Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble sammen to bærbare pc'er via tråløst

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her. Er ikke skarp på nettverk så må ha en ganske grundig forklaring hvis noen gidder;P

har sett litt rundt på forumet men jeg fant ikke noen tråd som jeg fikk nok ut av.

Vel, emnet sier vel det meste. Trenger hjelp til å koble sammen to bærbare pc'er via et tråløst nettverk. Har en trådløs linksys router hvis det har noe å si.

takk for all hjelp;P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger litt hjelp her. Er ikke skarp på nettverk så må ha en ganske grundig forklaring hvis noen gidder;P

har sett litt rundt på forumet men jeg fant ikke noen tråd som jeg fikk nok ut av.

Vel, emnet sier vel det meste. Trenger hjelp til å koble sammen to bærbare pc'er via et tråløst nettverk. Har en trådløs linksys router hvis det har noe å si.

takk for all hjelp;P

7916269[/snapback]

Hva mener du med å koble sammen?

Til å synkronisere klokka, eller spille CS?

Hva er det du vil?

Lenke til kommentar
Ikke spor helt av nå da... :)

raggur:  Gjør som noen allerede har nevt, kjør Nettverksveiviser  fra Kontrollpanelet på begge pc'ne

Om det brukes en annen brannmur en windows sin egen, må denne mest sannsynlig settes opp til å tillate slik trafikk.

7919029[/snapback]

Huff, dette var vanskligere enn jeg trudde.

får ikke til dette. når jeg har kjørt veiviseren får jeg opp et tråløstnettverk, men det er et lite rødt kryss over det (finner det når jeg går inn på egenskaper på trådløse nettverkstilkoblinger).

hvordan får ejg kontakt med den andre maskinen?

ps: hvorfor i all verden har man laget dette så vrient? brude jo ikke være det;)

uansett takk for svar

Lenke til kommentar

Yes, det fikk jeg til :D

takk for hjelpen

men....hehe. hvis jeg nå vil bruke kabler til å koble sammen mine to bærbare via den tråløse routeren, hvordan gjør jeg det? gikk litt tregt med tråløst ja :blush:

har kjørt en veiviser for dette også, men etter den så klarer jeg ikke å finne den andre pc'en. må jeg sette opp den ene som server? og hvordan gjør jeg eventuellt det?

Lenke til kommentar

Ser at du løste problemet. Men for andre som lurer, når dere skal koble sammen to maskiner uten accesspunkt bruker du det som heter Ad-hoc. Selv liker jeg ikke å bruke sånne automatiske veivisere, synes det er mye greiere å sette det opp selv, har bedre kontroll og lærer mye mer av det. Lettere å tilpasse sånn du vil ha det er det også.

Lenke til kommentar
Yes, det fikk jeg til :D

takk for hjelpen

men....hehe. hvis jeg nå vil bruke kabler til å koble sammen mine to bærbare via den tråløse routeren, hvordan gjør jeg det? gikk litt tregt med tråløst ja :blush:

har kjørt en veiviser for dette også, men etter den så klarer jeg ikke å finne den andre pc'en. må jeg sette opp den ene som server? og hvordan gjør jeg eventuellt det?

7920017[/snapback]

nei, du plugger i kabelene, logger på msn f.eks, og sender fila.

Pass på at du har motta IP automatisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...