iNeo Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Hei. Jeg er på jakt etter den beste notepad replacern (erstatteren) som er ute. Den behøver ikke å være gratis, for at den er for kontorbruk. Det jeg mener med erstatter, er at den skall kunne erstatte den tidligere notepad som MS lagde. Jeg har prøvd mange men de var så dårlige. Har noen, noe tips? Den må kunne støtte og highlighte: HTML, PHP og NFO filer. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Personlig vil jeg anbefale Notepad2. Andre ville kanskje si Notepad++, men du får prøve deg frem Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Har jo prøvd begge, men notepad++ har mange flere funksjoner. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Ja, eg meiner notepad 2 er veldig bra. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Da har du ikke prøvd Notepad++^^, Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Slenger inn en stemme på Notepad++, men har ikke prøvd Notepad 2, så jeg skal ikke uttale meg bastant om hva som er best. Det fine med N++ er at du kan laste ned en notepad.exe-erstatning som kan erstatte den innebygde notepad'en fullstendig. Oh joy! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Da har du ikke prøvd Notepad++^^, 7915609[/snapback] LØGN! DETTE ER LØGN! :!: He, he, eg meiner begge er gode, men N2 er best. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Da har du ikke prøvd Notepad++^^, 7915609[/snapback] LØGN! DETTE ER LØGN! :!: He, he, eg meiner begge er gode, men N2 er best. 7915772[/snapback] Smaken er delt^^, Lenke til kommentar
Arne Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Hey! Hold on! *skjekke* Notepad 2 er den der du lett kan bytte skrivespråk, ikkje sant?! Eller... Eg trur eg har tatt feil, det er N++ eg bruker. Brukte N2 før. Forresten, eg har høyrt at zend er bra, men eg har diverre ikkje prøvd sjølv. Programmet er jo ganske dyrt. Tt.mrX: Jepp, akkurat som baken. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Hey! Hold on! *skjekke*Notepad 2 er den der du lett kan bytte skrivespråk, ikkje sant?! Eller... Eg trur eg har tatt feil, det er N++ eg bruker. Brukte N2 før. Forresten, eg har høyrt at zend er bra, men eg har diverre ikkje prøvd sjølv. Programmet er jo ganske dyrt. Tt.mrX: Jepp, akkurat som baken. 7916114[/snapback] Lett bytte skrivespråk? mener du fra Norsk til Engelsk eller fra HTML til PHP? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg synes highlightningen på PHP og HTML er finere i SciTE enn i Notepad2/++. Men siden du skal bruke programmet i litt større grad (kontorbruk), lønner det seg kanskje å insvistere i en litt større løsning som f.eks Zend Studio eller Dreamweaver. Så slipper du å sitte og knote i enkle tekst-editorer (som en hobbyprogrammerer). Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Joda, vi har Dreamweaver, men suynes det tar forlang tid å starte Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Da er nok SciTE perfekt for deg. Den er lynrask. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Notepad++ er utrolig praktisk når du skal inn i php filer eller driver med webdesign på noe vis. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg har prøvd både notepad++ og notepad2, og jeg foretrekker notepad++. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg har prøvd både notepad++ og notepad2, og jeg foretrekker notepad++. 7921712[/snapback] Me too! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå