Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

innstallasjonsproblemer ny pc

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp bygget ny maskin, og får noen merkelige reaksjoner når jeg forsøker legge inn windows xp.

Maskinen vil ikke boote fra windows cd uansett biosinnstillinger. Bios finner cdrom, men xpcd starter ikke.

Får feilmeldingen MBR Error 2.

Prøvd 2 forskjellige cdrom som begge virker i denne maskine, 3 forskjellige harddisker som alle virker i denne pc, prossessor er testet på dette hovedkort og funker, hovedkortet funker med annen prossessor. Minne, psu og skjermkort er også testet i denne pcen og funker da.

Redigert: Har også forsøkt flere forskjellige xp-cder, så dette er heller ikke problemet.

Maskinvareliste;

cpu - c2d e6300

hk - msi p965neo-f

ram - geil ddrII-667 2*1 gb

skjermkort - msi radeon x1600

hd - hitachi sata 80 gb (har som sagt forsøkt flere)

dvd/cd - lite-on p165s

For meg virker det som om feilen ligger i biosinnstillinger, men selv reset av denne gjør ingen forskjell.

Noen som har en ide?

På forhånd takk! :-)

Endret av uff-bjert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har nettopp bygget ny maskin, og får noen merkelige reaksjoner når jeg forsøker legge inn windows xp.

Maskinen vil ikke boote fra windows cd uansett biosinnstillinger. Bios finner cdrom, men xpcd starter ikke.

Får feilmeldingen MBR Error 2.

Prøvd 2 forskjellige cdrom som begge virker i denne maskine, 3 forskjellige harddisker som alle virker i denne pc, prossessor er testet på dette hovedkort og funker, hovedkortet funker med annen prossessor. Minne, psu og skjermkort er også testet i denne pcen og funker da.

Maskinvareliste;

cpu - c2d e6300

hk  - msi p965neo-f

ram - geil ddrII-667 2*1 gb

skjermkort - msi radeon x1600

hd -  hitachi sata 80 gb (har som sagt forsøkt flere)

dvd/cd - lite-on p165s

For meg virker det som om feilen ligger i biosinnstillinger, men selv reset av denne gjør ingen forskjell.

Noen som har en ide?

På forhånd takk! :-)

7915376[/snapback]

Fulgte det med en driver diskett? mange av de intel hk er merkelige... så du må trykke F6 å sette inn disketten...

Lenke til kommentar
Hvilken Boot order er det i bios da? 1. FDD, 2. HDD, 3. CD/DVD?

7915572[/snapback]

Har fosøkt både

fdd

cd

hdd

og cd

hdd

med fdd disablet

For meg føles det som om problemet kan ligge her ett sted ja, men klarer ikke se hva..

Takk for at du gidder. :-)

Lenke til kommentar

Regner med at det er IDE CD-rom. Sjekk i manualen til HK om det er spesielle krav til hvilke kontakter som skal brukes på IDE-kabelen, og innstilling av CD-rom (cable-select, master, slave).

Vet at Asus sine P965 kort er nøye på dette, kan godt hende at MSI har samme problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...