Gå til innhold

Jeg skal bygge HTPC, ser dette oppsettet greit ut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er vel like mye en fet spille maskin det der, og vil utvilsomt gjøre seg bra som htpc

men hva med lydnivå og varme? let ihvertfall etter et hk uten chipset vifte. de er kjent for og våre hissige på mange 939 platformer

7925264[/snapback]

Takk for tipset ! Jeg har nå byttet hovedkortet.

Lenke til kommentar
Ville kanskje heller vurdert Samsung sin tilsvarende skjerm ovenfor Tatungen du har valgt. Hvertfall når du har så pass høyt budsjett.

REDIGERT: Sjekk gjerne tråden jeg har laget om emnet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=711610&hl=

7926147[/snapback]

Jeg har lest gjennom tråden og testene. Må nok skifte ut skjermen...

Det eneste som er litt dumt med Samsung sin skjerm er at den er mindre, og pga avstanden mellom der jeg skal sitte og der skjermen skal stå vil jeg ikke gå ned på størrelsen. Jeg har testet en 37'' skjerm, og jeg syntes den ble for liten.

Lenke til kommentar
Kjenner til problemet, og de 2" utgjør faktisk 10% så det er vel merkbart...

Alternativet er jo samsung sin 46", hvis budsjettet tillater det.

7933033[/snapback]

Jeg har sett på den, men den koster for mye akkurat nå. Jeg tror det lureste er å ikke kjøpe skjermen nå, men vente til til sommeren og se hva som finnes da. Det er heller ikke aktuelt å kjøpe en skjem med mindre oppløsning enn 1920x1080p.

Takk for hjelpen !

Lenke til kommentar
Du kan jo eventuelt benytte deg av returetten på web-shooper. Test og se om størrelsen er passe stor. Er den ikke det lever du den tilbake. Må vel betale frakt, men med det budsjett du har satt opp, utgjør jo ikke det mange prosentene...

7933387[/snapback]

Jeg tror det er bedre å vente litt. Takk for hjelpen !

Lenke til kommentar
MSI TV @nywhere A/D

Kan ikke forstå dette valget.

ellers mener jeg at Tatung-skjermen er et bra valg - kjører 1:1 pixelmapping og har fått mye skryt.

7935436[/snapback]

Tatung så ut til å være en bra skjerm helt til robiwan kom med link til tester som viste at den ikke var riktig så god som jeg trodde.

Trenger bare et enkelt tv kort for å få mediasenter til å fungere. Jeg har ikke planer om å ta opp tvsendinger eller bruke pcen som tuner siden jeg ikke kan styre den digitale kabel-tv dekoderen fra pcen. Den skal i hovedsak fungere som en nedlastings maskin og DVD spiller med litt ekstra muligheter.

Burde vel ha skrevet dette med bruken av maskinen tidligere...

Lenke til kommentar
Snakket kanskje for raskt: ser ut til å være støttet av MCE

http://www.msi.com.tw/program/products/mul...ail.php?UID=609

(mer usikker på MediaPortal, men det kan løse seg).

Antar at den analoge delen er SW-basert, og vil suge CPU-krefter (---> varme = støy)

Ville uansett valgt dette https://prisguiden.no/product.php?productId=41075

7953401[/snapback]

Takk. Jeg har lest litt om det kortet du anbefaler, og det ser ut til å være bedre enn det jeg fant. Handlevogna er nå oppdatert med nytt tv-kort. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...