Gå til innhold

*Done!* Tips til å pimpe en gitar

Erren

Anbefalte innlegg

Hei sann!

Det florerer mange kule gitarer rundt om, men jeg har for tiden lyst på noe som er helt eget! En gitarlærer jeg hadde før hadde malt sin egen gitar, og jeg tenkte jeg kunne ta steget ut og pimpe min egen gitar også.

Dessverre er jeg ikke så flink med tekniske ting når det kommer til gitarer, men jeg har kompetanse med maling og design. :) Noen som har tips til en billig gitar som det funker å bytte ut mikrofoner, plekterbrett, stemmeskruer osv på? Helst en gitar som er en del av en serie med like gitarer, slik at den har mange forskjellige deler som passer!

Er fan av SG og Les Paul, men har en SG-gitar fra før, så Les Paul ville vært å foretrekke nå.

Selve gitaren bør koste så lite som mulig, omkostningene av delene får balle seg på etterhvert.. :)

Takker for svar!

EDIT: Har jobbet meg fram til to forslag til selve lakkeringa. Forskjellen er på hodet til gitaren, trenger å vite hva som ser best ut. Andre forslag mottas med stor takk! :)

Forslag 1:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
gitarensn3.gif

Forslag 2:

gitaren2kn7.gif

Dette er vel også en mulighet:

gitaren3xp8.gif

Tips fra en venninne. Svart, men fremdeles fargerik:

gitaren3svartmy1.gif

EDIT: Nå er gitaren ferdimalt og mekka :) Ble til Gibson Pure Grover-stemmeskruer i gullfarge og akrylmaling med beskyttende, matt lakk oppå. Ganske fornøyd med resultatet.

post-62536-1210102815_thumb.jpg

Endret av Hippie-Erlend
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sorry, må bare ha denne tråden i Mine Innlegg!  :p

Håper det blir en "Pimp my guitar"-tråd!

7915117[/snapback]

Haha, du har et poeng der! Imens jeg er igang, kan jeg jo f.eks lime på tekstiler av ymse slag, eller noe? Tenk så digg å ha en rosa fluffy-gitar!

Lenke til kommentar

Cissaman: Stratocaster-kopier til under 1000 har så lange bånd at du blør når du spiller lenge :p Dessuten skulle jeg jo ha Les Paul eller SG. Tror jeg går for en Epiphone Les Paul Special i svart, lakkerer den grønn og fikser noe annet kult på den, pluss at jeg bestiller noen kvalitets-humbuckere fra Gibson. :)

Kommer bilder når jeg er ferdig, men lover ikke at det blir så veldig snart.

Lenke til kommentar

Hmm.. Gitarer har jeg ikke særlig peil på. Hadde nok vært lettere om de hadde vært som biler. Vel, Hippie-Erlend ba meg komme med forslag, og det får han. :p

250pxpimpmyridelogo2uw4.jpg

Pimp My Guitar:

. Mal/lakker gitaren som på forslag 1. Den grønnebør være "metallisk" eller på en annen måte reflektere annerledes enn vanlig.

. På den lange "stanga", sånn rett ved hodet skal det være 5 store knapper på rekke. De skal være "Guitar Hero"-knapper. Helt vedenden på hodet skal det være en LCD skjerm og 2 høyttalere som er kobla til en Playstation2, så du skal kunne spille Guitar Hero mens du kjeder deg og venter på konserten.

. På "stanga" skal det være et grønt neonlys som blinker for hvert "slag" du tar på strengen.

. Ved justeringsskruene skal det være motorer som automatisk regulerer strengene for å holde gitaren stemt 24/7.

. Gitaren skal ha innebygd datamaskin med Windows Vista og en 500GB harddisk som kan lagre timesvis med MP3 inkl. låter du har spilt inn med gitaren. Trådløst nettverkskort gjør det mulig å laste ned MP3 på gitaren via nettet. Takket være integrerte høyttalere med forsterker skal du kunne spille overalt. Takket være batterier kan du spille, selv når du er ute og reiser.

Sa jeg ikke har særlig peil på gitar. Ble kanskje en smule useriøst? :roll:

Edit: Han ba meg skrive noe i tråden. Er både grønn og grå og lilla og blå på sånt som dette, så man får ikke noe seriøst om gotarer ut av meg.

Endret av ;P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...