Bruktbilen Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=163737 Så det er denne lille roboten som skal redde oss nordmenn fra 1-2 meter snø når vi står opp om morgenen? For 50 000 kroner høres det bedre ut å kjøpe en snøfreser... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hva skjedde med den staute norske nordmannen som kjemper mot naturens krefter og måker snø? Skal vi bare være late drog som ikke orker å gjøre noe som helst selv? Kanskje en idè da for pensjonister da, dog ser ikke ut at den der hadde taklet forholdene i tromsø så veldig bra at det gjorde noe.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Nydelig! Jeg skal ha et par sånne etter at jeg har vunnet i lotto! Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Her i huset er det jeg som er snøfreseren(jeg og skuffa fra 1726 elns). Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Teknologisk snømåker? Nei, snømåking er uten tvil noe en ekte mann skal gjøre, skikkelig mannearbeid! Ikke noen japans leketøys freser som ligner en nintendo figur! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Teknologisk snømåker? Nei, snømåking er uten tvil noe en ekte mann skal gjøre, skikkelig mannearbeid! Ikke noen japans leketøys freser som ligner en nintendo figur! 7917155[/snapback] Hva med snøfresere? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Kanskje en idè da for pensjonister da, dog ser ikke ut at den der hadde taklet forholdene i tromsø så veldig bra at det gjorde noe.. 7917097[/snapback] Hva med å sette hjul eller belter på en robot? Tipper en slik klarer å måke bort i mot 2-3 meter snø. Men så var det jo prisen da. Den roboten som er i vg har jo et lite problem. Man må jo til syvende og sist flytte snøen selv, i og med at den kommer ut i for av blokker bak roboten. Endret 11. februar 2007 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Bah! Måke snø? Her tramper vi bare snøen flat og venter på våren. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Pappa måker snø, med en sånn skuffegreie. Hadde aldri falt meg inn å måke snø Lenke til kommentar
DNA Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Pappa måker snø, med en sånn skuffegreie. Hadde aldri falt meg inn å måke snø 7918359[/snapback] It is a mans work Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Dette er jo perfekt barn/ungdomsarbeid. 50kr for å måke oppkjørselen er jo rimelig standard, og betraktelig billigere enn 50 000kr. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Dette er jo perfekt barn/ungdomsarbeid. 50kr for å måke oppkjørselen er jo rimelig standard, og betraktelig billigere enn 50 000kr. 7918497[/snapback] Indeed. Varmekabler i oppkjørselen er jo også en idé, selv om det kan bli dyrt i det lange løp. Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Varmekabler? Vel... her hvor jeg bor har det vært nedfallsmengder på 100cm snø iløpet av 12 timer. Du skal ha noen relativt rå varmekabler for å få tint bort alt. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Teknologisk snømåker? Nei, snømåking er uten tvil noe en ekte mann skal gjøre, skikkelig mannearbeid! Ikke noen japans leketøys freser som ligner en nintendo figur! 7917155[/snapback] Da kommer du hjem til meg i dag for å måke? Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Det er dårlig når det snart ikke kommer snø mer. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg har en enda bedre ide! La oss alle flytte inn i boligblokker uten veranda for da slipper vi å måke i det hele tatt! Ta det som en trim og slutt whine... Lenke til kommentar
ivers_91 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Den fisegreia av en maskin kommer ikke til å takle en skikkelig norsk innlandsvinter med flere meter snø. Maskina er nok mest beregnet på de få centimeterne med snø som kommer i Japan. Den kommer jo til å lage tuneller i en snøfonn på en meter eller to og er nok da en tiårings drøm. Han slipper da å grave snøhul si og kan bare sette på den nintendoroboten og la den lage hula for han. så kan ungen bruke de blokkene til å lage murer på en borg eller noe. Roboten kommer til å kolapse etter en dag med masse norsk snø. Snømåking er noe for menn og vi overlever med snøskuffa eller snøfreseren noen tiår til. en dag forsvinner jo så å si all snøen og da kan vi kanskje bruke den. Lenke til kommentar
hauska Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Søt den snømaskinen, ser ut som øyer, nese og greier<3 men jeg har ikke noe imot å måke snø Endret 11. februar 2007 av moone Lenke til kommentar
Kjellcorp Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 var litt genial den der da... men kan jo ta sei 10 min å ta all snøen viss du har stor tom... bare å bruke traktor med snøfreser det;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå