Gå til innhold

E6600 mot E6400, verdt 850,-


Blaa

Anbefalte innlegg

Har så godt som bestemt meg for hvilke komponenter jeg vil kjøpe i et ViiV oppsett.

 

Ser ut som om jeg går for:

 

Hovedkort: MSI 975X Platinum PowerUp Ed.

 

Skjermkort: PowerColor Radeon X1950 Pro Extreme 512 MB

 

RAM: Corsair TWIN2X-6400 2 GB (2 x 1 GB) CL5

 

Men det jeg ønsker innspill på er om det er verdt å betale i underkant av 850,-

mer for Intel Core 2 Duo E6600 i forhold til Intel Core 2 Duo E6400?

 

Klokkefrekvensen er jo 2400 MHz mot 2133 MHz også har jo E6600 4 mb L2-cache i stedet for 2 mb..

 

Kommer til å sende avgårde bestillingen i løpet av søndag kveld og hadde blitt veldig glad for kommentarer og innspill..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville spart de 850 kronene og kjøpt noe annet for de.

 

Ytelsehoppet opp til E6600 består av:

- 12,5% høyere klokkefrekvens, som kan gi opp mot 12,5% bedre ytelse i ideelle tilfeller.

- Dobbelt så mye cache gir ofte 5-10% høyere ytelse ved samme klokkefrekvens.

Sammenlagt mener jeg at dette ikke er all verden. Kjøp heller E6400 nå og oppgrader til en raskere om ca et års tid når kompatibilitet med hovedkort begynner å bli et problem.

Lenke til kommentar
Jeg ville spart de 850 kronene og kjøpt noe annet for de.

 

Ytelsehoppet opp til E6600 består av:

- 12,5% høyere klokkefrekvens, som kan gi opp mot 12,5% bedre ytelse i ideelle tilfeller.

- Dobbelt så mye cache gir ofte 5-10% høyere ytelse ved samme klokkefrekvens.

Sammenlagt mener jeg at dette ikke er all verden. Kjøp heller E6400 nå og oppgrader til en raskere om ca et års tid når kompatibilitet med hovedkort begynner å bli et problem.

7925256[/snapback]

 

Hør på det han sier :) Det er ingen dum idé å høre på simen1.

 

Selv kjøpte jeg en E6600, og er glad for det, men det er fordi jeg har litt høy dingsfaktor, og hadde pengene der og da. Pluss jeg liker å overklokke, og med høyere multiplier, så kan jeg klokke litt lengre enn med en E6400.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er vel lite poeng å parre et MSI 975x kort med en CPU med lav MP. E6600 er derfor midt i blinken.

Opp mot 22,5 % bedre ytelse synes jeg ikke er så galt. Det er tross alt personer som kjøper E6700 og E6800. Som har en horribel ytelse/kr sammenlignet med en E6600. Og ennå værre mot e63/E64.

 

Fortsetter å spre det glade budskap og anbefaler et sett Crucial DDR2-667 2 x 1GB Kit

 

Se HER

 

Det optimale mest ytelse/ kr er å spare de 850 som er differansen mellom E6600 og E6400 og spare de 500 som er differansen på minne og legge dette i evt et skjermkort. Du kan også spare noen lapper ved å gå for et annet hovedkort.

Lenke til kommentar
hvorfor ikke vente til april da intel senker E6600 med 1000kr da istedenfor? :roll:

7930645[/snapback]

Hvor har du den informasjonen fra?

8113808[/snapback]

 

Jeg mente også å ha hørt at i April skjer det er kraftig priskutt. Da blir det en E6600 til samme pris som E6400 nå. Mente å ha lest en artikkel på HW.no, men fant ikke noe om det, så mye mulig jeg har rotet.

 

Men prisen senkes i allefall på Xenon CPU'er.

Lenke til kommentar
hvorfor ikke vente til april da intel senker E6600 med 1000kr da istedenfor? :roll:

7930645[/snapback]

 

såpass

8113636[/snapback]

 

 

Hvorfor ikkje vente 10 år? Da får han den sikkert gratis :ermm:

 

Vente i dataverden synes jeg er bare tull.. Som alle vet: Det komme stadig noe nytt, ting blir billigere. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...