Gå til innhold

PennyArcade Accepts Tretton's Find-A-PS3 Challenge

lektroluv

Anbefalte innlegg

Om ps3 skulle ha solgt 300 000 i norge på en måned er det eksepsjonelt sinnsykt jævli bra. Om ps3 skulle ha solgt 300 000 konsoller på en måned i usa så kan det vel ikke være dårlig når Sony har sagt at de shipper ca 100 000 konsoller til usa per uke. Da ville altså 3 av 4 ps3 være solgt, noe som er noe helt annet enn det DU og noen andre påstår, næmlig at salget har stoppet helt opp, det har kræsjet osv osv osv.

Siden lanseringen av PS2 for seks år siden har det blitt solgt over to millioner eksemplarer av konsollen i Norden. 540.000 er solgt i Norge alene. Tanja Rasmussen ved distributøren Nordisk Film Interactive sier til Computerworld.no at over en kvart million konsoller er solgt i Norden så langt i år.

Så da skjønner du kanskje hvor bra 300 000 konsoller på en måned hadde vært i norge? :p

Kilde

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om ps3 skulle ha solgt 300 000 i norge på en måned er det eksepsjonelt sinnsykt jævli bra. Om ps3 skulle ha solgt 300 000 konsoller på en måned i usa så kan det vel ikke være dårlig når Sony har sagt at de shipper ca 100 000 konsoller til usa per uke. Da ville altså 3 av 4 ps3 være solgt, noe som er noe helt annet enn det DU og noen andre påstår, næmlig at salget har stoppet helt opp, det har kræsjet osv osv osv.

7917608[/snapback]

Har sagt salget har stoppet opp i Japan og det går dårlige i USA, så der tar du feil

Det har ikke kræsjet, da ville det stått om det i avisene. Salget har ikke gått som forventet og det spesielt i Japan

Lenke til kommentar

pøhh..gidder ikke bla gjennom hundrevis av innlegg laget av deg for å finne noen gode sitat om hva du tror om USA salget. Men det er uansett meget dårlig for deg. Men som du sier så er 300 000 på en måned alt for dårlig, selv om det betyr at 3/4 konsoller er solgt. Klart det beste hadde jo vært at alt var solgt.

Hehe tror vi ble litt off topic :p

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Her er en side som holder track på lager status for PS3 hos flere av de store kjedene i USA: Link

Som man ser er PS3 på lager og fritt tilgjengelig fra webshoppene til GameStop, CircuitCity, CompUSA, NewEgg.com, Walmart og ToysRus.

Når alle disse store kjedene kan selge fra webshoppene sine uten leveringstid, er det ingen tvil om at det også må ligge en god del usolgte PS3er i de lokale sjappene rundt omkring (noe det også finnes utallige rapporter om). Å tro at det er vanskelig å få tak i PS3 i USA nå er ikke annet enn fornektelse av virkeligheten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvordan i alle dager kan sony sende 100.000 konsoller i uka til usa?

for det første hadde de store produksjons problemer i starten, hvorfor har det plutselig bli så mye bedre?

det er også grunden til at Europa ble utsatt, for få konsoller.

går også rykter om at det kommer få konsoller til norge,

så hvordan de kan sende 100.000 konsoller til usa i uka og sammtidig konse om europa... det er noe ugler i mosen her..

ihverfall en ting vi har lært siden PS3 har blitt annongseert, ikke stol så altfor mye på Sony, de sier mye rart..

Lenke til kommentar

Det er jo hevet over enhver tvil om at PS3 selger helt greit i USA. Hvorfor skulle Sony pumpe 100.000 enheter ut på markedet hver uke dersom de ikke ble solgt?

Jeg tror enkelte undervurderer Sony kraftig og tror det bare er løgnaktige idioter som ikke har peiling på markedsføring og markedsøkononomi som jobber der.

I motsetning til Nintendo som lagde supersuksessen Virtual Boy, og MS som ser ut til å ta over jorda med Zune og som lagde den fantastiske Xbox som solgte ca 1/5 så mange konsoller som fiaskoen PS2.

Lenke til kommentar
Det er jo hevet over enhver tvil om at PS3 selger helt greit i USA. Hvorfor skulle Sony pumpe 100.000 enheter ut på markedet hver uke dersom de ikke ble solgt?

Jeg tror enkelte undervurderer Sony kraftig og tror det bare er løgnaktige idioter som ikke har peiling på markedsføring og markedsøkononomi som jobber der.

I motsetning til Nintendo som lagde supersuksessen Virtual Boy, og MS som ser ut til å ta over jorda med Zune og som lagde den fantastiske Xbox som solgte ca 1/5 så mange konsoller som fiaskoen PS2.

7918088[/snapback]

OK, la oss nå ikke legge under en stol at Sony selv har vært litt arrogante med tanke på salget, og suksessen, til PS3, og må deretter spise sine egene ord i store posjoner for tiden.

Sony har og sagt hele tiden at "konsollen selger ikke dårlig, det er bare de som holder forsyningen oppe". Det som dog er rart er at Sony selv sa pre PS3 release at de hadde for få enheter til å dekke etterspørselen, trodde de selv.

Sony opererer og med "shipped" tall og ikke med "sold" tall i sin "markedsføring" av konsollen. Når store kjeder har gode mengder med PS3 liggende, til tross for Sonys selverklærte "leveringsproblemer", så sier det vel seg selv at maskinen selger, men selger ikke godt nok. Nå er det heller ikke sikker om Sony pumper ut så mange konsoller som de sier, selskapet er kjent for å pynte litt på fasaden.

Når det kommer til undervurdering av Sony, vil jeg bare si "hvordan føles det?". Ganske enkelt fordi det ironiske i det hele er at mange eksklamerte at "PS3 blir garantert revet bort av hyllene mens Wii blir stående, som Gamecube. Typisk". Det er nå sett at det er vanskelig å få tak i en Wii, hvor man må stå på venteliste, mens med PS3 kan man spankulere inn og kjøpe en konsoll uten problemer.

Jeg vet at mange ikke anser dette som bevis, men om man og skal snakke om etterspørsel og levering, om Sony har "leveringsproblemer" som de selv har sagt før, men som plutselig ikke eksisterer fordi de har fått "forsnyningslinjene" i gang, hvorfor har Ebay og andre bruktmarked kollapset som det har? Det er jo av en grunn at mange som trodde de skulle tjene på PS3 plutselig finner seg i en tapssituasjon og må kvitte seg med konsollen får de taper alt for mye.

Det er vel hevet over envær tvil at PS3 selger ikke som forventet i usa, ei heller i Japan. Og den undervurderte konsollen som ingen ville ha, knuser kjempen som var spåd at alle ville ha. Ironisk og skjebnes harde hånd?

Lenke til kommentar

7918088[/snapback]

OK, la oss nå ikke legge under en stol at Sony selv har vært litt arrogante med tanke på salget, og suksessen, til PS3, og må deretter spise sine egene ord i store posjoner for tiden.

Sony har og sagt hele tiden at "konsollen selger ikke dårlig, det er bare de som holder forsyningen oppe". Det som dog er rart er at Sony selv sa pre PS3 release at de hadde for få enheter til å dekke etterspørselen, trodde de selv.

Sony opererer og med "shipped" tall og ikke med "sold" tall i sin "markedsføring" av konsollen. Når store kjeder har gode mengder med PS3 liggende, til tross for Sonys selverklærte "leveringsproblemer", så sier det vel seg selv at maskinen selger, men selger ikke godt nok. Nå er det heller ikke sikker om Sony pumper ut så mange konsoller som de sier, selskapet er kjent for å pynte litt på fasaden.

Når det kommer til undervurdering av Sony, vil jeg bare si "hvordan føles det?". Ganske enkelt fordi det ironiske i det hele er at mange eksklamerte at "PS3 blir garantert revet bort av hyllene mens Wii blir stående, som Gamecube. Typisk". Det er nå sett at det er vanskelig å få tak i en Wii, hvor man må stå på venteliste, mens med PS3 kan man spankulere inn og kjøpe en konsoll uten problemer.

Jeg vet at mange ikke anser dette som bevis, men om man og skal snakke om etterspørsel og levering, om Sony har "leveringsproblemer" som de selv har sagt før, men som plutselig ikke eksisterer fordi de har fått "forsnyningslinjene" i gang, hvorfor har Ebay og andre bruktmarked kollapset som det har? Det er jo av en grunn at mange som trodde de skulle tjene på PS3 plutselig finner seg i en tapssituasjon og må kvitte seg med konsollen får de taper alt for mye.

Det er vel hevet over envær tvil at PS3 selger ikke som forventet i usa, ei heller i Japan. Og den undervurderte konsollen som ingen ville ha, knuser kjempen som var spåd at alle ville ha. Ironisk og skjebnes harde hånd?

7918102[/snapback]

Hvordan har det seg Bear, at du alltid har postet alle poengene jeg har grublet ut i løpet av gjennomlesingen av enhver tråd? Du treffer spikern på hodet med et smell! Liker å lese dine gjennomtenkte tanker, som river ned enhver fanboy på både ene og andre siden av gjerdet..

Lenke til kommentar

Selv om butikkene ikke er utsolgt til en hver tid, så er det jo latterlig hvordan enkelte spekulerer i hvor lave salgstall PS3 har. Folk her inne sier at det sikkert ikke selges mer enn 30.000 i måneden osv. Hvis det shippes 100.000 i uka, så betyr det jo at det iløpet av januar kom det 370.000 konsoller til USA som bare blir stående i butikken.

Det sier seg jo selv at dette bare er bullshit. Folk sokm rapporterer om PS3 i butikken sier jo at de ser en og to som står på hyllene. Og det står aldri noe om hvor lenge de har stått og ventet og sett at de ikke har blitt solgt. Sannsynligvis ble konsollene solgt få minutter etter observasjonen.

Det er jo også slik at noen butikker ikke ønsker å selge den siste enheten de har inne, slik at de viser at de faktisk fører varen. De vet jo at de får solgt den med en gang de får inn nye varer likevel.

Lenke til kommentar

For å quote HW salgs tråden:

Status per 05.02:

------Nexgenwars..GamerGauge....ConsoleW.....VG Charts....Average.....................Av market

360|..10 425 008......8 860 490...11 120 700....8 760 000...9 791 550(+67 866)......61.07 %

PS3|....1 359 128......1 513 625.....1 446 909....1 670 000...1 497 416(+110 545)......9.34 %

Wii.|....4 392 537......5 484 394.....4 864 200....4 240 000...4 745 283(+283 955)....29.59 %

Marketshare:

___.......8.jan....15.jan....22.jan......29.jan......5.feb..

360|..64.23%..63.66%..62.84%...62.44%...61.07%

PS3|....8.42%....8.47%....8.85%.....8.91%.....9.34%

Wii.|..27.35%..27.87%...28.32%...28.65%...29.59%

Om man går ut fra Marketshare fra 8. Jan til 5. Feb har PS3 øket salget med 0,92%, i forhold til Wii som har i samme periode økt salget med 2,24% og X360 som har gått ned med 3,16%, så salget i henhold til de tallene, som dog ikke er nøyaktige men gode nok, så er det Wii som dreger mest fra, med et labert salg fra PS3.

Det sier seg jo selv at dette bare er bullshit. Folk sokm rapporterer om PS3 i butikken sier jo at de ser en og to som står på hyllene. Og det står aldri noe om hvor lenge de har stått og ventet og sett at de ikke har blitt solgt. Sannsynligvis ble konsollene solgt få minutter etter observasjonen.

Synsinger, er bare så rart at man observerer gang på gang det samme. Eller er det bare tilfeldighet? Jeg tror ikke konsollen ble solgt "få minutter etterpå", som bildet fra New York, der det sto vel 20 PS3 maskiner, alle ble vel solgt til Donald Trump rett etter at bildet ble tatt? Eller?

Det er jo også slik at noen butikker ikke ønsker å selge den siste enheten de har inne, slik at de viser at de faktisk fører varen. De vet jo at de får solgt den med en gang de får inn nye varer likevel.

HAHA :!:

Ingen vetugga butikk gjør noe slikt, mye bedre faktisk å si "dessverre, vi er utsolgt" enn å ha en "teaser" i butikken. Hvorfor? For da tror kunden at etterspørselen på varen er stor, den er populær og dermed bra.

Jeg har fremdeles igjenne å finne en butikk som ikke er villig å selge en vare bare for å vise at de fører varen.

Lenke til kommentar

Takk for god lesning atter ein gang folkens, trenger det i springhelgene paa jobb. Salget ligger vel paa rundt 30k ukentlig i Japan meiner eg aa huske, sier litt i og med at det er midt i PS land.

Pris og spill, PS3 skofter i alle hold her desverre.

Lenke til kommentar

Veit ikkje kor mange av toppspillene som kommer i salg innen utg. av 2007,men regner med noe er paa plass ihvertfall. Tror nok Wii vil selge mest ihvertfall ut dette aaret her. Med 360 paa 2.plass og PS3 da paa 3. Tror dog 2008 kansje kan bli aaret der PS3 sakte med sikkert stiger opp mot de salige h;gder sammen med Nintendo og MS.

Lenke til kommentar
Veit ikkje kor mange av toppspillene som kommer i salg innen utg. av 2007,men regner med noe er paa plass ihvertfall. Tror nok Wii vil selge mest ihvertfall ut dette aaret her. Med 360 paa 2.plass og PS3 da paa 3. Tror dog 2008 kansje kan bli aaret der PS3 sakte med sikkert stiger opp mot de salige h;gder sammen med Nintendo og MS.

7918183[/snapback]

Det jeg mente var selvsagt ikke at PS3 selger mest i løpet av hele 2007, siden den ikke har release i europa før sent i mars. Men at de selger mest pr uke i desember 07 er så og si garantert.

Lenke til kommentar
Jeg spår at innen utgangen av 2007 vil PS3 koste 5000 eller mindre, flust av toppspill er i salg og PS3 er konsollen som selger mest.

Merk mine ord!

7918177[/snapback]

Markerte dine ord men ingen ting skjedde, hva skulle skje :hmm:

Tror du er en dårlig spåmann, glad du ikke er et 800 nummer for da har dette kosta meg en del.

Toppspillene får man nå vente å se da lille venn. De har nå fremdeles ikke kommet, men at de kommer er vel ingen tvil om. Spørsmålet er om de blir så topp som du spår.

Tror heller ikke prisen blir å gå noe nevneverdig mye ned på en stund i alle fall, i 2008 kanskje, men ikke før. Det er dog det jeg tror. Trenger ikke markere mine ord.

Lenke til kommentar
Tror heller ikke prisen blir å gå noe nevneverdig mye ned på en stund i alle fall, i 2008 kanskje, men ikke før. Det er dog det jeg tror. Trenger ikke markere mine ord.

7918195[/snapback]

Det er tydelig at du ikke er spesielt oppdatert på konsollmarkedet, i hvertfall ikke på PS3-markedet. Men jeg skal faktisk ha denne posten på minnet og dra den fram igjen når prisen blir satt ned senere i år.

Lenke til kommentar
Det er tydelig at du ikke er spesielt oppdatert på konsollmarkedet, i hvertfall ikke på PS3-markedet. Men jeg skal faktisk ha denne posten på minnet og dra den fram igjen når prisen blir satt ned senere i år.

7918202[/snapback]

Nå er det nyst for jeg tar deg med i kirka og konfimerer deg litt for den forbanna bastante arrogante småtater holdningen din kan du legge fra deg ved innloggingen til dette forumet, for det er det mest kvalmende jeg leser på morrakvisten.

Jeg er tydeligvis mer oppdatert på konsollmarkedet enn du er, som har på deg skyggelapper som arbeidshestene hadde i gamle dager for ikke å se til siden men rett fram, for du har 3 faktorer i din beregning. PS3, PS3 og PS3. Min beregning derimot består av litt flere variabler, nemlig X360, PS3 og Wii.

PS3 markedet = PS3/X360/Wii markedet. Slik er det bare. Ta med alle variablene før du utaler deg, og pleas oppdater deg på konsollmarkedet før du utaler deg her neste gang.

Enkelte PS3 fan var så bastante før, og sa at Wii kom til å floppe, og se nå, fanden meg nesten kron umulig å få tak i en Wii, t.o.m egen tråd her på forumet dedikert til butikker som har eller får Wii på lager.

Lenke til kommentar
den forbanna bastante arrogante småtater holdningen din kan du legge fra deg

7918211[/snapback]

Jeg tror du skal legge fra deg både den spåkbruken, og ikke minst den bakenforliggende småskumle holdningen din.

Kan ikke si jeg ble spesielt imponert over å lese dette her, og jeg kutter rett og slett ut å diskutere med deg mer da du tydeligvis ikke greier å holde diskusjonen på et nivå brukerene her fortjener.

:mad:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...