kikken Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Heisann, er det noen her som vet om ett enkelt og greit program for å endre kvaliteten på mp3-filer? Altså for å kunne f.eks. øke kvaliteten fra 128 til 192... ?? Dere der ute har sikkert masse peil, og skjønner hva jeg mener. Jeg har ett program, Easy mp3 converter, men har bare en slik sharewareversjon som ikke konverterer sanger over 5 minutter........ mvh Kristian Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Kvaliteten blir ikke bedre hvis du øker fra 128 til 192... edit: men jeg kan jo kanskje svare på spørsmålet ditt. CDex er et greit verktøy. [ Denne Melding var redigert av: RikkyRally på 2002-12-03 21:05 ] Lenke til kommentar
Bach Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Å konvertere på den måten tror jeg ikke øker kvaliteten. Et bra program er NeoAudio (finner det på download.com). Bare pass på å velg bort "reklamen" under installasjon. Bortsett fra det er programmet gratis. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Det er riktig at slik konvertering ikke vil bedre kvaliteten. (Heller tvert i mot.) Det blir det samme som å lagre et bilde i JPG med lav kvalitet, for deretter å åpne det dårlige bildet og lagre det med høyeste kvalitet. Du får ikke tilbake det som er tapt. LeD Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 En venn av meg er overbesvist om at det hjelper og konvertere oppover, men jeg var sikker på at det ikke hjalp! 1-0 til meg :razz: Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Man kan ikke få mer informasjon enn det som allerede finnes, men man kan derimot komprimere fila. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 21:54, skrev Eskil87:En venn av meg er overbesvist om at det hjelper og konvertere oppover, men jeg var sikker på at det ikke hjalp! 1-0 til meg :razz: Jepp konvertering vil aldri øke kvaliteten, såfremt det ikke er noe man kan fjerne for å få bedre kvalitet, vanskelig å lage informasjon ut av det blå. AtW Lenke til kommentar
kikken Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Det var igrunn dette med å komprimere ned som var opplegget da :smile: Jeg har bl.a. nemlig en Siemens SL45i, og en Siemens ME45 med ekstern mp3spiller...:smile: Takk for responsens forresten folkens.. Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 det hjelper nok ikke nei... du kan jo brenne på cd, da blir det LITT bedre kvalitet tror jeg.. *tatt fra en annen post* Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 En mp3-fil får ikke bedre lydkvalitet om du brenner på cd kontra harddisk hvis det var det du mente. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Kanskje det kunne finnes en ekstrapolasjonsalgoritme for å tilnærme den tapte informasjonen, tilsvarende å oversample 44.1/16 PCM til 192/24 f.eks. Faktisk fant jeg et program som påstår å kunne gjøre noe i den retning...: http://www.virtos-audio.com/index.html?uri...rapolation.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå