Lakus Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Sitter nå med ett billig 1000-kroners 5.1 surround system fra Elkjøp, men tror tiden er inne for bedre saker Ser meg da rundt etter en pakke med høyttalere (5.1 Surround), forsterker og gjerne med en DVD spiller (DVD ikke nødvendig, men er bonus) Hadde vært kos med noe som hadde gitt fra seg litt god lyd til en ikke så dyr penge. Snakker vel om maks på rundt 3-4000. Skal brukes til film og X360 spilling. Ikke til Tv-titting da jeg bare bruker Tv-høttalerene til dette (kanskje jeg burde bruke anlegget ) Rommet de skal være på er vel ca 15kvadrat tenker jeg, sitter rundt 2-3 meter fra Tv'en (hvis det skulle ha noe å si) All hjelp er hjertelig velkommen, ettersom jeg ikke kan noe om dette nesten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) hvis du kun skal bruke de til film og spilling så kan du vel gå for Z-5500 fra logitech. den har en innebygd forsterker, men den virker utmerktet. koster fra 2500kr og oppover. den har også digitallyd og coax tilkoblinger slik at du får koblet på 360 og annet utstyr. har også full dts og thx lyd. og ja, det høres nydelig ut med gow! Z-5500 Endret 10. februar 2007 av Slettet+130498 Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Eller hvis du er ute etter skikkelige høyttalere så har du jo dette alternativet: Dynavoice F-6 Med disse bak(alternativt de samme som foran, men kanskje vanskelig med størrelse på rommet): Dynavoice S-4 Og denne centeren: Dynavoice C-4 Så ville nok denne gjort jobben fint som forsterker: Pioneer VSX-416-K Med andre ord et godt fungerende anlegg til ca 4000. Men vil si som det sikkert sier tusen ganger her inne og andre steder, det smarteste er å starte med fronter og forsterker og så jobbe seg bakover. På den måten får man langt mer ut av pengene. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Tror jeg går for det DanielL foreslo, hvertfall noe ganske likt. Sett på det Logitech greiene også... men liker å ha noe i Tv-Benken EDIT: Er ikke noe lyd-gææern egentlig så tviler på at jeg kommer til å kjøpe noe nytt på lenge Er nok plass til å bruke to av de F6'erne bak også. Skal jeg gå for det slik som det står her? Hardware.No Handlevogn. Endret 11. februar 2007 av Lakus Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 er forsterkeren kraftig nok? 5x100 så etter en 2.1 1700kr mente de kunne være for lite så jeg måtte vist opp i 2300-2700. og her går det 5 kanals og rimeligere. hva er det beste billigste forsterker som kjører 2 stk dynavoice gulv høytalere Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Dynavoice oppsettet ser bra ut, men ville spandert på¨meg en litt kraftigere forsterker Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Da trenger jeg hjelp til forsterker da ^^ Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Anbefalte den pga begrensningene du ga til pris. Hvis du er villig til å putte inn litt mer, så er det en del bedre saker der ute ja. Men så det er sagt tviler jeg ikke på at Pioneer'en kunne dratt det settet mer enn godt nok. Men skal vi gå litt høyere i gradene er denne noe du burde ta en titt på. Ser lekker ut, kraftfull som f.. for prisen og har alt av formater du vil trenge til filmtitting. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Kanskje jeg tar rådet alikevel. Fronthøytalere først og så bygge bakover Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Godt valg det Blir det F-6 og Pioneer eller H-K?*Nysgjerrig* Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Blir vel F-6 og H-K. Siden jeg kjøper "bare" forsterker og front kan jeg vel bruke litt mer penger i forsterkeren. . . Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Om du har råd anbefaler jeg Pioneer VSX-916S En veldig god forsterker som holder et par år Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Hmmmmmmmmm. Bare lurer... er sinnsykt mange som har den avataren som du hat mr.sjokolatus..... er det noe spes med den eller noe? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Er enig i at forskjellen mellom 416 og 916 er verdt mellomlegget, men så er det ikke alle som har råd til det. H-K gir en god del mer for pengene og er ærlige om strømforsyningen og ytelsen på sine forsterkere. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hmmmmmmmmm. Bare lurer... er sinnsykt mange som har den avataren som du hat mr.sjokolatus..... er det noe spes med den eller noe? 7921129[/snapback] Den er en av de standar avatarene du kan velge når du registrerer deg her.. har ikke orket å lage en selv enda Er enig i at forskjellen mellom 416 og 916 er verdt mellomlegget, men så er det ikke alle som har råd til det. H-K gir en god del mer for pengene og er ærlige om strømforsyningen og ytelsen på sine forsterkere. 7921605[/snapback] 916 er veldig billig for hva du får da MCACC teknologien er jo en ganske grei ting å ha! Skal du ha H/K så må du lenger opp i pris, men de er strømsterke som du sier. Lenke til kommentar
sandalH Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 jeg har pioneeren bare 516. ett hakk høyere og da får du med seks kanaler, mcacc, usb + litt forskjellige oppgraderinger. Men er fornøyd jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå