Gå til innhold

Deres drømmers innhold


Sidious

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde faktisk verken mareritt om hufsa eller snødronningen. Snødronningen var jo egentlig ikke særlig skummel i seg selv. Var mer stemningen, musikken osv som var småcreepy. Hufsa var ganske skummel, men hadde alikevel ikke mareritt om "hun".

 

Mine mareritt har som regel vært om mer skumle ting. En av de mer skumle er som følger:

 

Jeg er på Lagunen Storsenter med mine foreldre. Plutselig mister jeg synet av dem. Jeg vandrer rundt i et minutt og får med ett øye på dem i et banklokale på en sofa i senteret. Så jeg går bort til dem og setter meg ned i sofaen. Et minutt eller to går før jeg plutselig ser at det er noe rart med dem. Med ett går det opp for meg at de er roboter. Før jeg rekker å reagere tar roboten ("min mor") tak i meg og bøyer seg sakte mot strupen min med rødgødende øyne og åpen metallisk robotmunn. Jeg blir jo livredd! Skal jeg dø på denne måten.

 

Rett før strupen min ryker våkner jeg opp vettsktremt. Jeg husker ikke hvor gammel jeg var da lenger. Men kan ikke ha vært gamle pjokken. Mellom 7 og 9 år tenker jeg. Tok litt tid før pappa fikk trøstet meg og jeg kom meg etter sjokket. ^^

Lenke til kommentar

Ofte er det slik at når jeg sover, (helst hvis jeg tar en blund på dagen) så tror jeg at jeg våkner, for det er så realistisk, også klarer jeg ikke bevege på kroppen. Eller det går, men det er utrolig tungt og går utrolig sakte. Også hvis det er noen i rommet (som jeg vet er der, for de var der før jeg sovnet), så prøver jeg å rope på de, men får ingen respons, fordi stemmen blir så svak og skrøpelig på en måte.

 

Vet det her høres helt sært ut, men det er dritekkelt, og som jeg sa, skikkelig realistisk. Men når jeg spør de som har vært i rommet etterpå, så sier de at de ikke har hørt noen ting, så det er jo nødt til å ha vært en drøm.

 

Noen som har opplevd det samme/noe lignende?

 

(Vet det var litt rart forklart, men vanskelig å få det fram på en annen måte)

Lenke til kommentar
Ofte er det slik at når jeg sover, (helst hvis jeg tar en blund på dagen) så tror jeg at jeg våkner, for det er så realistisk, også klarer jeg ikke bevege på kroppen. Eller det går, men det er utrolig tungt og går utrolig sakte. Også hvis det er noen i rommet (som jeg vet er der, for de var der før jeg sovnet), så prøver jeg å rope på de, men får ingen respons, fordi stemmen blir så svak og skrøpelig på en måte.

 

Vet det her høres helt sært ut, men det er dritekkelt, og som jeg sa, skikkelig realistisk. Men når jeg spør de som har vært i rommet etterpå, så sier de at de ikke har hørt noen ting, så det er jo nødt til å ha vært en drøm.

 

Noen som har opplevd det samme/noe lignende?

 

(Vet det var litt rart forklart, men vanskelig å få det fram på en annen måte)

9597357[/snapback]

 

Opplever det selv ganske ofte. Er jævli ekkelt, kan skrive under på det. Vært borti andre veien? Altså at du kjenner at du sovner inn, føles omtrent likt...blir bare mer og mer paralysert, er faktisk verre enn når man holder på å våkne.

 

Opplever mye lucid dreaming også, er dritfett. Merkelig nok er det første man gjør i en slik drøm; å gå rett bort til nærmeste jente og bare rive av klærne. Sjukt men sant :p. I tillegg blir det jo en del flyving a'la supermann og sånn :roll:

Lenke til kommentar

Når jeg leste trådens navn gikk det opp for meg at jeg nesten har sluttet helt å huske drømmer. Er ikke så lett å komme på, men mener det er snakk om 3-4 drømmer i året som jeg husker. Og da mener jeg ikke drømmer som jeg husker nå, men som jeg husket de første 15 minuttene etter jeg våknet.

 

Pleide å være mye mer når jeg var yngre. Merkelige greier.

Lenke til kommentar

Jeg bruker aldri å huske hva drømmene mine handler om, kan ikke huske å ha gjort det på hvertall 12-13 år da klesskapet spiste meg. Men nå i det siste har det kommet noen sære drømmer som jeg husker godt, hadde en i natt også.

 

Begynner med den første, som handlet om at jeg skulle på båtcruise. Av en eller annen grunn kunne jeg ikke gå inn hovedinngangen til båten (var en diger båt) men måtte gå opp en lang trapp helt bak i båten, denne trappa var bratt og med ett lavt gelender, nesten hele tiden holdt jeg på å dette ut og ned i vannet, sikkert ikke noe uvanlig å drømme sånt, men da jeg var kommet opp og cruiset begynte tilbrang jeg hele turen på dassen og runka, helt sjukt, kan aldri huske å hatt noen form for sex eller "våt" drøm tidligere så at jeg plutslelig drømte at jeg har meg med meg selv var litt rart.

 

Natten etter drømte jeg at jeg var på cruisebåt igjen, men da var det bare en helt vanlig tur og ikke noe spesielt skjedde.

 

Men jeg hadde en sjuk drøm i natt, gjennom hele drømmen skiftet det mellom at jeg så ting fra mine øyne, og en tredjepersons vinkel. Selve drømmen var ganske romantisk og fin og tok plass i Paris (har aldri vært der før).

Jeg møtte en Norsk jente der, hun så faktisk ut som en venninne jeg hadde når jeg gikk på barneskolen og ungdomsskolen for mange år siden.

Vi ble i alle fall sammen i drømmen og ting var ganske fint, gjorde som kjærester gjør, men det var ikke noe sex drøm for å si det sånn, det var bare fint og koselig. :love: Et sted i drømmen døde hunden hennes, en bitte liten hund, men det var ikke noe farlig og ble ikke snakket noe mer om det.

 

Det som var det sjuke var før vi skulle ut en gang, og hun gikk på do. Da så moren hennes på meg og sa at hun hadde glemt igjen hodet til hunden i en glass krukke på benken inne på badet. Kameraet skiftet til ”film modus” så jeg så hva som skjedde inne på badet. Jenta satt på do og titta på hunden i krukken, og plutselig beveget hodet til hunden seg og det kom typisk skrekkfilm lydeffekter. Hun skrek og jeg så ting i førsteperson igjen. Moren sparket opp døra, jenta satt i panikk og grein og var blitt helt hvit i ansiktet, og hadde masse sår og byller. Kameraet skiftet til tredjeperson og jeg fikk se meg selv som også hadde blitt helt hvit med masse sår, men jeg sto bare og lo med en skikkelig ekkel ond latter. Der stoppet drømmen og jeg våknet.

 

Noen som klarer å tolke den siste drømmen? begynner å tro jeg ikke er helt god i hodet lenger :p

Endret av Smeltelim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...