Bear^ Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Vet ikke om det er mye interesse for dette, men jeg har selv en lite interesse for serien og siden det er en vag, men tilstedeværende, tidslinje, ville jeg ha litt andre synspunkter rundt dette. For de som ikke har sett Gametrailers video over deres teori (anbefalt å se, spoiler warning dog): Zelda Retrospective Part 6: Timeline Etter at jeg har spillet gjennom Twilight Princess noen ganger, har jeg større tro på tidslinjen, men jeg tror Wind Waker enten faller før TP, eller i Hyrule A. Grunn? I Twilight Princess ser du at Ganondorf har Triforce of power, men den "mister" han når han blir "drept". I Wind Waker har han derimot the triforce of power. Dette betyr at enten befinner Wind Waker seg i Hyrule A, der TP er det første spillet i Hyrule B tidslinjen, eller så er der noe vi ikke vet. Samt at i WW sier Tetra (Zelda) at kongen av Hyrule kunne kommet med dem og dannet et nytt Hyrule. Men dette går han ikke med på for det ville være deres Hyrule. Det kan spekuleres her at Tetra (Zelda) og Link reiser ut på det store hav og danner et nytt Hyrule, hvor da Twilight Princess finner sted. Dette er dog litt vagt, og ikke helt troverdig, siden vi får vite i TP at Hyrule ble laget av Gudene, og at Gudene overlot landet til enten Hyrule's befolkning eller Oocca'ene (rart navn, garantert feil skrevet). Det kan dog heller spekuleres i at Wind Waker er det "siste" Zelda spillet i serien, ettersom Hyrule er dekket av hav, og i slutten av WW ønsker kongen, ved å røre ved Triforce, at landet skal forevig tid dekkes av hav. Jeg er egentlig litt forvirret, men fasinert over at det faktisk er mulig å ha en tidslinje mellom spillene i så varrierende rekkefølge. F.eks Minish Cap påståes å være det "første" i tidslinjen, grunnet Gustaf og Hero of Men, ikke Time. Men likevell. Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 tør ikke å lese hele posten ettersom jeg venter på TP i posten...men Zelda er og blir en konge serie! Lenke til kommentar
MoonTheLoon Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg tror Gametrailers har mye rett i sin tidslinje, og mener den er så rett som man kan få den. Det du sier om triforcen til Ganondorf er jeg ikke så sikker på. Det at han mister den er nok mer et symbol på at han dør, at han mister sin livskraft. Det er vel ikke alltid merket vises på innehaveren heller, før det skjer noe viktig og det lyser opp. Men det som jeg mener er helt klart er at TP ikke hender etter WW, siden Hyrule i TP ser ut sånn som det gjør i de tidligere spillene (bare speilvendt i Wii versjonen(noe som er litt teit i grunn sånn historiemessig, hvordan forklare at landet speilvendte seg?)). Om det er i Hyrule A er en annen sak. WW må være det siste spillet hittil pga oversvømmelsen. Eneste som kan være etter WW er MM og ZII, siden de ikke foregår i Hyrule (men det stemmer ikke pga andre faktorer). Det har jo blitt sagt at TP er det siste spillet som skal følge den klassiske malen, og da kan det jo være at Link og Tetra/Zelda reiser ut og danner eller oppdager det "nye Zelda universet" som vil bli brukt i de neste Zelda spillene. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Det du sier om triforcen til Ganondorf er jeg ikke så sikker på. Det at han mister den er nok mer et symbol på at han dør, at han mister sin livskraft. Det er vel ikke alltid merket vises på innehaveren heller, før det skjer noe viktig og det lyser opp. Men den "fader" ikke i WW, der forsvinner den vel mer fordi de 3 blir combined, og ønsket blir brukt. Som vi sikkert husker fra OoT ble triforce der delt og sendt til de 3 utvalgte. I TP får man en direkte link til dette, i form av "hero chosen by the godesses". I WW måtte du selv finne de 8 bitene til triforce of courage, og vise den til Gudene for å bli annerkjent som the Hero of Wind (hva i?!). Om det stemmer at den kun fader i TP, og ikke forlater Ganon (siden Master sword er "evils bane"), samt at Ganon sier "dont think its over, the history of shadow and light will be writen in blood" kan få enn til å tenke at TP kommer før WW, siden du i WW hører av legenden at Ganon brøt ut av The Evil realm. Dog jeg finner det litt forvirrende, for i WW lærer du at Ganon ble sperret inne i The Evil Realm, men da han brøt ut oppsto det krig, som endte i at Gudene oversvømte Hyrule for å spare det. At King of Hyrule ønsket at vannet skulle forevig tid ligge under vann, kan og hende ikke ble fullbyrdet, og at da WW er før TP, der TP er Hyrule etter at havet har trukket seg tilbake, og Ganon herjer igjen. Jeg blir seriøst forvirret her. Lenke til kommentar
MoonTheLoon Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 I WW måtte du selv finne de 8 bitene til triforce of courage, og vise den til Gudene for å bli annerkjent som the Hero of Wind Men det sies vel også at kun den som er chosen vil klare å finne bitene, slik at om man får couragedelen direkte eller om man må finne den er på en måte likegyldig. Men den "fader" ikke i WW, der forsvinner den vel mer fordi de 3 blir combined, og ønsket blir brukt. Dette stemmer overens med at WW er det siste. Bitene blir brukt opp og forsvinner, triforce er nomore, Ganondorf kan ikke komme tilbake med sin gamle kraft og Link reiser ut til et nytt univers uten triforce, Hyrule og Ganondorf, der de nye spillene vil foregå. ...at TP kommer før WW, siden du i WW hører av legenden at Ganon brøt ut av The Evil realm. Dog jeg finner det litt forvirrende, for i WW lærer du at Ganon ble sperret inne i The Evil Realm, men da han brøt ut oppsto det krig, som endte i at Gudene oversvømte Hyrule for å spare det. Skjønner ikke helt hva som er forvirrende, de funker jo flott sammen de løsningene der, de er jo lansert i samme spill til og med. Eneste at denne delen ikke er fortalt i et eget spill. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Hm, husker ikke helt hvordan det gikk for seg, men tror at etter at Link hadde dratt opp Master Swordet, som kun lystrer The Hero, var vel det forseglet, men for at Link skulle bli anerkjent som The hero og Wind, måtte han og bevise at han hadde motet til både det, og stille seg opp mot Ganondorf. Det som dog forvirrer meg litt er at i WW sies det at Ganon brøt ut av The Evil Realm, og folket ventet på helten som skulle redde dem, men som aldri kom (fordi han hadde reist 7 år tilbake i tid), og gudinnene druknet Hyrule under havet for å "stoppe" Ganon fra å ødelegge landet. Dette dog samsvarer ikke om TP skulle komme før WW, for i TP ble ikke Ganon forseglet i The Evil Realm men ble heller bare stående på marken. Ingen referanse i TP hentyder at Ganon ble forseglet tilbake i The Evil realm. Derfor, om WW kommer etter TP, måtte Ganon blitt forseglet i The Evil Realm for at storyen i WW skal matche overens. Derfor kan man og spekulere i at TP foregår i Hyrule A's tidslinje, ettersom man snakker om en krig mellom Ganon og folket i Hyrule, noe som samsvarer med historien til Hyrule A der Link hadde fortalt om Ganons onde planer, men reiste selv fra Hyrule for å finne en nær venn av seg (Navi). Ref Majoras Mask. Dette kan og stemme for i TP ble Triforcen "sendt" til de utvalgte (Hero chosen by the godesses), etter at Link hadde bevist seg som the hero, ved å bli transforma til en ulv. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal plassere TP, men ettersom vi vet at det er en tilnærmet oppfølger til OoT, og det kan se ut som den ikke passer i Hyrule B, at den faktisk hører til Hyrule A, og WW står alene i Hyrule B og vi fremdeles ikke har fått spillet som kommer før WW. Nå vet jeg og at det kommer et Zelda spill dedikert til Wii om noen år, så jeg håper vi kanskje får et lite hint der i det minste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå