Peder82 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Hei Vi har en trådløs sender som holder på å ta kvelden. Den er koblet til en server som deler ut ip-adresser (DHCP). Siden den trådløse senderen bare videresender informasjon er det vel et aksesspunkt?? Vi har både -b- og -g- klienter som må få koblet seg til. Ser at linksys får en del anbefalninger, f.eks: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=188 Noen som har noen andre og bedre til en vettug pris så hadde det vært flott. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Kjøpte selv et NetGear AP til våre kontorer for noen måneder siden. Boksen har jeg plassert godt gjemt i midten av et ca. 50x20m. lokale med 6 kontorer + datarom, 2 møterom og et ordrekontor (åpent kontorlandskap) og har god dekning over alt selv med standard g/b klienter. Koster litt mer, men fungerer i alle fall utmerket i våre lokaler! Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Har ikke stort annet å si enn at den wap54g er helt ok. Hvertfall de jeg har vært borti på hjemme-nettverk med bare noen få maskiner. Generelt så er jo linksys bra. Kan sikkert være greit for andre her som titter innom og evt vite hvor mange maskiner som skal tilkobles og likens hvilken traffikk og mengde.. til evt å anbefale andre produkter. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Har ikke stort annet å si enn at den wap54g er helt ok. Tenkte jeg bare skulle legge til at vi gikk til anskaffelse av overnevnte aksesspunkt. Det ser ut til å fungere helt fint og har god nok sikkerhet for oss. Det har dessuten bedre rekkevidde enn vårt forrige aksesspunkt, som var fra 3com (kun b-standard). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå