Gå til innhold

Deres drømmers innhold


Sidious

Anbefalte innlegg

Den siste der virker på en måte kjent, er det fra en film eller noe sånt?

9284939[/snapback]

 

Ikke som jeg har sett ihvertfall.. for å komme til det parallelle universet måtte jeg svømme under vann med en grønn stein og la den berøre en annen stor grønn stein. (Er dette en film som finnes? Den vil jeg isåfall se :cool: )

 

Dette er en av de lengst varende drømmene mine, som var vart gjennom flere år, kommer stadig tilbake.

9284961[/snapback]

 

O_o Freaky

 

Tenkte mer på det stupet. Hoppe ned uten og vise frykt, mener jeg har huske jeg har sett en tegnefilm med det. Der han soppen ikke kom ut av drømmen eller hva faen det var uten og hoppe ned uten og vise frykt. Forskjellen var derimot at han døde ikke av fallet, men fikk vondt.

Siden du blir spiddet hvis du er redd så er antageligvis du mye badere en han karen i tegneserien. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg må ha hatt en såkalt "lucid dream" for noen netter siden. Det var hvertfall den mest virkelige drømmen jeg noen gang har hatt.

I drømmen tenkte jeg at dette kunne være en drøm og gikk bort til ett speil og skvatt noe inni helvete da jeg så at det ikke var ansiktet mitt.

Jeg hadde full kontroll over bevegelsene mine, og jeg kunne sikkert fly ut til verdensrommet og lignende men jeg ble så skremt at jeg bare ville våkne, så jeg la meg i senga sovna.

 

En gang drømte jeg at jeg gikk på en gate, så plutselig bare falt jeg bakover. Så våknet jeg i senga med et skikkelig sug i magen.

 

Har hatt et mareritt så ille at jeg skalv i flere minutter etter jeg våknet midt på natten. Turte ikke sovne igjen på en stund.

Lenke til kommentar

Jeg hadde to drømmer som er viklet inn i hverandre på en måte jeg ikke kan forklare da jeg ikke husker det. Men de var egentlig en drøm som handlet om helt forskjellige ting.

 

Først:

Det var en rar person som sitter på et høyt podie med utsikt over en stor konferanse. Det er masse folk, langt flere gigantisk bolefolk enn folk av normal størrelse. Så skrus noe hard metall på, og folkene ser seg litt rundt. Og plutselig begynner den største karen å danse en helt sær makarena-lignende dans som absolutt ikke passet til musikken.

 

Så:

Rett etter dette forflyttes drømmen til et mindre rom, hvor den samme rare personen er. Han sitter på kne foran endel vakre damer. Med seg har han nå en 100% utseendeemessig lik person. Eneste forskjellen er at nr. 1 har mørke klær mens nr. 2 har noe tilsvarende en hvit legefrakk. Det som da foregår er at den mørkkledde prøver å flørte med damene og hele tiden får han tips om hva han skal si fra den hvite. Har han suksess med en kommentar, hvisker den mørkkledde "applepie, APPLEPIE!" i øret til den hvitkledde og sniker kvikklunchsjokolade ned i lommene hans.

 

*våkne opp*

WTF!

 

Det eneste ordet jeg husker her er applepie, da jeg våknet rett etter at han sa det.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hadde en litt snål drøm i natt, men akk så morsomt det er å tenke på drømmene i etterkant. Anyways:

 

Vi er om bord på en båtlignende farkost (så i allefall sånn ut, veldig hvitt med dører som lignet båtdører litt her og der). Uansett, det som skjer er at jeg går rundt et hjørne og kommer opp bak en kamerat som står å prater med ei jente som har knallsvart hår. Det jeg gjør er at jeg tar tak rundt henne og løfter henne opp og sier "Og hvem er så dette?" Og helt plutselig er bare kameraten min borte og jeg bærer rundt på henne mens hun bare ser på meg og smiler. I neste øyeblikk er vi i en trapp der det sitter masse mennesker, hun sitter på trinnet bak meg og vi prater (men jeg husker ikke om hva) og jeg flytter meg opp ved siden av henne.

 

Plutselig kommer det to klovner som begynner å sjonglere med marsmellows (stavefeil?) og gjør masse småtriks med dem og plutselig gir jenta jeg satt ved siden av meg et kyss på kinnet før hun går ned mellom de to klovnene og begynner å danse med en annen jente som bare dukker opp fra ingensteds. Det er da jeg først får se ansiktet hennes, hun var utrolig vakker og smilte helt fantastisk fint. Også våkner jeg av lillebroren min som kommer inn med Boten Anna på mobilen for å vekke meg.

 

Jeg ble temmelig sur når jeg ble vekka. Uansett, noen som har peiling på hva i huleste dette kan bety? :p

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har hatt en nerdedrøm som jeg kan huske. Drømmen skjedde noen dager etter at Starcraft 2 hadde blitt offisielt annonsert. Så jeg legger meg og begynner å drømme da. Og i drømmen befinner jeg meg i et klasserom sammen med resten av klasse min. Så kommer det en dame inn og sier at vi skal ha spørrekonkurranse om Starcraft. Så deler hun ut noen ark, og der sluttet drømmen. Hva i huleste navn var det for en slags drøm? Ga jo ingen mening.

 

Men den desidert sykeste drømmen jeg hadde var vel når jeg var litt yngre. Husker ikke helt når lenger, men var når jeg var rundt ti år eller noe eldre. På den tiden hadde jeg det også for meg at jeg kanskje skulle bli prest. Var litt småkristen, men ikke ut over det normale. Anyways, jeg gikk og la meg og begynte å drømme. Denne gangen virket det som en lucid dream siden det hvertfall føltes som om jeg kunne styre den.

 

Til drømmen. Jeg befinner meg i et helikopter sammen med en pilot, og av en eller annen grunn dør jeg. Husker ikke hvorfor. Så løfter med ett en stor bølge meg opp til himmelen (Paradis, Guds himmel). Vel oppe i himmelen ser jeg at jeg har fått englevinger og englekjole. Det tar heller ikke lang tid før jeg begynner på skole der. Dette var jo usedvanlig kjedelig, og ingen ville leke med meg heller. Så jeg gjorde litt herverk på skolen (knuste deler av et tak). Dette likte ikke lærerinnen min og dermed ble jeg sendt til Gud.

 

Vel fremme går jeg med ærefrykt inn i den store salen hvor Gud sitter. Han har et stort hvitt palass hvor han bor. Innerst i salen på en hvit marmorstol sitter han altså og ser på meg. Plutselig drar jeg en kniv og stikker den inn i ham. Jeg ser Gud segner om og dør. Så slutter drømmen. Rimelig sykt egentlig!

 

Edit: Det viste seg i ettertid at jeg skulle bli en hardbarka ateist. ^^ Så kanskje var det en symbolsk drøm. Slik at når jeg drepte Gud i drømmen, drepte jeg troen min på Gud og min tilhørighet til kristendommen.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Jeg har rare mareritt. La meg skildre et.

 

Det er lenge siden, og jeg husker det ikke så godt lenger. Men på slutten av drømmen, satt jeg i en plass som kunne ligne en buss (det var mørkt, også var det bord. En skikkelig comfy nattbuss). Med i drømmen var en PC, som plutselig slo seg av/sluttet å fungere. Da den ble skrudd på igjen, var det en svart skjerm og det kom lynraskt mange navn nedover.

 

Jonas

Peter

Jeanette

Emil

Elisabet

Andrea

Karl

Ole

 

osv.

 

Dette var visst så skummelt at jeg (tror jeg) begynte å skrike så forbannet høyt at jeg våknet. Jeg synes det første minuttet etter jeg våknet at dette marerittet var helt jævlig. Så kom jeg på hvor teit det var etter å ha lest litt Donald. x)

 

 

 

 

Selv så tror jeg drømmer er en måte å fordøye inntrykk fra hverdagen. Jeg tror ikke de kan ha profetier, men jeg tror drømmene gir subtile tegn til visse enkle ting som hva du føler osv. Som om når du har et mareritt om at noen løper etter deg (som jeg ikke har hatt på lenge. Jeg er jo sær), hvem løper du fra? Jo, frykten din for ettellerannet. Men hvilken frykt det er, finner du kanskje aldri ut.

 

(Fun fact: Om du kan, snu deg mot etterfølgeren og spør hvem vedkommende er. Da lærer du noe du kanskje ikke visste om deg selv. Marerittet blir i tillegg til en vakker drøm.)

Lenke til kommentar

Tja, har ikke hatt noen veldig spesielle drømmer, men en jeg kjenner som bor i Irland hadde en syk drøm en gang.

 

Ble kjent med ham da jeg spilte WoW før, og vi har aldri møttest, bare sett bilder av hverandre og snakket på telefon.

 

Han hadde drømt at han hadde kommet hit til Molde med direktefly fra Irland, og så hadde han gått gjennom sentrum og sett meg kjøre forbi ham, med en annen venn av meg som jeg kjenner, som også kjenner denne iren. Så hadde han møtt broren til til han som satt på i bilen jeg kjørte, og så hadde vi kjørt forbi ham igjen og plukket han opp, og spurt om han ville være med på ferie til Irland.

 

Det er en ting jeg gjenopplever ofte når jeg drømmer, og det er at jeg står og snakker med noen venner, og så plutselig faller jeg, og så våkner jeg av at jeg setter foten veldig hardt ned i gulvet ved siden av senga. :wow:

Lenke til kommentar

Eg drømmer ofte at eg får ting, gjerne ting som eg skal til å få/kjøpe sjølv.

 

Og så ofte når eg har sett ein skrekkfilm, så drømmer eg om at eg er med i den. Ganske ekkelt :/ Derfor held eg meg til tider unna skrekkfilmer :)

 

Når eg var liten drømte eg ofte at eg klatra opp i eit tre ved sidan av huset våra, og så fallt eg ned. Og når eg var 1 m. fra å treffe bakken så senker farten seg og eg blir lagt forsiktig ned på bakken.

Idet eg treff bakken så våkner eg opp.

Lenke til kommentar
Sikker på at det ikke er søvnparalyse da?

9315858[/snapback]

Det forekommer mest hos mennesker som har en uregelmessig døgnrytme.

Pleier og snu døgnet hver helg egentlig.

Garantert søvnparalyse :) jeg kan huske en mørk skikkelse og, rundt 1.80 høy som står i ved siden av/bak komoden (jeg tror det er den skikkelsen som er etter meg i drømmene mine) :cool: neste gang det skjer skal jeg se nærmere på annsiktet, kansje skrive en liten trippraport og :).

 

Kansje det er gjemt et slags budskap i dette, eller en mening, sånne ting må somregel utforskes for og kvitte seg med.

Endret av 2r3fo
Lenke til kommentar
Pleier og snu døgnet hver helg egentlig.

Garantert søvnparalyse  :)  jeg kan huske en mørk skikkelse og, rundt 1.80 høy som står i ved siden av/bak komoden (jeg tror det er den skikkelsen som er etter meg i drømmene mine) :cool: neste gang det skjer skal jeg se nærmere på annsiktet, kansje skrive en liten trippraport og :).

 

Kansje det er gjemt et slags budskap i dette, eller en mening, sånne ting må somregel utforskes for og kvitte seg med.

9323521[/snapback]

Jeg mener på at søvnparalyse skyldes enn uheldig fysisk feil, i stedet for å være noe rugende i underbevisstheten. De som opplever søvnparalyse ofte, har et syndrom.

 

Men mareritt må som regel utforskes for å kvitte seg med, ja.

Lenke til kommentar
Kansje det er gjemt et slags budskap i dette, eller en mening, sånne ting må somregel utforskes for og kvitte seg med.

9323521[/snapback]

Du kan ikke være redd nei, gå til frontal-angrep på skikkelsen. Da slutter den fort å være der.

 

Jeg kan ikke huske hva jeg har drømt i løpet av de siste ukene, dessverre. Har sovet litt for dårlig til det. Det kommer seg fra og med lørdag av, da får jeg begynt å trene igjen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...