Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvliken racing moped ville du helst hat ?

Evil-Duck

Anbefalte innlegg

Haha. Jeg må nesten bare beklage dette her altså, det er jo klart at dere foretrekker å kjøre på en R-moped istedenfor en vanlig moped. Selv om denne R-mopeden er akkurat det samme som en moped bortsett fra at den prøver å se ut som noe helt annet.. eller istedenfor å f.eks. rett og slett finne seg i å vente med å kjøpe seg sykkel til en kan kjøpe noe skikkelig når en er ute etter noe racing-preget.. nei beklager så meget, det er klart dere føler dere veldig kul når dere kjører rundt på R-mopedene deres.

Dersom jeg var 16 hadde jeg følt meg som en idiot på en R-moped. De er ikke noe kul å kjøre, de går ikke noe fort og de ser teit ut og ikke minst høres fantastisk teit ut - de ser rett og slett falsk ut og er MC-varianten av ricer-bil konseptet.

Derimot hadde jeg kjøpt meg en vanlig moped hvis jeg hadde behov for et transportmiddel, og til informasjon hoppet jeg personlig over hele moped-opplegget fordi jeg ikke trengte det (transport), og fordi en moped ikke fungerer som leketøy.

Jeg ser ikke ned på mopeder, jeg ser ikke ned på ~125 ccm racing-type sykler (et sted må en sette grensen for når det kan defineres som noe slikt).

Men jeg ser ned på en R-moped, og det er ikke bare jeg som gjør det.

Til tross for at dere fungerer som ganske ok underholdning å irritere ser jeg at det er umulig å diskutere med dere; dere er ikke i stand til å argumentere for at R-mopeder er hverken bra eller kult annet enn å komme med tragiske personlige angrep (ja, jeg ble faktisk veldig såret :cry: ).

Nei, dere for kose dere med "Racing"-mopedene deres. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel nå så er dette en racing moped tråd , å dersom du hater det så sterkt så kunne du jo bare ganske enkelt holdt deg vekk fra tråden eller hva ?

Noen liker racing mopeder , og det er da bedre å kjøre på vei med det en f.eks crosser. Og uansett så er det gøyere med moped en scooter. og da står vi igjen med super motard , og racing moped . Racing mopeder har bedre aerodynamikk en motarder ( ja det har faktisk noe å si når det kommer over 80 km/t) så racing mopeder vil klare å drage seg opp i 100 , med moderat trimm , mens motarder vil slite mer med det. Og trimmer man en racing moped klarer en faktisk å holde fartsgrennsene over alt i dette land .

og da håper vi både for vår og din del at du takker for deg i denne tråden :)

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke ned på mopeder, jeg ser ikke ned på ~125 ccm racing-type sykler (et sted må en sette grensen for når det kan defineres som noe slikt).

Men jeg ser ned på en R-moped, og det er ikke bare jeg som gjør det.

8082793[/snapback]

Vel, nå kan tross alt 125ccm sykler yte rimelig greit (spesielt mito/rs) hvis man går litt forbi loven (dvs ikke 15hk), jeg vil si det er ganske langt fra 50 til 125cc, men også en distanse fra 125 til 250.

Lenke til kommentar

125ccm sykler yter så mye at du klarer å bryte fartsgrensene i Norge... En kamerat av meg hadde en Sachs 125ccm uplombert, denne hadde rund 28hk. Og omtrent samme akselerasjon som min Yamaha yz85 (som er en crosser), det er ikke verst... Men corge, skal du whine videre om hvor dårlig alt under 1000ccm er, fåreslår jeg at du gjør det i en annen post...

Lenke til kommentar
Ok, kom med denne "råe" R-mopeden din, så kan vi kappkjøre - meg mot deg med min GSX-R 1000, så skal du få se hvor "rå" den er.

Slutt å skryt av den GSX-R 1000'n din den er jo ikke fin engang den e lang og lav, noe som ikke ser bra ut sammen, å her er det mopeder vi snakker om ikke tung sykkler så stfu

Jeg snakker 100% om emnet tråden handler om - tråden er om hvilken "R-moped" som er mest tøff/kul. Jeg prøver å påpeke at INGEN R-moped er kul. Det er dog ikke noe gale med en moped i seg selv, det er kun disse "racing"-mopedene som er ille, de latterliggjør alt motorsport står for og bør fjernes.

Beklager så meget at du er opphisset over at jeg nevner GSX-Ren min som sarkasme mot disse fantastiske pseudo-racing-syklene dere maser om, jeg forstår godt at det ikke er bra for dere på 15-16 år å høre om slike voldsomme kjøretøy og at dere foretrekker å leve i en verden der ting har en toppfart på 45 km/h.  :thumbup:

(Å gud, nå glemte jeg jo at de kan trimmes.)

Jeg ville kanskje gjort det samme (dersom jeg hadde giddet) om en tråd "Hvilken elektrobil er mest kul?", der "elektrobil" er av typen som går i 5 km/h, men ser ut som en 1:2 versjon av fullblods Formula Lightning.

8079887[/snapback]

RS er jo NESTEN:P 100% lik RSV 1000R da kan du ikke si at mopeder ikke er tøffe fordi de er jo en kopi av 250-1000ccm sykkler, så d bli baqre dumt å si att de ikke er fine å se på, å dessuten er ikke GSX-R 1000 noe fin heller

:!: å det høres ut som om d du sier att disse racing mopede "ødeleger visst ytelsen" til disse tungsykklene, det tror ikke jeg, å så lenge di ikke gjør d SÅ ER DET IKKE NOE Å SUTRE OVER!

Å foresten.....

1. MH RX :p

2. Derbi GPR

3. Aprilia RS

Endret av rxlover
Lenke til kommentar
Fordi det ser fett ut

7980348[/snapback]

Det ser latterlig ut. Det er en kombinasjon av ytelse, ytelseorientert design og estetiske små styling-detaljer som gjør en ekte R-sykkel til det den er. En Formel 1-bil med 1.5 hester er ikke en racerbil lenger, og det er hverken kult eller tøft, det er noe en ler av - høylytt.

Det å lage en MOPED som ser ut som en skikkelig R-sykkel men knapt går i 45 km/h er noe av det mest teite jeg har hørt. Jeg får helt fnatt hver gang jeg ser en slik på veien. Og det gjør ikke saken noe bedre om du trimmer den aldri så mye, den vil aldri gå noe fort.

Om dere ikke er gammel nok til å kjøre skikkelig R-sykkel enda så er jo det kjipt og det er noe dritt å vente, men dere vil sikkert le av "R-mopeder" når dere får dere skikkelig R-sykkel en gang dere også.

7982062[/snapback]

de er jo kjempe lett og få ein r-sykkel (moped) til og gå over 100km/t har selv ein yamaha tzr med enkel trimming går 115 på flata

Lenke til kommentar
rxlover 

vi er ferdige med den diskusjonen nå , han har forlatt tråden. men prøv å rediger inlegget ditt neste gang isteden for å skrive 3 poster

*raportert*

8126002[/snapback]

ja;) sorry for det alltså:( jeg ble bare litt provosert av att han drev å klaga så på disse R-mopedene

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har valgt ut de tre følgende.

Yamaha TZR : Fin sykkel som har fine former og er god og se på. Selvsagt teller AM6 motoren her.

Aprilia RS : Fine sykler, jeg bare har sansen for de :p

Rieju RS2. Veldig pene sykler de her også.

Lenke til kommentar
Fordi det ser fett ut

7980348[/snapback]

Det ser latterlig ut. Det er en kombinasjon av ytelse, ytelseorientert design og estetiske små styling-detaljer som gjør en ekte R-sykkel til det den er. En Formel 1-bil med 1.5 hester er ikke en racerbil lenger, og det er hverken kult eller tøft, det er noe en ler av - høylytt.

Det å lage en MOPED som ser ut som en skikkelig R-sykkel men knapt går i 45 km/h er noe av det mest teite jeg har hørt. Jeg får helt fnatt hver gang jeg ser en slik på veien. Og det gjør ikke saken noe bedre om du trimmer den aldri så mye, den vil aldri gå noe fort.

Om dere ikke er gammel nok til å kjøre skikkelig R-sykkel enda så er jo det kjipt og det er noe dritt å vente, men dere vil sikkert le av "R-mopeder" når dere får dere skikkelig R-sykkel en gang dere også.

7982062[/snapback]

de er jo kjempe lett og få ein r-sykkel (moped) til og gå over 100km/t har selv ein yamaha tzr med enkel trimming går 115 på flata

8127332[/snapback]

Hva legger du i "enkel trimming"? Får ikke en TZR i 115 bare med effektanlegg i alle fall.

Lenke til kommentar
Fordi det ser fett ut

7980348[/snapback]

7982062[/snapback]

8127332[/snapback]

Hva legger du i "enkel trimming"? Får ikke en TZR i 115 bare med effektanlegg i alle fall.

8736167[/snapback]

speedoen på somme TZRer viser 15 km/t + feil ved 100 da . så er vel mulig :p

Lenke til kommentar

Jojo, mopeder generellt viser vel en god del feil på speedo, men uansett, skulle likt å vite hva han legger i "enkelt trimming", og om han da mener effektanlegg blir det litt misvisende å si at den går i 115 :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...