co2 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Så jeg har skaffet meg Vista Ultimate, og brukt det nå ca 2 uker. Jeg har konstantert at det: - Ødelegger ytelsen totalt i spill. - Begrenser veldig hvor mange ting man kan gjøre samtidig. Men så er det de som sier at Vista ikke har gjort nesten noe på ytelsen verken i spill eller ellers. Men når jeg ser på video på min, så blir det noe rart CPU forbruk. Det hakker og er forsinkelser, selv om jeg ikke kjører andre krevende programmer i tillegg Noen som har ideer til noe annet enn gigantiske krav fra Vista, for at det går så dårlig? Her er måling fra når jeg så video, der hvor det daler ned er etter at jeg satte videoen på pause. Du kan se CPUen gå i intervaller på forbruket mens det kjører: Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Kan du ikke sjekke hvilke prosesser som bruker prosessoren? Ikke mye vi kan finne ut av det bildet der. Når det gjelder spill er det ikke gode nok skjermkortdrivere ennå. Blir nok bedre etter noen måneder. Det Vista skal gjøre forskjell på er directx 10, som fjerner de mange flaskehalsene som befinner seg i DX9. Eldre spill vil ikke få særlig forbedringer, heller værre da det er flere prosesser som kjører i Vista. Personlig har jeg ikke opplevd noen ytelsesproblemer i Vista. Ikke annet enn nå at jeg ikke kan spille, da driverene til skjermkortet mitt ikke lar meg kjøre fullskjerm. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Her er nesten alle prosessene. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Det står jo 00 på alle prosessene der ... (kun 06 % på taskmgr som er normalt) . Lenke til kommentar
co2 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Kommer sporadiske økninger til tider, som forsvinner igjen på sekundet. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Sorter etter CPU og sjekk om du ser hvilke prosesser som hopper. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Det kan være indexering og defragmentering. For å få spill til og gå bedre: Start spillet. Gå til oppgavebehandling Finn spillet på prosesslisten høyreklikk og velg set priority above normal. gå tilbake til spillet og enjoy Lenke til kommentar
co2 Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) -Taskmanager - DC++ (Står selvfølgelig ikke på til vanlig) - DWM, Desktop windows manager Disse er på opp under 6 Når jeg skrur på mediaplayer å viser noe så er den på opp under 40, rundt 30 vanligivs. EDIT: SIdebaren hadde veldi høyt forbruk i enkelte sekunder før jeg nå nettopp skrudde det av. Endret 10. februar 2007 av co2 Lenke til kommentar
etoel Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Prosesslisten gir ingen svar - du kan prøve å sette opp en trace av prosessene og se hvilke som bruker mest over tid. Ser at searchindex er en av de - den er svært aktiv den første tiden, men 2 uker er lang tid (hvis du ikke har ekstremt mye data da). At video skal fungere så dårlig er meget merkelig, den gjør ikke det her i alle fall. Du sa ikke hvilket program du benyttet for å se video, dersom det er Nero bør du kikke i prosesslisten din - den har en ekkel uvane med å sette igeng sin egen indexer (NMIndexService) som kjører med høy prioritet (og stopper aldri etter hva jeg kan se). Den stjeler glatt 100% av den ene cpu'en her i alle fall. Legger ved to bilder der du kan se forskjell på CPU før og etter jeg avslutter den prosessen. Ellers fungerer spillene omtrent som i XP hos meg, noen er litt dårligere, men ikke mye. Jeg er kjempefornøyd med Vista så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå