Gå til innhold

Skal ha ny pc, hva bør jeg passe på?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å kjøpe ny pc. Jeg ser stadig folk som har et eller annet problem med den nye pcen sin. Det jeg lurte på om det er noe spesielt jeg bør passe på når jeg setter sammen pcen. Hva syns dere om kompomentene? Funker alt fint sammen?

Hovedkort:

Asus

Skjermkort:

Gainward

PSU:

Hiper 530W

CPU:

C2D e6600

RAM:

Corsair 2gb

Kabinett:

3R Systmets R240

Harddisk og cd rom har jeg utenom!

takk for alle svar/innlegg!

Endret av mesha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det viktigeste er at alt passer sammen, og det ser de ut til å gjøre. Når du setter sammen delene må du passe på at du ikke bruker makt så du unngår at du ødelegger noe. Men bygging er ganske enkelt. Se over alt før du starter pcen første gang. ;)

Muligens du kan velge kraftigere skjermkort, siden det der ikke er så veldig kraftig. Prisforskjellen til langt kraftigere skjermkort er ikke så veldig stor: Sapphire Radeon X1900 GT.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Det viktigeste er at alt passer sammen, og det ser de ut til å gjøre. Når du setter sammen delene må du passe på at du ikke bruker makt så du unngår at du ødelegger noe. Men bygging er ganske enkelt. Se over alt før du starter pcen første gang. ;)

7913351[/snapback]

En ting jeg lurer på, når man snakker om at folk som setter sammen PCen selv har problemer med PCen sin, snakker vi da om at delene fysisk ikke passer sammen, eller er det noe teknologi eller noe som ikke passer sammen?

Lenke til kommentar

7913351[/snapback]

En ting jeg lurer på, når man snakker om at folk som setter sammen PCen selv har problemer med PCen sin, snakker vi da om at delene fysisk ikke passer sammen, eller er det noe teknologi eller noe som ikke passer sammen?

7922354[/snapback]

Det er umulig å gi et universal-fasit-svar på det, så du nå nok spesifisére litt mer. Det finnes nok mer enn 10^22 ulike ting som kan være feil, mye innenfor programvare og en del i maskinvare, og så selvsagt kombinasjoner. :)
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nylig pc av ca. samme kvalitet(+/-), bortsett fra at jeg har 5200+ cpu, og 7600GT XXX skjermkort. Fikk komplett.no til å bygge den for meg, og det havna på 8000,-. (Annerledes hk, ram osv, men ca. samme datamaskin)

Jeg PERSONLIG ville anbefalt å la en datakjede eller lignende bygge for deg. På denne måten så blir du garantert at alt funker når det kommer til deg, og i tillegg får du 3 års sende-inn-garanti. (På komplett.no ihvertfall :thumbup:)

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å prøve å bygge pc'en selv. Det er moro og du forstår bedre hvordan ting fungerer.

Ser at du har valgt et kabinet fra 3R Systems og det er et bra valgt.

Eneste endringen jeg kan foreslå er ev. en PSU fra Mist. Har prøvd Hiper, men Mist er mye mer stillegående.

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å prøve å bygge pc'en selv. Det er moro og du forstår bedre hvordan ting fungerer.

Ser at du har valgt et kabinet fra 3R Systems og det er et bra valgt.

Eneste endringen jeg kan foreslå er ev. en PSU fra Mist. Har prøvd Hiper, men Mist er mye mer stillegående.

7936204[/snapback]

jaja seff ska eg bygga pcen selv.....det er det som e drit kjekt...va bare litt usikker på om det var noe "spesielt" jeg brude passe på.....e kje noe prob me lyd egentlig ....seff e dt joe best når an e stille men eg har aldri vært plaga av støy!.. Ka syns du om de kabinettet jeg har valgt da(r240)?prøvd dt?

Lenke til kommentar
Det der så bra ut, men som Efikkan sier kan det være lurt å bytte til et annet skjermkort til er raskere ett, i hvertfall dersom du skal bruke den til spill  :)

7936848[/snapback]

Jeg vet at skjermkortet er noe å skryte særlig av, men jeg har ikke all verden med penger så jeg syns dette kortet er det beste til dens prisen. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...