Gå til innhold

Trenger hjelp. Windows XP


Anbefalte innlegg

--------------------------------------------------------------------------------

 

Har på en eller annen måte klart å få de fleste *.exe filene på maskina til å tro at de bitorrent filer.

Hvordan kan jeg få gjort om alt dette i en fei?

Hver gang jeg skal start for eks vlc mediaplayer så får jeg feilmeldingen: Kan ikke laste "vlc.exe": Invalid torrent file!

Det samme skjer uansett hvilket program jeg prøver å starte.

 

 

Setter stor pris på inspill eller hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
??

Det må da finnes noen der ute som kan gi bedre råd enn som så??

IE7 starter fint, men nesten alle andre program nekter å starte.

Når jeg dobbelklikker firefox, så starter utorrent opp og tror at firefox.exe er en torrent fil??

7913760[/snapback]

 

OK

 

Prøv å reinstall firefox...

 

Kanskje det er feil i registeret...ccleaner kan hjelpe deg med det...

Lenke til kommentar
Det gjelder nesten alle programmer ikke bare firefox. Tok det kun som et eksempel.....

Får jo ikke lagt inn noen programmer heller da *exe filene er koblet opp mot torrent programmet....

dvs. jeg kan ikke avinnstallere programmer eller legge til noen, eller starte....

7913794[/snapback]

 

Ja jeg skjønte at det ikke bare var firefox :D

 

Men jeg tror ikkje jeg kna hjelpe deg :no:

Lenke til kommentar

Hvis du ikke finner ut hvordan du avassosierer .exe filer fra torrentprogrammet, kan du editere registret. Enten manuelt eller automatisk.

Se linkene for hjelp til dette. Jeg har ikke prøvd dette selv, og kan ikke garantere for at det virker, eller at det ikke legger til annen informasjon i registret. Bruk på eget ansvar, men det er absolutt et alternativ til reinstallering.

 

http://windowsxp.mvps.org/exefile.htm

 

http://www.dougknox.com/

"Win XP Fixes" i menyen til venstre, "File Association Fixes" i lista over fixes, og til slutt "EXE File Association Fix"

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet for en stund siden... Gikk bare inn i mappealternativer i kontrollpanelet og avmarkerte " skjul filetternavn på kjente filtyper". Så endra jeg .exe -filen til en .torrent -fil og så endra jeg den tilbake til en .exe - fil.

 

Så var ikke det noe problem lenger :thumbup::D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...