steff1 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Har etter en voldsepisode blitt tilkjent oppreisningserstatning på 10 000 kr. Den dømte er under 18, i barnevernsinstutisjon og neppe betalingsdyktig. I samme dom er han idømt å betale flere andre lignende beløp, altså veldig mye penger for han. I domspapirener står det at Statens Innkrevingssentral vil forstå innkrevingen, men spørsmålet er da: (1) Får jeg betalt etterhvert som den dømte betaler inn? eller (2) Legger Statens Innkrevingssentral ut for den dømte så jeg får pengene innen grei tid? Dersom alternativ 1 er tilfelle ser jeg vel neppe noe til de pengene, så jeg lurer på om noen vet hvordan dette fungerer? Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Har etter en voldsepisode blitt tilkjent oppreisningserstatning på 10 000 kr. Den dømte er under 18, i barnevernsinstutisjon og neppe betalingsdyktig. I samme dom er han idømt å betale flere andre lignende beløp, altså veldig mye penger for han. I domspapirener står det at Statens Innkrevingssentral vil forstå innkrevingen, men spørsmålet er da: (1) Får jeg betalt etterhvert som den dømte betaler inn? eller (2) Legger Statens Innkrevingssentral ut for den dømte så jeg får pengene innen grei tid? Dersom alternativ 1 er tilfelle ser jeg vel neppe noe til de pengene, så jeg lurer på om noen vet hvordan dette fungerer? 7913844[/snapback] I voldssaker trudde eg det var (2) som gjaldt. Dette kan du uansett få greie på ved å kontakte statens innkrevingssentral og spørre ei. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Mulig du kan få penger herfra hvis du anmeldte med en gang det skjedde: http://www.voldsoffererstatning.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå