Toaster^ Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg holder på å sette opp en smoothwallbox, men har litt problemer. Maskinen er en gammel 486, Compaq. Problemet er at jeg bare finner ett nettverkskort. Jeg bruker 2 helt like kort, spiller det noen rolle? Har prøvd å bytte irq på det ene kortet, men til ingen nytte... Håper noen av dere guruer kan hjelpe meg! :smile: Toaster Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hmmm....jeg hadde tidligere 2 like ISA-nic's (NE2000-kompat) og det ble etterhvert så mye greier å konfigurere at det endte med at jeg reiv dem ut og monterte 2 like PCI-nic's (RealTek 8129-kompat) istedet for, noe som gikk smertefritt :smile: Så hvis du har ISA-nics så tror jeg at jeg melder pass :sad: Smoothie er fornøyd som bare det nå :wink: Lenke til kommentar
runeb Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Hvilken metode brukte du for å endre IRQen? Endret du innstillingene i smoothwall, eller endret du IRQen på kortene? En del gamle kort krever at du bruker en spesiell boot disk for å endre IRQen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå