Gå til innhold

Deres drømmers innhold

Sidious

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er litt fascinert av søvn og det som skjer under søvnen, spesielt drømmene. Hva slags formeninger har dere rundt dette? Hvorfor tror dere vi drømmer? Selv tror jeg ikke på teorier om at drømmer inneholder skjulte budskaper (Freud hevdet jo blant annet at om en kvinne drømmer om at hun sitter i et tog som kjører gjennom en tunnel, ja, så betyr det at hun har lyst på seksuell kontakt med en mann). Jeg tror drømmer formes av ting som skjer i livet vårt og blir omgjort til tullete ting som ikke har noen spesiell mening.

Hva drømmer folk oftest om? Er det en spesiell drøm som dukker opp i dine drømmer oftere enn andre?

Fortell meg hva dere drømmer mest om av følgende:

- At dere faller

- At noen løper etter dere

- Skole, lærer, studier, jobb

- Seksuelle drømmer

- At dere kommer forsent til en plass

- Spising

- Redsel for et eller annet (edderkopper, framføring på skolen o.l.)

- At noen nær dere dør

- At dere blir låst inne mot egen vilje

- At dere finner penger

- Svømming

- At dere befinner dere nakne på en offentlig plass

- At dere dør

- Brann

- At dere kan fly

Dette er bare noen eksempler, det blir kanskje et litt for omfattende emne til å lage en avstemning rundt, så bare spytt ut hva dere drømmer om.

Jeg har ofte seksuelle drømmer, drømmer rundt skole og av og til drømmer som har med redsel å gjøre. Dette veksler ofte, og jeg husker jo selvsagt ikke alt jeg drømmer om, men dette var bare for å nevne noe. Ellers har jeg også hatt drømmer der jeg har overnaturlige evner.

Venter på deres svar... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg deler teorien din om at drømmer bare er tull og en sum av inntrykk/oppleveler/underbevissthetens oppfattelser som kokes sammen på en absurd måte.

De drømmene jeg har opplevd mest av er å bli jaget av noe og jeg og også opplevd å plutselig bli helt naken noen ganger. Men det å bli jaget av noe er drømmene som har plaget meg mest opp gjennom årene.

Lenke til kommentar

I natt drømte jeg at jeg hadde heftig sex med 2 lesber. Det var tidenes drøm, jeg kødder ikke. Vanligvis er drømmene mine slik at jeg på en måte vet jeg drømmer, men ikke denne. Når jeg våknet snudde jeg meg for å kysse en av chicksa, men det var ingen der. Jeg ble fly forbannet.

Lenke til kommentar

Jeg har absurde drømmer der inntrykk jeg kanskje ikke helt har "fordøyd" kokes sammen. Kan nevnes at i en drøm var jeg kaptein på et skip som var på vei inn i en storm. Senere ga jeg ordre til alle om å ta livet sitt ved å drikke kvikksølv (tror jeg), men både skipet og alle i mannskapet utenom én overlevde. Den som ikke overlevde hadde jeg litt dårlig samvittighet for i RL.

Senere i drømmen møtte jeg alle sammen i mannskapet på et tog, og jeg husker mange av detaljene. Runde dører, hvordan de åpnet seg. stasjonen osv. Senere var det også skli/stupe-konkurranse.

Men jeg drømmer ikke så ofte. Synd det.

Lenke til kommentar

Jeg drømmer spesielt mye om

- At jeg reiser en eller annen plass.

- At noen løper etter dere

- At noen nær meg dør, eller at jeg dreper noen nær meg.

Jeg missliker sterkt den siste der og det er en svært forstyrrende drøm, når man dreper noen som står deg nær.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

en kamerat av meg fortalte meg om en drøm for en stund siden, han forklarte det ganske detaljert så jeg kan gjenfortelle det.

Det var dagen før eksamen og han hadde bett morra si vekke han litt tidligere (kl 7) og lage frokost til han, noe hun selvfølgelig sa ja til.

Neste dag våkna han av at morra hans ropte på han. han gikk ned og alt var helt mørkt. Han gikk inn på kjøkkenet, der var det ingen frokost og lyset var ikke slått på der heller.

Deretter ropta han på morra si uten svar. Tilfeldighvis så han på klokka, den var 6.

Han hadde drømt at morra hans vekte han. og utifra det hadde han stått opp.

Lenke til kommentar
søvn....

drømmer aldri noe :hm:

7915235[/snapback]

Joda. Du drømmer cirka 4-6 drømmer hver natt, men du klarer ikke å huske noe særlig av dem. Det er en treningssak å klare å huske drømmene sine, og det er noe alle kan.

Selv deler jeg litt av samme mening som trådstarter. Drømmene vi har er et produkt av alle de forskjellige følelsene og oppfatningene vi får gjennom dagen og i fortiden. Hjernen setter alle disse oppfatningene sammen til en rar mikstur, kanskje for å for å bearbeide seg gjennom disse. Og det er jo her man kan spekulere på hvorfor den gjør akkurat dette. Uansett må drømmer være noe viktig for menneskene. Først og fremst fordi hvis ikke drømmene hadde hatt noen spesiell grunn, så hadde de blitt genetisk nedarvet for lenge, lenge siden. Så siden vi fortsatt har dem, så må jo det bety at de spiller en viktig rolle av livene våre.

Selv drømmer jeg masse rart og har bare hatt et fåtall mareritt. Som oftest drømmer jeg om hendelser som har noe med det jeg har opplevd i løpet av dagen, satt sammen i en veldig, veldig merkelig sammenheng. :p

Edit: Vil forresten anbefale folk å ta en titt på www.ld4all.comwww.ld4all.com og lese om et utrolig interessant aspekt ved drømming.

Endret av Kasp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...