Erren Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Hei sann! Det florerer mange kule gitarer rundt om, men jeg har for tiden lyst på noe som er helt eget! En gitarlærer jeg hadde før hadde malt sin egen gitar, og jeg tenkte jeg kunne ta steget ut og pimpe min egen gitar også. Dessverre er jeg ikke så flink med tekniske ting når det kommer til gitarer, men jeg har kompetanse med maling og design. Noen som har tips til en billig gitar som det funker å bytte ut mikrofoner, plekterbrett, stemmeskruer osv på? Helst en gitar som er en del av en serie med like gitarer, slik at den har mange forskjellige deler som passer! Er fan av SG og Les Paul, men har en SG-gitar fra før, så Les Paul ville vært å foretrekke nå. Selve gitaren bør koste så lite som mulig, omkostningene av delene får balle seg på etterhvert.. Takker for svar! EDIT: Har jobbet meg fram til to forslag til selve lakkeringa. Forskjellen er på hodet til gitaren, trenger å vite hva som ser best ut. Andre forslag mottas med stor takk! Forslag 1: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Forslag 2: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dette er vel også en mulighet: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Tips fra en venninne. Svart, men fremdeles fargerik: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor EDIT: Nå er gitaren ferdimalt og mekka Ble til Gibson Pure Grover-stemmeskruer i gullfarge og akrylmaling med beskyttende, matt lakk oppå. Ganske fornøyd med resultatet. Endret 6. mai 2008 av Hippie-Erlend Lenke til kommentar
chaiz Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 jeg ville da kjøpt en vanlig epiphone les paul standard, gjerne brukt. De koster ikke så altfor mye. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 En Ibanez uten plekterbrett kanskje, da slipper du å måtte bytte/tilpasse plekterbrettet hvis mikkene du setter inn er av ulik shape enn de som står i fra før er. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Hmm, det er jo en mulighet. Men går det an å få kjøpt gitarer som ikke er malt/lakkerte fra før av? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Sorry, må bare ha denne tråden i Mine Innlegg! Håper det blir en "Pimp my guitar"-tråd! Lenke til kommentar
Erren Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Sorry, må bare ha denne tråden i Mine Innlegg! Håper det blir en "Pimp my guitar"-tråd! 7915117[/snapback] Haha, du har et poeng der! Imens jeg er igang, kan jeg jo f.eks lime på tekstiler av ymse slag, eller noe? Tenk så digg å ha en rosa fluffy-gitar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 ja, tenk så behagelig det ville være med ei pute limt fast bakpå gitaren? Lenke til kommentar
Erren Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 ja, tenk så behagelig det ville være med ei pute limt fast bakpå gitaren? 7915648[/snapback] Takk for tipset! Kanskje ikke en pute, men væfall noe tekstil, så jeg ikke skraper opp noe med beltespenna. Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Stratocaster kopiene får du får under 1000 lappen. Legg ut bilder når den er ferdig! Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Trekke hele gitaren i skinn eller dongeri. Kunne vært fett hvis det hadde vært skikkelig gjennomført. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Cissaman: Stratocaster-kopier til under 1000 har så lange bånd at du blør når du spiller lenge Dessuten skulle jeg jo ha Les Paul eller SG. Tror jeg går for en Epiphone Les Paul Special i svart, lakkerer den grønn og fikser noe annet kult på den, pluss at jeg bestiller noen kvalitets-humbuckere fra Gibson. Kommer bilder når jeg er ferdig, men lover ikke at det blir så veldig snart. Lenke til kommentar
-Zoso- Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 no shit.. jeg har jobbet med akkurat det samme.. Slipte ned lakken på en fender stratocaster 04 modell og fikk dama til å rosemale den har akkurat lakka den og venter på at den skal tørke... !! skal slenge opp bilde når den er ferdig! Lenke til kommentar
Erren Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Åssen slipte du ned lakken, -Zoso-? Sandpapir? Lenke til kommentar
-Zoso- Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) jepp.. tok jævlig lang tid, tålmodighet og noen vannblemmer... men faen den blir fet edit..: har du slipemaskin er det sikkert mye lettere :!: Endret 11. februar 2007 av -Zoso- Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Hmm.. Gitarer har jeg ikke særlig peil på. Hadde nok vært lettere om de hadde vært som biler. Vel, Hippie-Erlend ba meg komme med forslag, og det får han. Pimp My Guitar: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor . Mal/lakker gitaren som på forslag 1. Den grønnebør være "metallisk" eller på en annen måte reflektere annerledes enn vanlig.. På den lange "stanga", sånn rett ved hodet skal det være 5 store knapper på rekke. De skal være "Guitar Hero"-knapper. Helt vedenden på hodet skal det være en LCD skjerm og 2 høyttalere som er kobla til en Playstation2, så du skal kunne spille Guitar Hero mens du kjeder deg og venter på konserten. . På "stanga" skal det være et grønt neonlys som blinker for hvert "slag" du tar på strengen. . Ved justeringsskruene skal det være motorer som automatisk regulerer strengene for å holde gitaren stemt 24/7. . Gitaren skal ha innebygd datamaskin med Windows Vista og en 500GB harddisk som kan lagre timesvis med MP3 inkl. låter du har spilt inn med gitaren. Trådløst nettverkskort gjør det mulig å laste ned MP3 på gitaren via nettet. Takket være integrerte høyttalere med forsterker skal du kunne spille overalt. Takket være batterier kan du spille, selv når du er ute og reiser. Sa jeg ikke har særlig peil på gitar. Ble kanskje en smule useriøst? Edit: Han ba meg skrive noe i tråden. Er både grønn og grå og lilla og blå på sånt som dette, så man får ikke noe seriøst om gotarer ut av meg. Endret 11. februar 2007 av ;P Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hvis du liker LP GT kan du jo lakke den i oransje med flemmer Lenke til kommentar
-Zoso- Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Her er skjønnheten min :!: hva syntes dere om min pimping? hihihi da er det bare å kjøpe nye strenger så er vi igang!! ps. tommelen opp til dama... er hun ikke flink ? Endret 11. februar 2007 av -Zoso- Lenke til kommentar
oOF Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Eh, ja.... Det var jo... spesielt får en vel si av mangel på bedre ord. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hah! Hardingcaster! Dritfett! =D Lenke til kommentar
Erren Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Haha, dritrått! Gleder meg til å begynne på min. Skal se om jeg får lånt meg litt plass nede på et malerverksted like nedi her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå