som solgte det eller "Politiet" leser dette, Og Nokas saken handla ikke akuratt om et kamera

 

Behold det du, samme om det er tyvgods eller ei

7920141[/snapback]

Ja, det var jo ikke en smule sarkastisk innlegg da :roll:

 

Men tenk etter. Politiet sporer opp noen som har stjålet et par hundre kameraet fra et lager. Folka stikker, men politiet sitter igjen med tyvegodset, uten peiling på hvem tyvene er. En dag sitter en av de politifolka og loker på diskusjon.no, finner denne tråden, og ser en sammenheng. Da blir det stress for trådstarter-

 

Meeeeeen, alt er teoretisk og overdrevet :p

7921292[/snapback]

Vansklig for meg og loke ut de innlegga som er sarkastiske og ikke :p

 

Men tror neppe Politiet sitter og kuker på diskusjon :!:

 

Vis ikke de blir tipsa da :ph34r: omgomg

Lenke til kommentar
Det blir jo som å ta en sjokolade fra en butikk, du sier det ikke, har litt dårlig samvittighet, men du overlever. Behold det du, er vel det smarteste, så ille er det ikke. (Om du ikke er ekstremt kristen etc, da er det vel bare å løpe til skrifteboksen, så går det nok fint ;) )

7919744[/snapback]

 

er vel heller katolikker som skrifter, ikke kristne, uansett så konservative de er. :)

Lenke til kommentar
Det blir jo som å ta en sjokolade fra en butikk, du sier det ikke, har litt dårlig samvittighet, men du overlever. Behold det du, er vel det smarteste, så ille er det ikke. (Om du ikke er ekstremt kristen etc, da er det vel bare å løpe til skrifteboksen, så går det nok fint ;) )

7919744[/snapback]

 

er vel heller katolikker som skrifter, ikke kristne, uansett så konservative de er. :)

7923935[/snapback]

Du vet at katolikker er kristne?

 

Denne tråden er nok et bevis på alle fjortissene som henger her, overdreven smileybruk og grusomt språk. (Samt uvitenhet) - Tenker ikke på trådstarter!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...