Nator Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Er jeg den eneste som ikke får opp muligheter for å stille noe som helst annet videoinnstillinger enn "color settings" i de siste 4-5 Nvidia driverne med det "nye" nvidia control panel? Hvis ikke, så er kanskje dette tråden for deg. Bakgrunn: I det gamle kontrollpanelet kunne man stille inn video overlay innstillinger etc, og f.eks. få fullskjermsvideo på skjerm #2 automatisk. Som sagt, eneste valget for video jeg får opp er "justere fargene". Er jeg alene her? Ville slå på fullscreen video automatisk på 2. skjermen min, så jeg fant til slutt en løsning på problemet. Løsningen er tungvint men jeg skriver den her for de som måtte være i samme situasjon som meg... 1. Last ned og installer nvtray, dobbeltklikk ikonet og velg "Old menu" i nedtrekkslisten. 2. Gjør innstillingene du trenger å gjøre. 3. Slå av "start nvtray automatically" (dette ga meg svart skjerm ved oppstart, pga en bug av et eller annet slag i nvtray antageligvis). + evt. still tilbake til "New menu" før du lukker nvtray. PS: Alle innstillinger du gjør i nvtray lagres med en gang bare du velger ting. Nvidia må skjerpe seg med drivere altså, dette holder ikke mål! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Vel jeg for mulighet til å stille på alt som før Bruker G80 drivere om det har noe å si ! Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) For å få klasisk visning: I Nvidia control panel-->Vis-->Bruk klasiske NVIDIA Control Panel Endret 10. februar 2007 av MongoMan Lenke til kommentar
Nator Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) EDIT: Bruker ikke G80. Bruker de nyeste... 8800 driverne. Får ikke opp det valget under "Vis" som du nevner MongoMan. Endret 10. februar 2007 av tommyms Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Har du alle disse valg mulighetene da ? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Bruker også G80. Får ikke opp det valget under "Vis" som du nevner MongoMan. 7915390[/snapback] Synd Det vil vel at alle skal bruke det nye. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg har de fleste options unntatt alt som har med video å gjøre! Ganske annoying. Under "Video og TV" har jeg kun "Video" -> "Juster videofargeinnstillinger"... Apropos, for å få overklokket kortet... måtte jeg installere ATItool for å "låse opp" sliderne i nvidia control panel, som var grået ut Lenke til kommentar
Nator Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Bruker også G80. Får ikke opp det valget under "Vis" som du nevner MongoMan. 7915390[/snapback] Synd Det vil vel at alle skal bruke det nye. 7915412[/snapback] Trodde du mente 8800 driverne, bruker de nyeste driverne + hatt samme manglen helt sia jeg fikk kortet dvs siden 2-3 drivere tilbake. Lenke til kommentar
jonsogn Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg vil bare legge til at mange har hatt problemer med at Classic og New console ikke syncroniserer med hverandre, og at det det lager krøll/bøll Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 det er egentlig ganske greit at de lager egene kontrollpanel.. men de hadde ikke trengt å gjøre de så sinsykt uoversiktlige... hater både ati og nvidia sine nye kontrollpanel.. på ati sine er man vell pent nødt til å bare bruke de (om jeg ikke tar feil. ) har ati skjermkort på media servern.. HUFF!! hvorfor er det ikke noe "homebrew" som gjør disse kontrollpanela fine å lette å finne frem til som som i de gamle intrigrerte kontrollpanel greiene som var i windows før.. ( vet at man fremdeles kan bruke de i de nye nvidia driverne) Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg får kun opp "3D innstillinger" og "skjerm", enda jeg har aktivisert avansert visning. Mente å huske at den gamle menyen var litt mer omfangsrik enn det nye. Til dere som bruker 8800 drivere, funker disse på tidligere versjoner av Nvidia kort? Sitter her med 7900GTO. Ikke det at jeg trenger mer i menyen, er såre fornøyd med de innstillingene jeg har, men kunne godt tenkt meg å ha muligheten for flere innstillinger Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) nVidia lager ett nytt kontrollpanel igjen nå... Det skal etter planan komme enten april-oppdateringen eller mai-oppdateringen av ForceWare. Edit: Konseptskissene ser iallefall bedre ut, ikke så komplisert å finne frem... Endret 10. februar 2007 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 nVidia lager ett nytt kontrollpanel igjen nå... Det skal etter planan komme enten april-oppdateringen eller mai-oppdateringen av ForceWare. Edit: Konseptskissene ser iallefall bedre ut, ikke så komplisert å finne frem... 7915809[/snapback] Ting tar tid.. Jaja som sagt, så trenger jeg ikke noe, men liker ikke begrensningene som er gitt. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Raptor,10/02-2007 : 22:38]nVidia lager ett nytt kontrollpanel igjen nå... Det skal etter planan komme enten april-oppdateringen eller mai-oppdateringen av ForceWare. Edit: Konseptskissene ser iallefall bedre ut, ikke så komplisert å finne frem... 7915809[/snapback] Ting tar tid.. Jaja som sagt, så trenger jeg ikke noe, men liker ikke begrensningene som er gitt. 7915836[/snapback] Ja... De som er nå er iallefall for knotete... Det er også ATi sine, men nVidia sine er nok et hakk værre... Problemet med ATi sine er at de krever mer minne/resurser. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg får kun opp "3D innstillinger" og "skjerm", enda jeg har aktivisert avansert visning. Mente å huske at den gamle menyen var litt mer omfangsrik enn det nye. Hadde ikke netverk der på mitt 975X HK, men nå med mitt 680i SLI HK så kom det Er vel fordi jeg har nVidia chipset Har ikke noe mer å velge mellom under tv og video enn deg tommyms Lenke til kommentar
Nator Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg får kun opp "3D innstillinger" og "skjerm", enda jeg har aktivisert avansert visning. Mente å huske at den gamle menyen var litt mer omfangsrik enn det nye. Hadde ikke netverk der på mitt 975X HK, men nå med mitt 680i SLI HK så kom det Er vel fordi jeg har nVidia chipset Har ikke noe mer å velge mellom under tv og video enn deg tommyms 7916133[/snapback] Phew, godt å vite at det er helt ræva for andre også Håper inderlig både ati og nvidia fikser kontrollpanelene sine snart. På ATI-maskinen min kjører jeg Omega driverne, ikke av valg, men fordi det er den eneste jeg får til å funke med ekte HD-output (på MIN maskin)... Skrekkelige kontrollpaneler.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå